• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت:

روح حاکم بر جشنواره فجر تناسب چندانی با آرمان‌های انقلاب ندارد

  • کد خبر : 12790
  • 15 بهمن 1398 - 15:49
روح حاکم بر جشنواره فجر تناسب چندانی با آرمان‌های انقلاب ندارد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: روح حاکم بر جشنواره فجر تناسب چندانی با آرمان‌هابی انقلابی ندارد، اما مطالبه‌ی‌ما باید ساختارمند باشد و اگر انتقادی داریم باید راهی نیز برای رفع آن پیشنهاد دهیم، نقدها بر جشنواره‌ها وارد است اما باید ساختارمند باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، در چهارمین روز از اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر، بیان کرد: کسی که می‌خواهد قله را فتح کند، باید رنج‌های بسیاری را تحمل کند، اینکه انسان چه قله‌ای را برای خود معین کرده است، قیمت و ارزش وی را نشان می‌دهد، گام دوم نیز به این معناست که ملت ایران در مسیر رسیدن به قله حرکت کرده و پیش آمده است و نیاز دارد تا هم‌چنان در مسیر رسیدن به قله، حرکت کند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم از حاج قاسم سلیمانی صحبت کنیم باید از اهداف بلند وی، همت، تلاش و مجاهدت وی صحبت کنیم، اولیای خدا مجاهدت شبانه‌روزی داشتند،  طبق آیات قرآن اگر هدف بلندی داشته باشیم و متناسب با آن تلاش کنیم، به شرط داشتن ایمان موفق خواهیم شد.

این عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تفاوت حاج قاسم سلیمانی با سایر ژنرال‌های خارجی در مومن بودن وی است، در حقیقت اهداف بزرگ‌تر به ایمان‌های قوی‌تر نیز نیازدارد، ایمان موجب تعمق اندیشه و ساختارمندی آن می‌شود، اتفاقات مهم جهان را مومنان رقم خواهند زد، دانشجویان انقلابی باید قوی‌تر شوند و مومنانه حرکت کنند، از بین شخصیت‌های مومن است که عدالت‌خواهی تحقق می‌یابد.

میانگین سن مدیران ارشد سازمان تبلیغات، حدود ۱۸ سال کاهش پیدا کرده است

این عضو شورای عالی جوانان ادامه داد: با انتساب‌های جدید، میانگین سن مدیران ارشد سازمان تبلیغات، تا حدود ۱۸ سال کاهش پیدا کرده است، تغییر بدنه موجود سازمان نیازمند اخذ اجازه از دولت است و دولت مجوز جذب نیروی جدید  و جوان را نداده است و همین میزان تغییر نیرو نیز به سختی صورت گرفته است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: رشته‌ای با عنوان معارف در سطح دبیرستان مطرح شده بود که مورد استقبال قرار نمی‌گرفت و وضع مناسبی نداشت، به علاوه برخی نیز می‌خواستند تا قبل از ورود به حوزه علمیه و پس از اخذ  اخذ مدرک سیکل، خود را تقویت کنند، آطی امضای تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش و پروش و سازمان تبلیغات اسلامی، بنا شد نا این رشته جدید در قالب مدارس صدرا پیگیری شود.

ضرورت وجود مدارس صدرا محل مباحثه است

وی ادامه داد: مدارس صدرا تا حد زیادی مانند مدارس دولتی اداره می‌شوند و حتی کادر اداره کننده این این مدارس نیزاز آموزش و پرورش می‌باشند و تفاوت معناداری با آموزش و پرورش ندارد، هزینه سالانه‌ی سازمان تبلیغات برای هرکدام از این مدارس ۱۵الی ۲۰میلیون در سال است، البته هرچه  تعداد مدارسی که انسان‌های دغدغه‌مند در آن مشغول به کار و تحصیل باشند بیشتر باشد، مفیدتر خواهد بود، هرچند مسئولین صدرا از خروجی سیستم دفاع می‌کنند، اما ضرورت وجود مدارس صدرا محل مباحثه بین کارشناسان و مسئولین مربوطه است، در خصوص نظارت نیز باید گفت که نظارت بر این مدارس به صورت حضوری، مباشری و سامانه‌های هوشمند و برقرای ارتباط با والدین و دانش‌آموزان انجام می‌شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: تربیت نیروی هنرمند انقلابی از وظایف حوزه هنری است اما از نظر کیفی توانمندی لازم  از این مسیر به دست نیامده است و این نقطه ضعف است، در خصوص پخش برخی برنامه‌ها در صدا و سیما نیز باید گفت که سازمان تبلیغات می‌تواند به صدا و سیما تذکر دهد یا با این سازملن اعلام همکاری کند، اما این دو ،سازمان‌هایی جدا هستند و حوزه‌های کاری مستقل و مخصوص به خود دارند.

