• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12
حمزه دستیار، دبیر کمیته بین الملل اتحادیه:

سناریوی آمریکائی_دانمارکی شبیه میکونوس!

  • کد خبر : 10273
  • 10 آبان 1397 - 20:14
سناریوی آمریکائی_دانمارکی شبیه میکونوس!

دولت ایران باید واکنش به داستان میکونوس را تکرار کند! اتحادیه اروپا باید سیلی سخت دهه هفتاد از حسینیه امام خمینی (ره) را به یاد بیاورد، ملت ایران ظرفیت تحقیر شدن را ندارند. مردم ما تقریبا به این نتیجه رسیده بودند که تحریم های ۱۳ آبان ماه فشار و مشکلات جدیدی را ایجاد نخواهد کرد […]

دولت ایران باید واکنش به داستان میکونوس را تکرار کند!
اتحادیه اروپا باید سیلی سخت دهه هفتاد از حسینیه امام خمینی (ره) را به یاد بیاورد، ملت ایران ظرفیت تحقیر شدن را ندارند.
مردم ما تقریبا به این نتیجه رسیده بودند که تحریم های ۱۳ آبان ماه فشار و مشکلات جدیدی را ایجاد نخواهد کرد و فشار روانی تحریم‌های جدید تا حدودی برای ملت حل شده بود، حال غرب نیازمند یک سناریوی جدید برای حمله ای دیگر به جامعه ایران جهت زیر فشار گذاشتن مردم از لحاظ روانی در کنار فشار اقتصادی بود!
خیال مردم از تحریم‌های ۴ نوامبر(۱۳ آبان ) که راحت شد حال نوبت اروپا بود تابا سناریوی جدید علاوه بر اینکه spv را به تاخیر بیندازد فشار روانی را بر مردم ایران دوچندان کند. تجربه ثابت کرده است غربی ها برای تحریم های ظالمانه و فشارهای یک جانبه به مردم ایران هیچگاه نیازمند ادله و یا مدارک خاصی نیستند بلکه با کوچکترین ظن و حتی بهانه ای پیش پا افتاده ، هر نوع فشاری به ملت ایران وارد می کنند.
آقایان غرب گرا مگر خودشان نمی گفتند هر روز تأخیر در اجرای برجام ١٠٠ میلیون دلار ضرر برای ایران به همراه دارد، چه کسی پاسخگوی این همه ضرر و زیان است ؟
اروپایی که قرار بود ۴ نوامبر حامی ایران در برابر تحریم‌های آمریکا باشد حال خود آتش افروز این تحریم‌ها شده و اثرات آن ها را چندین برابر کرده اند تا سیلی باشد بر صورت آن ها که اروپا و آمریکا را جدا از هم می دانند.
با اینکه نقدهای فراوانی متوجه اس پی وی بود و گپ های زیادی برای فرار از تحریم های آمریکائی داشت ولی بواسطه عدم اقتدار دولت و دستپاچگی دیپلماسی واکنشگر ما، اس پی وی به منزله راه نجات دولت پس از خروج ترامپ از برجام بود.
در حالیکه یکی از ماموریت های اس پی وی تصویب CFT در مجلس ایران بود و همچنین تاکید بر تایید ایران توسط FATF و حذف معاملات در صورت رعایت نکردن قوانین و شروط FATF که این خودبخود یعنی الزام پذیرش FATF توسط ایران و شیفت تفاهم از بحث اقتصادی به امنیتی و از موضع طلبکارانه ایران به موضع بدهکارانه!
ایرانی که بعد از خروج آمریکا در جایگاه طلبکار و مدعی بود و اتحادیه اروپا ملزم به حفظ ایران در برجام با دادن امتیازات اقتصادی بود ،امروز در آستانه ضربه آخر تحریم های آمریکائی(حتی اگر جو روانی باشد) در موضع انفعال و ضعف نسبت بدهکار خود یعنی اروپا ایستاده است!
وقت کشی اروپایی ها برای تاثیر بیشتر تحریم های آمریکا و تاخیر در تضمین فروش نفت ایران با عقب انداختن اجرای اس پی وی ماهیت لاینفک آمریکائی اروپایی را بیشتر نشان داد.
اروپا دوست ما نیست، این مهم را تاریخ بر سر ما فریاد میزند!
اروپائی همان هایی هستند که بعد از خروج آمریکا بجای حمایت صد در صد از پایبندی ایران ،می گفتند :این توافق باید در مورد فعالیت‌های هسته‌ای در ۲۰۲۵، فعالیت‌های بالستیک در منطقه و فعالیت‌های منطقه‌ای در عراق و یمن وسوریه و لبنان تکمیل شود، این توافق باید گسترده‌تر شود!
به جای حمایت گفتند : برنامه موشکی ایران، روابطش با اسرائیل و اقداماتش در سوریه، نگرانی‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.
همان ها که ملاک صلح طلبی را به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و ملاک مبارزه با تروریسم را مقابله با اسلام گرایی در ایران و جهان می دانند.
دولت ما ،ماجرای میکونوس در اوایل دهه هفتاد رو تکرار کند، اروپایی ها را با ذلت از ایران بیرون کند تا با التماس برگردند، صدایی که از دانمارک بلند شد ریشه اش واشنگتن و فرانسه و آلمان و انگلیس است و سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند پر و بالی بیش نیستند.
وقت کرنش ایران است ،مطمئنا دستگاه دیپلماسی متوجه ساختگی بودن این سناریو و غرض ورزی از این نوع رفتار اروپایی ها هست و انتظار برخورد قاطعانه در این برهه از زمان کمترین خواست ملت ایران است.

حمزه دستیار
دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.