• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
خشایار هنرآمیز فهیم:

رای می دهم، پس هستم

  • کد خبر : 6174
  • 11 اردیبهشت 1396 - 22:33
رای می دهم، پس هستم

انتخابات و بحث های سیاسی-اقتصادی پر بسامدترین بحث امروز فضاهای مختلف در کشور است و اقشار و گروه‌های مختلفی با تفکرات و تحلیل‌های مختلف در جهت اثبات هم‌فکران‌شان تلاش می‌کنند. فارغ از این نگاه‌ها، با طرح چند سوال‌ از منظر دیگری به بحث انتخابات می‌پردازیم؛ اساسا چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ آیا با مشاهده‌ی […]

انتخابات و بحث های سیاسی-اقتصادی پر بسامدترین بحث امروز فضاهای مختلف در کشور است و اقشار و گروه‌های مختلفی با تفکرات و تحلیل‌های مختلف در جهت اثبات هم‌فکران‌شان تلاش می‌کنند.
فارغ از این نگاه‌ها، با طرح چند سوال‌ از منظر دیگری به بحث انتخابات می‌پردازیم؛ اساسا چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ آیا با مشاهده‌ی تجارب قبل و عدم ناکارآمدی‌ها، بازهم رای دادن معقول است؟ آیا این که مردم وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند اما نتیجه مدنظر حاصل نشود، بی احترامی به مردم نیست؟ برای ممانعت از وعده‌های بی‌عمل چه باید کرد؟ نقش مردم چقدر است و حاکمیت چطور؟
عده ای از این جهت در انتخابات شرکت نمی‌کنند که دل‌شان ممکن است با نظام صاف نباشد. لیکن فارغ از بحث پیرامون حق یا ناحق بودن گلایه‌ها و یا پاسخ درست به این مسائل، آنچه که قطعا برای همه اولویت دارد، ارتقای امنیت ملی و آرامش روانی بیشتر در کشور است که قطع به یقین برای همه ی هم‌وطنان، از هر تفکر و قوم و مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار است. ذات شرکت در انتخابات و حضور حداکثری و فارغ از نتیجه‌ی انتخابات، یکی از اساسی‌ترین شاخص‌ها و پدیده‌ها در جهت ارتقای امنیت ملی و اثرگذاری جهانی خواهد بود. فلذا انتخابات به خودی خود ابزاری‌ست در جهت حفظ امنیت که به جرات می‌توان گفت نعمت بزرگی‌ست که زمینه‌ی اصلی دیگر پیشرفت هاست و بدون آن، انتظار هر پیشرفت دیگری دور از ذهن خواهد بود.
از طرفی عده‌ای نیز از آن جهت که کاندیدای ایده‌آل و تفکر مورد پسند خود را در میان کاندیدا ها نمی‌بینند، در انتخابات شرکت نمی‌کنند. این در حالی‌ست که رای ندادن به کاندیدایی که نزدیک‌ترین دیدگاه نسبت به ما را داراست، در واقع رای به رقیب انتخاباتی اوست. بنابراین شرکت و انتخاب نزدیک‌ترین فرد به تفکر ما، بهترین راهکار به امید تغییر است و می‌توان انتظار داشت به مرور و در آینده با انتخاب صحیح ما، در انتخاب شرایطی که می‌خواهیم در آن زندگی کنیم، سهم بیشتری خواهیم داشت.
بنابراین مهم‌تر از اینکه چه کسی انتخاب شود، این است که مردم در انتخابات شرکت حداکثری داشته باشند و با تقویت قدرت تفکر و افزایش بصیرت عمومی و با انتخاب اصلح، در پیش‌برد مسیر اصلاح و انقلاب قدم موثری بردارند.
البته متاسفانه در این ایام دیده می‌شود گاهی برخی گروه‌ها و تشکل‌ها علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب و لزوم داشتن فهم صحیح راهبردی و کلان از شرایط، از این مسئله غافل می‌شوند و بعضا حتی به غلط در حمایت از کاندیدایی خاص اقدام می‌کنند.
در واقع مهم‌تر از اینکه چه کسی رای بیاورد، این است که بصیرت عمومی افزایش یافته و مردم قدرت تحلیل به دست آورند و در این زمان است که انقلاب وارد مرحله‌ای جدید خواهد شد. چرا که مردم هستند که ولی نعمتان انقلاب هستند و با افزایش آگاهی مردم است که مسیر پیشرفت هموارتر می‌شود.
و چه زیبا بود اگر کاندیداها نیز این امر را درک می‌کردند و در کنار رقابت‌های انتخاباتی که ان‌شاءالله از سر دغدغه و برای خدمت به مردم است، دعوت برای حضور را نیز در برنامه‌های خود قرار می‌دادند.

خشایار هنرآمیز فهیم دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.