وی ادامه داد: اغلب فیلم‌ها در کشور ایران به صورت سفارشی انجام می‌شوند و این مسئله فی‌نفسه کار اشتباهی محسوب نمی‌شود، مادامی که اقتصاد وابسته به نفت است و فیلم‌ساز از تامین هزینه خود از این مسیر مطمئن است، امکان اینکه خروجی موفقی ارائه نشود، بیشتر است، تاسیس مرکز موسیقی حوزه هنری با مدیریت میلاد عرفان پور انجام شده است، البته ما در صدد ترویج گسترده موسیقی نیستیم اما اگر کسی با مایه‌های مکتبی علاقه مند به فعالیت در این حوزه باشد، باید مورد پرورش قرار گیرد.

روح حاکم بر جشنواره فجر تناسب چندانی با آرمان‌های انقلابی ندارد

قمی بیان کرد: روح حاکم بر جشنواره فجر تناسب چندانی با آرمان‌هابی انقلابی ندارد، اما مطالبه‌ی‌ما باید ساختارمند باشد و اگر انتقادی داریم باید پیشهادی نیز برای رفع آن پیشنهاد دهیم، نقدها بر جشنواره‌ها وارد است اما باید ساختارمند باشد.

این عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نبردی که امروز کشور در گیر آن است، پیچیده، چند لایه و به صورت هیبریدی است، و برای موفقیت در این نزاع‌ها به افراد چند بعدی نیاز داریم،  به امثال حاج قاسم سلیمانی‌ها و سید حسن نصرالله‌ها نیاز داریم، در جنگ تمدنی به انسان‌هایی با عمق معرفتی بالا نیاز داریم و باید مبانی فکری را محکم بسازیم، در عین حال مطالعه صرف و نداشتن تجربه کار تشکیلاتی و مدیریتی نیز کارگشا نیست.

وی ادامه داد: جوان دانشجو باید در تمام ابعاد و به صورت جامع رشد کند  فرآیند رشد وی نامتوازن و کاریکاتوری نباشد، این مهم کار اصلی تشکل‌های دانشجویی و مردمی است، نقش سازمان تبلیغات در این مسیر، نقش حمایتی است و وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی پرورش انسان‌های جامع است و این سازمان ار هرگروهی که در این مسیر حرکت کند، حمایت موثر خواهد کرد.

قمی بیان کرد: یکی از اشکالات موجود در فضای کار فرهنگی در کشور، موازی کاری‌های بی‌حاصل است که بین نهادهایی هم چون دفتر تبلیغات اسلامی، شورای تبلیغات  و سازمان تبلیغات اسلامی رخ می‌دهد.

ممنوعیت پخش فیلم “دیدن این فیلم جرم است” غیرقانونی است/مسئولین دلیل قانونی ارائه دهند

سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: حوزه هنری یک سازمان مستقل است اما در نگاه کلان، در زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد، ولی ردیف بودجه و ساختار آن مستقل است، درخصوص منع پخش فیلم “دیدن این فیلم جرم است” نیز باید گفت که ممنوعیت پخش این فیلم بدون دلیل و استدلال قانونی صورت گرفته است و مسئولین باید دلیل قانونی و محکمه پسند برای توقف اکران این فیلم ارائه دهند.

قمی ضمن بیان این نکته که شنوای ایده های جوانان است، درخصوص اقدامات انجام شده در زمینه مساجد، بیان کرد: طرحی در حوزه مساجد آغاز شده است بنا بر آن قرار است تا حدود هزار مسجد از دهه فجر امسال تا دهه فجر سال آینده، به یک نقطه شکوفایی در محلات برسند تا در ظرف یک سال، شاهد ارتقا چشم‌گیر ومحسوس جایگاه این مساجد در بین مردم باشیم.

وی ادامه داد: هرچند در این زمینه، مرکز رسیدگی به امور به مساجد، کانونهای فرهنگی هنری مساجد، کانون ارشاد، ستاد اقامه نماز، بسیح مساجد و… وجود دارند، اما سازمان تبلیغات اسلامی نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نخواهد ماند و متعهد می شود که با وجود عدم تعیین ردیف بوجه خاص مساجد برای خود، مساجد را به محلی برای حل مشکلات مردم با حضور جوانان تبدیل کند، ۳۶ برنانه مانند حضور هیئت‌های شاخص شهرها در مساجد و تشکیل واحدهای خیریه در این هیئت‌ها برنامه‌ریزی شده است، در بحث قرآن نیز، بنا براین است که  روی پایگاه‌های عرضه معرفت قرآنی تاکید شود.

قمی در پایان تصریح کرد: یکی از مطالبات مشترک  ما، رفع آشفتگی های فرهنگی موجود است، بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی که امروز پیگری می شود در شرح وظایف سازمان تبلیغات اسلامی نیست.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.