• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
حجت السلام والمسلمین محمدیان:

قید «مستقل» پرچم افتخار شماست

  • کد خبر : 5103
  • 09 بهمن 1395 - 2:32
قید «مستقل» پرچم افتخار شماست

حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عصر جمعه در مراسم افتتاحیه پانزدهیمن اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس حضور یافت. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدای این دیدار خطاب به دانشجویان حاضر در این اردو گفت: مدتی را […]

حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عصر جمعه در مراسم افتتاحیه پانزدهیمن اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس حضور یافت.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدای این دیدار خطاب به دانشجویان حاضر در این اردو گفت: مدتی را میهمان عزیز خدا، امام رضا(ع) هستید و باید این ایام را قدر بدانید، چرا که خداوند شما را بسیار دوست می دارد که چنین فرصتی را نصیبتان کرده است.
حجت الاسلام محمدیان با اشاره به این مطلب که «جهاد اکبر» کار بسیار سختی است گفت: شما دانشجویان باید خودتان را برای یک زندگی پرزحمت و پرتلاش آماده نمایید و خداوند متعال نیز در آیه «خلق الانسان فی کبد» چنین سختی را از انسان طلب می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد اکبر را کمر همت بستن برای استقبال از مشکلات دانست و گفت: اینکه ما شغلی را برای خود برگزینیم و از آن درآمدی کسب نماییم و بی دغدغه باشیم، این جهاد اکبر نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مردم سه دسته هستند، دسته ای طرفدار حق و حقیقت، دسته ای طرفدار باطل و دسته زیادی که کثیر هم هستند، تنها در حال نظاره تقابل حق و باطل هستند.
محمدیان در تعریفی از «انجمن اسلامی» اظهار کرد: انجمن اسلامی عبارتست از افرادی که آماده شده اند در پای حق بایستند و برای آن بجنگند و تا آخر عمر بر سر آن پایداری کنند. وی ادامه داد: اگر در جهاد اکبر توفیق نداشته باشیم ممکن است در دوره ای طرفدار حق باشیم اما قطعا نمی توانند این راه را ادامه دهیم و در اصطلاح کم می آوریم.
وی «شکست در جهاد اکبر» را به معنی سلطه نفس اماره بر انسان دانست و گفت: شکست در جهاد اکبر یعنی غلبه دنیاگرایی، یعنی منفعت طلبی، یعنی دل نکندن از شهوات، یعنی امید بستن به ارباب قدرت و ثروت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح اینکه چرا افراد در جهاد اکبر شکست می خورند گفت: ضعف بنیان های معرفتی بخشی از دلیل آن است، اگر بنیان معرفتی فردی ضعیف باشد و از بُعد اعتقادی کار نکرده نباشد، در جهاد اکبر شکست خواهد خورد. یک دلیل دیگر ضعف اراده و سستی همت است، یعنی چون معنویت آن ها کم است اراده آنها ضعیف است و نمی توانند بر روی شهوات پا بگذارند. دلیل دیگر ضعف در مدیریت علاقه مندی است. انسان هایی که نمی توانند علاقه های خود را به درستی مدیریت کنند در جهاد اکبر به مشکل می خورند و نهایتا ضعف توکل کردن بر خدا نیز دلیل دیگر شکست است.
وی عنصر شجاعت را مهمترین ثمره جهاد اکبر موفق دانست و گفت: اگر انسان شجاع باشد همه چیز درست خواهد شد. زمان جنگ از آیت الله بهاالدینی پرسیدند که چطور می شود که چنین جوانانی بدون گذراندن سیر و سلوک، این چنین عارفانه زندگی می کنند. آیت الله بهاالدینی پاسخ دادند: این ها از عنصر شجاعت برخوردارند.


