• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

رئیس جمهور در سازمان ملل مساله حجاج را پیگیری کند

  • کد خبر : 703
  • 05 مهر 1394 - 7:54
رئیس جمهور در سازمان ملل مساله حجاج را پیگیری کند

علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهار نظرهایی که پیرامون سفرحج صورت گرفته، گفت: افرادی از سر کینه و دشمنی پیرامون سفر معنوی مکه صحبت‌های ضد و نقیضی انجام می‌دهند که باید درباره این مطلب گفت: اگر در طول سال به […]

علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهار نظرهایی که پیرامون سفرحج صورت گرفته، گفت: افرادی از سر کینه و دشمنی پیرامون سفر معنوی مکه صحبت‌های ضد و نقیضی انجام می‌دهند که باید درباره این مطلب گفت: اگر در طول سال به آمارها نگاه کنیم تعداد بسیار بالاتری از مردم‌مان به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشخص است این گونه سفرها تفریحی بوده و هزینه بالایی را در بر دارد حال باید پرسید چرا افرادی که پیرامون سفر حج واجب اظهارنظر می‌کنند در برابر این گونه سفرها سکوت کرده‌ و لب بر نمی‌آورند که باید مانع این گونه سفرها شد.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با بیان اینکه سفر معنوی حج می تواند روح افراد را جلا دهد اظهار داشت: اظهارات برخی از افراد داخلی پیرامون این که می‌توانند هزینه حج را به مظلومان بپردازند از سر نادانی و غرض ورزی است که مطمئنا باید به این طیف‌ها جواب کوبنده ای داد.

وی  افزود: چند سالی است که پیاده روی به سمت کربلا از سوی مردم جهان صورت می‌گیرد و خوشبختانه در چند سال گذشته با تمام سختی‌ها و کمبودها، برگزار کنندگان چنین تجمعات دینی توانسته‌اند به خوبی از پس مدیریت آن بر بیایند در حالی که خاندان آل سعود با تجربه چند ده ساله نتوانسته‌اند یک و نیم میلیون انسان را مدیریت کنند.

احمدی با اشاره به اتفاقات و تلفات سال های گذشته اظهار داشت: آل سعود کفایت اداره حج را ندارد و امسال فاجعه بزرگی رخ داد که باز هم نشان از بی لیاقتی آنان دارد.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با اشاره به تجمع دانشجویان مقابل سفارت عربستان گفت: به حمدالله دولت برای حل مسائل و مشکلات خانواده‌های کشته شدگان منا و مصدومین تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده اما باید مواضع محکمی در قبال عربستان داشته باشیم و رئیس جمهور می بایست در سازمان ملل  این مسائل را پیگیری کرده و رایزنی های مختلفی با کشورهای هم پیمان ما داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: حجت الاسلام روحانی در سازمان ملل با رایزنی با کشورهای اسلامی مسائل حج را پیگیری کند تا فشارها به سمت عربستان سنگین شود و مسئولیت این فجایع را به عهده بگیرند.

احمدی در پایان گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هم برای اینکه خباثت‌های دولت سعودی را فریاد بزند به همراه دانشجویان بسیجی در این تجمع شرکت خواهد کرد و از همه مردم کشور به ویژه مردم تهران می‌خواهیم که در این مراسم حضور داشته باشند تا بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود را فریاد زده و به جامعه بین المللی به خصوص کشورهای اسلامی بفهمانیم باید تکلیفشان را با خاندان و حکومت آل سعود مشخص کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.