• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

دولت را ملزم به ارائه «برجام» به مجلس در قالب یک لایحه می‌کنیم +تصاویر

  • کد خبر : 414
  • 31 مرداد 1394 - 7:12
دولت را ملزم به ارائه «برجام» به مجلس در قالب یک لایحه می‌کنیم +تصاویر

در ادامه شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که امروز دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای ما مهم است که بتوانیم خود و محیط پیرامونی‌مان را بشناسیم و با تحلیل عناصر اطراف خود را واکاوی کنیم. این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه افزود: […]

در ادامه شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که امروز دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای ما مهم است که بتوانیم خود و محیط پیرامونی‌مان را بشناسیم و با تحلیل عناصر اطراف خود را واکاوی کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه افزود: جبهه بندی جدیدی در اطراف ما شکل گرفته که فهم آن می‌تواند به مسئولیت ما کمک کند؛ وی در ادامه با بیان اینکه ما دو قطب پیرامون خود داریم، یکی نظام سلطه و دیگری انقلاب اسلامی اظهار داشت که: رهبری نظام سلطه را آمریکا و رهبری انقلاب اسلامی را نظام اسلامی ایران اداره می‌کند و محور آن نیز با رهبر معظم انقلاب است.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: ما در داخل کشور دو گروه داریم که با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ رهبر انقلاب به عنوان سکاندار نظام به دنبال ۵ سطح از مطلوب‌ها هستند که مطلوب اول انسجام بخشی و یکپارچه بخشی آحاد جامعه است.

زاکانی مطلوب دوم رهبری را تعمیق معرفت و بصیرت بخشی و آگاهی بخشی جبهه انقلاب عنوان کرد و مطلوب سوم معظم له را  مصونیت سازی در درون و ایجاد دژ مستحکم معرفی کرد که غیر قابل خدشه توسط نظام سلطه باشد.

وی مطلوب چهارم را بومی سازی و الگوسازی از انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی در بعد فردی و اجتماعی حرف برای گفتن دارد و در درون خود نیز این آرمان‌ها را عینیت بخشیده و قابل انتقال کرده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان گام پنجم را گسترش انقلاب اسلامی‌،تقویت جبهه مستضعفین و تمدن سازی عنوان کرد و گفت رهبر معظم انقلاب به دنبال این ۵ شرط هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی کارکرد نظام سلطه را در ۵ محور معرفی کرد وافزود که: مقصود اول آن‌ها محدودسازی است چرا که دیده‌اند انقلاب ایران اثرات عمیقی داشته و می‌کوشند که این مدل به الگو تبدیل نشود که به تقویت قطب منجر به تقویت قطب مستضعفین بیانجامد.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی از جمله فتنه تحریم تهدید و دادن گرای غلط به جامعه خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌کوشند که جامعه را دچار یخ زدگی کنند.

وی ماموریت دیگر آمریکا را محصور سازی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اوباما به صراحت گفت که برجام گام اول است و ما مطالبات جدی دیگری نیز داریم و کری نیز اعلام کرد ایجاد متحدان منطقه‌ای علیه ایران گام بعدی ماست.

دبیرکل جمعیت رهپویان سومین گام مطلوب آمریکا را گسترش جریان منحط فرهنگی و تغییر ذائقه عمومی ایران دانست و اظهار داشت: گام چهارم آن‌ها نیز تسلیم‌سازی انقلاب است و در همین زمینه گام نهایی آن‌ها نابودسازی این نظام محسوب می‌شود چرا که مسیر آن‌ها مسیر یکپارچگی جهان است.

زاکانی در تحلیل جریانات داخلی نیز اظهار داشت که: در کشور دو نوع ذائقه و نگاه وجود دارد و اینکه در دهه ۶۰ ما دو جناح چپ و راست داشتیم که با شرایط جدید دچار دگردیسی شدند و ما دیگر افکار چپ قدیم را در دوم خردادی‌ها نمی‌بینیم. چرا که آنها از اواسط دهه ۷۰ مسیر دیگری را پیمودند.

زاکانی با بیان اینکه این تفکر در یک جبه وجود دارد و ظاهر آن نیز گروه‌های دوم خرداد هستند یادآور شد برخی از عناصر دوم خرداد به عنوان فتنه‌گر ریزش‌هایی هستند که از  دایره انقلاب خود را خارج کردند و در لایه‌های عقب تر نیز منافقین و مخالفین قرار دارند.

دبیرکل جمعیت رهپویان به انتخابات ۸۸ نیز گریزی زد و افزود که این جریان در انتخابات ۸۸ برای رسیدن به نتیجه به هر وسیله‌ای دست زدند.

وی با بیان اینکه برخی علاقه دارند جریان ارزش گرا را در چهره احمدی نژاد محدود کنند گفت این جریان می‌کوشد که طیف ارزش گرا را به فساد و ناکارآمدی متهم کند.

