• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

سابقه کم چهره‌های اصلاح‌طلب راه‌یافته به مجلس در فعالیت‌های مدیریتی/ مطالبات دانشجویی از نمایندگان جدید

  • کد خبر : 2688
  • 22 اسفند 1394 - 13:16
سابقه کم چهره‌های اصلاح‌طلب راه‌یافته به مجلس در فعالیت‌های مدیریتی/ مطالبات دانشجویی از نمایندگان جدید

علیرضا ریاحی؛ دبیر پذیرش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اصفهان، در خصوص انتخابات هفتم اسفند گفت: مثل همیشه، مشارکت مردم بسیار عالی و پرشور بود. پیش از انتخابات، رهبری بارها و بارها بر حضور همگانی در انتخابات تاکید داشتند و حتی گفتند کسانی که این نظام را قبول […]

علیرضا ریاحی؛ دبیر پذیرش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اصفهان، در خصوص انتخابات هفتم اسفند گفت: مثل همیشه، مشارکت مردم بسیار عالی و پرشور بود. پیش از انتخابات، رهبری بارها و بارها بر حضور همگانی در انتخابات تاکید داشتند و حتی گفتند کسانی که این نظام را قبول ندارند نیز در انتخابات شرکت کنند. مردم فهیم و با بصیرت نیز با حضور پرشور خود در انتخابات، ضربه سنگینی بر پیکره دشمن وارد کردند.

وی در خصوص تلاش دو جناح برای پیروزی در انتخابات بیان داشت: این دوره اصلاح طلبان اصفهان چهره های شاخص و برجسته ای نداشتند، وقتی ائتلافی تشکیل می شود و لیستی بسته می شود؛ بقیه نیز باید از لیست حمایت و تبعیت کنند؛ اما تعدادی از نامزهای اصول گرا در اصفهان از لیست حمایت نکردند و به نفع لیست کنار نرفتند که همین امر موجب شکسته شدن آرا مردم و شکست لیست اصولگرایی شهر اصفهان شد.

ریاحی در ادامه افزود: بر خلاف تهران که لیست اصول گرایی از لیست اصلاحات شکست خورد و نتوانست به مجلس برود؛ اما در شهر اصفهان این اصول گرایان بودند که موجب عدم پیروزی خود شدند.

وی از عمده مطالبات جنبش دانشجویی از نمایندگان جدید را توجه جدی به روند پیشرفت علمی دانست و بیان کرد: نمایندگان نباید زیر بلیط کسی باشند و پیش از انتخابات وعده ای به کسی نداده باشند؛ مستقل باشند و مستقل هم عمل کنند. اهل لابی گری نباشند و در برابر فساد اقتصادی مجموعه ها و دولت بایستند؛ امیدوارم نمایندگان جدید، قوانینی که تصویب می کنند دردی از مردم دوا کند و برای رشد علمی که در این دو سال از شتاب آن کاسته شده، فکر اساسی شود.

دبیر پذیرش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان در خصوص فضای حاکم بر مجلس دهم گفت: پیش از انتخابات نیز دعواهای شدید سیاسی بر سر مجلس دهم بود؛ به نحوی که همه آن را یکی از مهمترین انتخابات مجلس پس از پیروزی انقلاب می دانستند. اما اینکه در مجلس جدید کار بشود یا به دعواهای سیاسی احزاب بگذرد؛ بستگی به طرفین دارد. اینکه چقدر برایشان مهم باشد که جواب اعتماد مردم را بدهند.

ریاحی افزود: چهره های اصلاح طلب راه یافته به مجلس نه در بحث مدیریتی و نه در بحث های اجرایی کمترین سابقه ای هم ندارند و بعید به نظر می رسد که کارایی خوبی داشته باشند؛ اما با توجه به تجربه های مجلس و تجربه نمایندگان اصولگرایی که سابقه حضور در مجلس را داشته اند و از دیگر شهرهای کشور به مجلس راه یافته اند امید است که بتوانند باری از دوش ملت بردارند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان اصفهان همچون مسئله خشکی زاینده رود و آلاینده هایی که به این رودخانه وارد می شود و پروژه های نا تمامی چون مترو، مصلا و ورزشگاه نقش جهان، گفت: حل همه این مسائل محدود به نمایندگان نیست؛ چراکه یک طرف قضیه دولت قرار دارد؛ اما با مطالبه گری جدی و به حق نمایندگان اصفهانی از دولت چه درخصوص تخصیص بودجه و چه در خصوص پیگیری های پیشرفت روند کار، قطعا نمایندگان اصفهان باید جدی تر و مصمم تر پیگیر حقوق و خواست مردم اصفهان باشند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.