متاسفانه در سال‌های اخیر سازمان تبلیغات اسلامی به ریاست حجت الاسلام خاموشی و حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از سازمان‌های متبوع زیرنظرش به ریاست مومنی شریف، از حمایت فیلمهای سینمایی با نمونه‌هایی مثل «۵۰ کیلو آلبالو» و « من سالوادور نیستم» و اخیرا هم « فروشنده» در اکران و تولید نشان داده که سیاست‌هایش در این حوزه‌ها بیشتر به دوستان ضدارزشی و لیبرال مسلک نزدیک‌تر بوده و با به هم ریختگی در حمایت‌هایش نشان داده که اصالت مادی‌گری بر حفظ ارزش‌ها اهمیت بیشتری داشته است.

این مایه تاسف است که سیاست‌های جناب خاموشی در خبرگزاری مهر که وابسته‌ی دیگرِ این اداره اسلامی است به وضوح نشان داده شده و حمایت از همه‌ی جریانات به اسم جذب حداکثری، سبب دفع جریان انقلابی شده و خبرگزاری که با عنوان فرهنگی و حمایت از فعالیت‌های تبلیغی راه اندازی گردید در سال‌های اخیر،برای عدم عقب ماندن از گوی تاثیرگذاری وارد بازی‌های جناحی سیاسی شد و همین سبب باختن زمین بازی در زمینه‌ی فرهنگ هم شد.

درسال‌های دولت یازدهم که سیاست فرهنگی شبه لیبرالی داشته حمایت از جریان مومن و انقلابی مورد تاکید رهبری بوده و موسسه «بهمن سبز» که به عنوان سازمان سینمایی حوزه هنری شناخته می‌شود در نحوه‌ی اکران فیلم سیاست اصالت فروش یا به اصطلاح «گیشه محوری» را برای خود برگزیده که این را بنده به وضوح درباره‌ی فیلم ۵۰ کیلو آلبالو مشاهده کردم.

آنجا که یکی از روسای استانی حوزه هنری با ریاست این سازمان سینمایی به دلیل اکران ۵۰ کیلو آلبالو در یکی از سینماهای بهمن شهرستان‌ها درگیری تلفنی پیدا کرده بود و حاضر به برداشتن آن از روی پرده‌ی یکی از سینماهای زیرنظر بهمن سبز به دلیل فروش زیاد نمی‌شد.

هرچند همین سیاست گیشه محوری حوزه هنری در اکران فیلم محمد رسول الله(ص) نیز دیده می‌شود، اما این دوگانگی ارزشی را چطور در حوزه هنری انقلابی که به تعبیر رهبری «امید هنر انقلاب» است و سازمان تبلیغاتی که اسلامیت را یدک می‌کشد، می ‌توان پذیرفت؟!