جریانات تجدیدنظرطلب هم از سخنان زاکانی در امان نماندند و در مورد آنان بیان کرد که: تلاش جریان تجدید‌نظر طلب برای محدودسازی جریان انقلاب است ضمن اینکه ‌‌ آنها در گام چهارم می‌کوشند که انقلاب اسلامی را در درون مرزها محدود کنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان بر همین اساس به پیش‌نویس برنامه چهارم که در دولت خاتمی تهیه شد اشاره کرد و گفت: در این پیش‌نویس گفتند که ما دو مدل انقلاب اسلامی داریم، جوری که مصدق سردمدار آن بود و دیگری جوری که بینان‌گذار انقلاب اسلامی رهبری آن را برعهده داشت؛‌ آنها در این زمینه گفتند که مصدق به درون مرزها می‌اندیشید اما امام به بیرون مرزها و به این ترتیب به صراحت اعلام کردند که راه درست راه مصدق است.

وی در ادامه به پنج وظیفه مهم جریان ارزش‌گرا پرداخت و اظهار داشت: ویژگی اول توجه به انسجام است چرا که شکاف درون جامعه به وحدت کلمه آسیب می‌زند.

زاکانی به ظرفیت سازی و تعمیق معرفت و بصیرت هم اشاره کرد و گفت:‌ ما نباید به ظرفیت‌های خود بسنده کنیم بلکه باید ظرفیت‌سازی‌های جدید را در دستور کار قرار دهیم. وی نکته چهارم برای جریان ارزش‌گرا را کارآمدسازی دانست و یادآور شد: اگر ما به کارآمدسازی توجه نکنیم باید پذیرای شکست باشیم.

زاکانی در ادامه  خاطرنشان کرد: محل نزاع این دو جریان گاهی فناوری هسته‌ای و گاهی بیداری اسلامی است و دو گونه هدایت و تصمیم گیری رهبری در این جریانات را برشمرد: در مدل اول اگر به ضرورت برسند که باید از حقی دفاع کنند حتی اگر دنیا نیز مخالف باشد بر آن حق تأکید می‌کنند.

زاکانی درباره مدل دوم تصمیم‌گیری توضیح داد: در سطح دوم ممکن است رهبری بخواهند تصمیمی بگیرند و آن را از مجاری جامعه عبور می‌دهند لذا ما دیدیدم که امام فرمود من از اول با بنی‌صدر و بازرگان موافق نبوده‌ام بنابراین باید شرایط جامعه را به سمتی ببریم که تصمیمات سطح دوم مطابق با خواست رهبری محقق شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان به نوع نگاه جریانات مختلف کشور به فناوری هسته ای پرداخت و توضیح داد: برخی فناوری هسته‌ای را معادل اصل نظام گرفته و عدول از آن را به عنوان شکست تمام عیار انقلاب می‌دانند.

وی ادامه داد: ممکن است واقعیت‌های جامعه طوری تغییر کند که مانند قطعنامه ۵۹۸ چیزی به رهبری تحمیل شود؛ در آن زمان آقایان هاشمی و موسوی می‌گفتند که جنگ را باید تمام کرد و سیاسیون نیز مشغول رقابت سیاسی برای مجلس سوم بودند و به جنگ توجهی نداشتند.

زاکانی با اشاره به نامه فرمانده وقت سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به حضرت امام و درخواست بودجه برای ادامه جنگ، خاطرنشان کرد: امام در پاسخ به آن نامه که گفته بود اگر این امکانات فراهم نشود ما حسین‌وار می‌جنگیم فرمودند البته اینها شعاری بیش نیست.

زاکانی گروه دوم را کسانی دانست که: رنگ و لعاب فناوری هسته‌ای را کمرنگ می‌کنند و ادامه داد: گروه سوم در این زمینه کسانی هستند که همه صحنه را می‌بینند و به همه ابعاد برجام توجه دارند و در واقع این گروه کمک کار نظام و رهبری محسوب می‌شوند؛ ما نیز در مجلس با وجود موانعی که داشتیم سعی کردیم از این موضع حرکت کنیم و آن را به قانون تبدیل کردیم. هرچند که برخی به این قانون توجهی نکردند.

وی در ادامه به دانشجویان اطمینان داد که مجلس به وظیفه‌ای که برعهده دارد عمل خواهد کرد؛ ضمن اینکه افزود پس از تشکیل تشکیل کمیسیون ویژه دولت ملزم شده که برجام را تحت لایحه به مجلس بیاورد.

در ادامه نوبت به پرسش و پاسخ دانشجویی رسید که زاکانی در پاسخ به سؤالی در خصوص آرایش اصولگرایان برای انتخابات مجلس وحدت را یک ضرورت و امری کاملا شدنی دانست و اظهار داشت که در حال حاضر مؤتلفه، ایثارگارن و پایداری عملاً سه مجموعه از سه ضلع بودند که امیدواری زیادی در مورد ائتلاف حداکثری انها وجود دارد.

زاکانی گفت برای وحدت لازم است همه طیف‌های اصولگرا و جمعیت رهپویان نیز باید فعال باشند و حاضر باشند از خودشان عبور کنند چرا که در انتخابات ۹۲ ما به همین مشکل برخوردیم که برخی حاضر نشدیم از خودمان عبور کنیم اما در حال حاضر اصل وحدت است و این وحدت باید با محور اصول باشد تا ما شاهد ورود عناصر شایسته و تشکیل مجلس کارآمد باشیم هرچند که دیگران تلاش دارند در این جریان شکاف ایجاد کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.