• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مرادی در خصوص اعتراضات اخیر مردمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

شکست خورده‌های سیاسی سوار بر موج مطالبات عمومی مردم

  • کد خبر : 8297
  • 15 دی 1396 - 21:56
شکست خورده‌های سیاسی سوار بر موج مطالبات عمومی مردم

پیام مرادی قائم مقام واحد سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مشکلات کشور که به تبع آن اعتراضات اخیر مردمی در شهرهای مختلف صورت گرفت، اظهار کرد: مشکلات کشور در ۳ حوزه اقتصاد، فساد و آسیب های اجتماعی متمرکز […]

پیام مرادی قائم مقام واحد سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مشکلات کشور که به تبع آن اعتراضات اخیر مردمی در شهرهای مختلف صورت گرفت، اظهار کرد: مشکلات کشور در ۳ حوزه اقتصاد، فساد و آسیب های اجتماعی متمرکز است؛ در حوزه اول یعنی حوزه اقتصاد عواملی چون تداوم رکود در تولید، افزایش بیکاری، شکاف طبقاتی، وضعیت مبهم موسسات مالی و اعتباری،کاهش توان صندوق های ذخیره ای کشور موجب بروز مشکلات اساسی اقتصادی و معیشتی شده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل درباره مشکل دوم یعنی حوزه فساد در کشور گفت: فساد به ویژه فساد اقتصادی و اداری علاوه بر ضربه زدن به کارآمدی نظام، موجب تضعیف و نا‌‌امیدی مردم می‌شود، مشکل سوم کشور نیز که حوزه آسیب های اجتماعی است به طور مستقیم از ۲ حوزه اقتصاد و فساد اثر می‌پذیرد.

وی با اشاره به این که کسی نباید اصل مطالبات عمومی را انکار کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به این ثبات و بلوغ رسیده است که چارچوب هایی برای پذیرا بودن مطالبات عمومی مردم داشته باشد، البته گاهی اوقات نقص هایی در این چارچوب ها وجود دارد .

مرادی با بیان این که مطالبات مردم باید شنیده شود، تصریح کرد: مردم باید احساس کنند حرفشان شنیده می‌شود و در برنامه ریزی ها به مطالبات عمومی مردم رسیدگی و توجه می‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به نقش رسانه های رسمی درباره پوشش مطالبات عمومی مردم گفت: رسانه های رسمی به ویژه صدا و سیما باید مطالبات عمومی مردم را که در چارچوب قانون است پوشش دهند، چرا که این کار علاوه بر این که حق مردم است، رویکردی عقلانی در مواجه با جامعه است.

وی درباره حق مردم برای اعتراض به وضعیت موجود در در حوزه های مختلف اظهار کرد: اصل حق مردم برای اعتراض به وضعیت موجود در حوزه های مختلف بر اساس قانون اساسی یک حق مسلم است و همه باید آن را به رسمیت بشناسند.

مرادی با اشاره به صدمه زننده ها به مطالبات مردمی تصریح کرد: ۲ دسته از افراد به مطالبات عمومی صدمه می‌زنند دسته اول، افراد شکست خورده سیاسی هستند و از همین مردم در زمان‌های گوناگون ضربه خورده اند مثلا از مردم خواستار شرکت نکردن در انتخابات دوره‌های مختلف بودند ولی مردم پای صندوق های رای حضور یافتند، شکست خورده‌های سیاسی امروز سعی می‌کنند سوار بر موج مطالبات عمومی مردم خواسته های سیاسی خود را دنبال کنند، تلاش ها این است که شعارها را رادیکال تر و رویکرد‌ها را تند‌تر کنند و نارضایتی‌های عمومی را به سمت مطالبات سیاسی مدنظر خودشان سوق دهند.

وی با بیان این که دسته دوم، افرادی هستند که اساس وجود مشکلات اقتصادی را منکر می‌شوند، گفت: این که مسئولی اعلام می‌کند همه شاخص های اقتصاد خوب است و هیچ دلیلی برای اعتراض عمومی مردم وجود ندارد، حرف خطرناکی است این نشان می دهد آن مسئول فهم درستی از وضعیت اجتماع ندارد و شناخت او از جامعه و مشکلات داخل آن، ناقص است و نمی توان امید داشت چنین کسی برای حل مشکلات کشور تلاشی کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به این که مردم و دانشجویان یک مسئولیت روشن در بیان مطالبات خود دارند اظهار کرد: مردم و دانشجویان باید بین مطالبات خود و اغراض سیاسی یک مرزبندی روشن ایجاد کنند.

وی با بیان نقش حاکمیت در برابر مشکلات مردم یادآور شد: نقش مهم حاکمیت این است که مشکلات واقعی مردم را بفهمد و برای حل آن مشکلات به درستی اقدام کند ، بدیهی است که اگر هر نوع رفتاری خارج از چارچوب قانون صورت گیرد قطعا به نتیجه نخواهد رسید و این امکان وجود دارد که این رفتار به اصل مطالبات مردم ضربه زند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.