حجت الاسلام محمدیان با اشاره به درگیری همه جانبه انقلاب اسلامی با نظام سلطه گفت: از ویژگی های نظام سلطه این است که در داخل کشور شعبه هایی دارد، لذا علاوه بر اینکه با نظام سلطه درگیری وجود دارد، با شعبه های آنان نیز درگیری وجود دارد.
وی ادامه داد: نظام سلطه در دهه اول فکر می کرد می تواند با درگیری نظامی انقلاب اسلامی را مهار کند، لذا ما هم در داخل درگیری نظامی داشتیم و بعد هم در در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس درگیر جنگ شدیم. ولی دهه اول نتیجه ای در برداشت که نظام سلطه به این نتیجه رسید که دیگر نمی شود با برخورد نظامی انقلاب را مهار کرد و از این رو دهه دوم به درگیری دیگری به نام جنگ نرم روی آوردند و در این بخش امید آنان به مجموعه هایی است که در داخل وجود دارد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن توصیه به تشکل های دانشجویی برای شناخت ویژگی های نظام سلطه گفت: در کنار این ویژگی ها، شاخه های آن اهمیت بیشتری دارد که به برخی از ویژگی های جریان داخلی نظام سلطه اشاره خواهم کرد.
محمدیان در تشریح اولین ویژگی این جریان گفت: این جریان اگر هم اعتقادات دینی داشته باشند، دینشان یک دین سکولار است. دینی که با مسائل سیاسی و اجتماعی کاری نداشته باشد و به قول خودشان «دین نباید مورد سواستفاده قرار گیرد». وی ادامه داد: درباره سکولاریسم مطالعه کنید تا آن وقت در رسانه ها و یادداشت ها، کدهای گرایش به سکولاریسم را مشاهده نمایید.
وی ویژگی دوم این جریان را دلبستگی به نسخه های نظام سلطه دانست و گفت: این نسخه‌ها پیچیده می شود و ترجمه می شود و برخی می‌خواهند در داخل، این ها را به عنوان نسخه‌های حیات بخش معرفی نمایند. نسخه‌هایی که سازمان‌های بین المللی برای گسترش سلطه نظام استکباری پیچیده اند و یک ورق زیبای علمی روی آن کشیده اند و تحویل ملت ها داده اند و جهان را تقسیم کرده اند. جهان اول که خودشان هستند و جهان سوم که اکثریت جهان هستند و شهروندان این جهان سوم، درجه دوم و سوم هستند. کدهای این را همه جا می توانید ببینید، کافی است یک روز روزنامه‌ها را ورق بزنید.
حجت الاسلام محمدیان درباره ویژگی سوم این جریان گفت: ویژگی دیگر این جریان بی اعتمادی به ظرفیت های داخلی است. اگر روزی شعار ما این بود که «ما می توانیم»، برخی می خواهند آن را به ما نمی توانیم تبدیل کنند. می‌گویند «بروید یک آبگوشت بزباشی درست کنید و نوش جانتان!» با همین صراحت گفتند «در چند دقیقه می توانند کل کشور ما را نابود کنند!» این خودباختگی در مقابل غرب و علوم غرب از ویژگی افراد این جریان است. از خارج هر آنچه می‌گیوند حُسن، پیشرفت و توسعه است و از داخل هر چه می‌گویند، سیاه نمایی و عقب ماندگی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حواشی حادثه تلخ پلاسکو گفت: در این حادثه نیز می خواستند ملت را تحقیر کنند. می‌گویند در دنیا تکنولوژی‌ای وجود دارد که در یک ساعت، می‌تواند پانزده هزار آوار را بردارد. سوال بنده این است مگر در دنیا چنین تکنولوژی وجود دارد که در یک روز بتواند چنین آوار بزرگی را بردارد؟ مطمئنا چنین کار زمان خواهد برد، ولی این مساله را بر سر مردم و مسئولان ما کوبیدند و گفتند که ما عقب مانده ایم. این سیاه نمایی نسبت به درون و تحقیر توانایی درون و اغراق درباره آنچه در خارج است، از ویژگی های این جریان است.
وی ویژگی چهارم این جریان را نگرانی از قدرت نظام سلطه دانست و گفت: از قدرت سیاسی، از قدرت اقتصادی، از قدرت نظامی نظام سلطه می ترستند. از تهدیدهای آنان می ترسند و بالاتر از تهدید، از اخم کردن آنها می ترسند. این ها واقعیاتی است که کدهای بسیاری دارد.
حجت الاسلام محمدیان درباره ویژگی پنجم این جریان گفت: آنها تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و… را قبول ندارند و صراحتا ما را متهم می کنند که شما گرفتار «توهم توطئه» هستید. در واقع این آقایان تهاجم فرهنگی را با تعامل فرهنگی اشتباه گرفته اند. وی ادامه داد: وقتی بحث تهاجم فرهنگی مطرح شد، قبل از اینکه ما مسئولان متوجه بشویم، دشمن این پیام را دریافت کرد و رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی را ایجاد کردند، که مردم ما آسان بتوانند از آنها استفاده کنند.
وی اظهار داشت: ویژگی بعدی این جریان، بی اعتقادی به محرومین و پابرهنگان و مردم است. اصلا در ادبیات این افراد نمی توانید کلمه پابرهنه پیدا کنید. آنها پابرهنه‌ها را مزاحم و مانع توسعه می دانند. به رقیبان خود تهمت می زنند که شما به دنبال توزیع فقر هستید. این اظهارات در حالی است که در پشتوانه اصلی نظام همین مردم محروم هستند که بعضی وقت ها با همین یارانه زندگی می کنند. کسانی که حقوق های نجومی می گیرند می توانند بفهمند یارانه یعنی چه؟ با پولی که برای خرید هواپیما گذاشتند، می توانستیم کشور را بازسازی کنیم. می توانستیم تمام مناطق تصادف‌خیز را که ۹۰ درصد مردم در آنها تردد می کنند را برطرف کنیم. چقدر از مردم ما در این جاده ها کشته می شوند و کسی پاسخگو نیست. برای برخی مسئولین این مهم است که ایرباس وارد کنند و با آن عکس بگیرند و بگویند بوی نو می دهد!. در دولت گذشته ۱۲۰ هواپیما وارد این کشور شد نه جشنی گرفتیم نه در رسانه ها اتفاقی افتاد. حالا به خاطر یک هواپیما اجاره به شرط تملیک جشن گرفتند و ملت را تحقیر کردند.
محمدیان هفتمین ویژگی این جریان را داشتن زندگی اشرافی دانست و گفت: این اشرافی گری مثل موریانه به ستون های انقلاب حمله کرده است. اشرافی گری ریشه بسیاری از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد. زندگی اشرافی زبان اعتراض به مستکبران را لال می کند. زندگی اشرافی رابطه مسئولین با مردم را قطع می کند. زندگی اشرافی آتشی است که روحیه انقلابی را تبدیل به خاکستر می کند. زندگی اشرافی گاها مسئولین را در برابر نظام قرار می دهد. زندگی اشرافی آقازاده های پرتوقع و خلافکار تحویل جامعه می دهد که سیری ناپذیر هستند.


