• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
16
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان:

سخنان اخیر ترامپ بار دیگر از چهره بزک شده آمریکا پرده برداشت

  • کد خبر : 7118
  • 28 مهر 1396 - 22:15
سخنان اخیر ترامپ بار دیگر از چهره بزک شده آمریکا پرده برداشت

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: سخنان اخیر ترامپ بار دیگر از چهره بزک شده آمریکا پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، صادق فتح‌نیا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه زاهدان با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه ممتحنه، اظهار داشت: مطابق این آیه شریفه جبهه کفر و عناد و استکبار برای سلب ایمان از جامعه اسلامی هیچگاه از دست‌اندازی و بدگویی باز نمی‌ایستد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: بدون شک علتی که کافران می‌خواهند مسلمانان کافر شوند، حسادت از پیشرفت‌ها و ترس از قدرتمندشدن است که در جای دیگر خداوند در قرآن اشاره می‌کند “شما را از ایمان به کفر برگردانند به سبب رشک و حسدی که در نفس خود بر ایمان شما برند”.

وی گفت: آنچه کافران را به حسادت وا می‌دارد ترس از قدرتمند شدن مسلمانان است، زیرا برای کافری که به جهان دیگر اعتقادی ندارد نباید هیچ معارضی در دنیای مادی برایش قد علم کند و حال آنکه وعده خداوند به مومنان این است که اگر تقوا پیشه کنند برکات زمین و آسمان برای ایشان گشوده خواهد شد. در جمهوری اسلامی نیز عوامل فتح و ظفر بر پایه ایمان مردم بنا شده و از مهمترین عواملی که نشان دهنده قدرتمند شدن ما در سطح جهانی محسوب می‌شود، پیروزی‌های بزرگی است که در کشورهای همسایه مانند عراق و سوریه علیه نیروهای داعش و آل سعود به دست آمده که نیروی اصلی و محوری مبارزه با این مفاسد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سخنان رئیس جمهور آمریکا را که با گستاخی تمام این نیروی مردمی را یک گروهک تروریستی نامید، می‌توان با استناد به آیه‌ای که قرائت شد نماد حسادت کفار بر مسلمین دانست. این سخنان بار دیگر پرده از چهره بزک شده استکبار آمریکایی بر می‌دارد و از مستکبر بیش از این انتظار نمی‌رفت، زیرا این مسائل را قبلاً با اعمال خود نشان می‌داده‌اند و امروز با گفتار خود و ما حتی تشکر می‌کنیم از رئیس جمهور آمریکا که چهره واقعی دولت این کشور را نمایان کرد.

وی اظهار داشت: از مواضع انقلابی دولت و رئیس جمهور کشورمان در اعلام حمایت از سپاه پاسداران و اتمام حجت در مسئله برجام، که یا همه کشورها باید پایبند به آن باشند و یا اینکه برجامی نباشد و راه حل سومی وجود ندارد، تشکر می‌کنیم. اگر در طول ۲ ماه آینده آمریکا برجام را نپذیرد، برجام به طور کامل نقض می‌شود و دولتمردان باید برخورد سخت و عبرت‌آموزی با آمریکا و ناقضان قوانین بین‌المللی داشته باشند اما نیابد به صرف سخنرانی باشد و انتظار واکنشی سخت و درخور شأن می‌رود.

فتح‌نیا افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب بیان کرده‌اند “در برابر هر سلطه‌طلبی، با صلابت و قدرت ظاهر بشوید؛ آن سلطه‌طلب هر که می‌خواهد باشد؛ امروز از همه متجاوزتر و وقیح‌تر، رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا است؛ در مقابل اینها با صلابت ظاهر بشوید، با قدرت ظاهر بشوید؛ با پشتوانه‌ اقتدار ملی و کمک این مردم می‌توانید از ترفندهای آنها جلوگیری کنید و آن را دفع کنید.”

فتح‌نیا گفت: استفاده رئیس ترامپ از واژه‌ای جعلی برای خلیج فارس محکوم است؛ اگر ترامپ سری به گورستان‌های خودشان بزند متوجه می‌شود که خلیج فارس واژه صحیح است، اما لازم به ذکر است که این مسئله نباید ما را از اصل قضیه که زیر پا گذاشتن برجام بوده دور کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: من نیز به عنوان نماینده‌ای از جنبش دانشجویی حمایت قاطع  خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌کنم و تاکید دارم ما دانشجویان جهت دفاع از نیروهای انقلابی اعم از دولتی، ارتشی و سپاهی از جان و دل حمایت خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.