وی در تشریح آخرین ویژگی جریان داخلی سلطه گفت: ویژگی هشتم این جریان، بی اعتنایی به مسائل منطقه و مسلمانان است. برای آنها مهم نیست که الان در بحرین چه خبر است برای آنها مهم این است که الان در خیابان های فرانسه قدمی بزنند. می گویند باید برویم با کشورهای تمدن دار گفت و گو کنیم و شعارهای نه غزه نه لبنان در همین راستا بود. به ما خرده می گیرند که چرا در برخی کشورها مثل سوریه هزینه می کنید. کدام هزینه؟ اگر منطق چنین افرادی حاکم بود امروز ما باید در شهرهایمان جنگ می کردیم. اگر حتی بحث دین مطرح نبود و بحث ملیت مطرح بود باز هم باید به این کشورها کمک می نمودیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جوانان عزیز امروز شما در خط مقدم مبارزه حق و باطل قرار دارید و انجمن های اسلامی خط مقدم این مبارزه هستند و سنگرهای اصلی به دست شماست. باید بدانید که با چه کسی مبارزه می کنید و باید نظام سلطه را خوب بشناسید. هشت سال در دفاع مقدس جنگیدیم، سازمان ملل یک بار حاضر نشد بگوید چه کسی مقصر است و سال ها بعد از جنگ آن را اعلام کرد. ولی وقتی همین صدام به کویت حمله کرد، ۱۰ دقیقه بعد محکوم کردند. این نظام سلطه است. در این بین عده ای می‌خواهند مردم را گول بزنند و نظام سلطه را بزک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر در جهاد اکبر موفق شوید تا آخر در راه مبارزه با باطل خواهید ماند و اگر شسکست بخورید قطعا از میدان خارج خواهید شد. بسیاری از افراد سابقا انقلابی بودند و امروز در آمریکا به نوکری می پردازند. گاهی در راس بالاترین تشکل ها هم آمدند، ولی امروز در آمریکا و انگلیس هستند، چرا که جهاد اکبر آنها درست نبود و این خطر در مسئولین فعلی بسیار جدی است.
وی با تقدیر از مطالبه گری‌ها، تذکرها و بیانیه‌های اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ابراز داشت: شما قید مستقل دارید که این پرچم افتخار شماست. یادم هست وقتی دوستان شما می خواستند این انجمن را پایه گذاری کنند خیلی روی کلمه مستقل صحبت کردند. شما قرار است مقابل وسوسه ها و منافعی که سرابی بیش نیست، در مقابل اصحاب قدرت و ثروت مستقل عمل کنید و به درستی تشخیص دهید و طبق این تشخیص عمل کنید.
حجت الاسلام محمدیان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: برای جریان دانشجویی زشت است که بخواهد دنباله رو احزاب بشود بلکه آنها باید از جریانات ارزشی دانشجویی الگو بگیرند. بنابراین جایگاه خودتان را قدر بدانید. هر وقت من با شورای مرکزی شما جلسه داشته ام بابت این دوره های آموزشی تشکر کرده ام. این دوره های آموزشی اهمیت دارد و حتما هم در این جلسات شرکت کنید، مشارکت کنید، بحث کنید، سعی کنید بنیان های معرفتی خود را تقویت کنید و بدانید که باید با خدا معامله کنید.
وی در پایان با اشاره به پیش رو بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خداوند به تمام وعده هایش در برابر این ملت عمل کرده است. ملتی که با تکیه به وعده های خدا مقابل سلطه جهانی ایستاده است. آینده بسیار روشن است به شرطی که شما، محکم بایسیتد و کوتاه نیایید و روحیه انقلابی خود را حفظ کنید.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.