• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

دولت دینِ خود را به خوزستان ادا کند/مسئولان خوزستانی حاضر نیستند چند دقیقه بین مردم حاضر شوند

  • کد خبر : 5664
  • 10 اسفند 1395 - 19:35
دولت دینِ خود را به خوزستان ادا کند/مسئولان خوزستانی حاضر نیستند چند دقیقه بین مردم حاضر شوند

میزگرد دانشجویی «مردم خوزستان گله مند هستند» با حضور فعالان دانشجویی دانشگاه‌های خوزستان در دفتر خبرگزاری تسنیم در خوزستان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، “خوزستان بی‌هوا است” عبارتی گویا از این روزهای استان خوزستان است. ریزگردها این میهمانان ناخوانده، حال و هوای مردم این استان و منطقه غرب کشور را گرفته‌اند. دانشگاه‌ها و مدارس […]

میزگرد دانشجویی «مردم خوزستان گله مند هستند» با حضور فعالان دانشجویی دانشگاه‌های خوزستان در دفتر خبرگزاری تسنیم در خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، “خوزستان بی‌هوا است” عبارتی گویا از این روزهای استان خوزستان است. ریزگردها این میهمانان ناخوانده، حال و هوای مردم این استان و منطقه غرب کشور را گرفته‌اند. دانشگاه‌ها و مدارس با خبر تعطیلی خو گرفته و وضعیت روزهای خاکی همه را کلافه کرده است.

مردم دیگر دلِ خوشی از این میهمان ۱۵ سااله ندارند؛ فراموشی مسئولان در سال‌های گذشته نارضایتی‌ها را در خوزستان افزایش داده ‌و جنبش دانشجویی به عنوان قشر نخبه و دارای ظرفیت بالای اجتماعی همچنان برای رفع معضلات مورد استفاده قرار نگرفته است.

برای بررسی نقش جنبش‌های دانشجویی و نخبگان در رفع معضلات خوزستان، اقدامات دولت و همچنین بیان مطالبات دانشجویان میزگرد دانشجویی «مردم خوزستان گله مند هستند» در دفترخبرگزاری تسنیم در اهواز با حضور فعالان و مسئولان تشکلهای دانشجویی برگزار شد.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز: دولت یازدهم دِین خود را به خوزستان ادا کند!

علی قائد رحمت مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در این میزگرد دانشجویی اظهارداشت: دولت‌های قبلی همگی در وضعیت فعلی خوزستان مقصر هستند و این در صورتی است که فراهم کردن رفاه عمومی وظیفه هر حکومتی است.

وی افزود: «حذف شایستگان» و سیاسی بازی علت بحران‌های فعلی در خوزستان است و خوزستانی که هم در جنگ تحمیلی و هم در سال‌های بعد و با داشتن سرمایه‌های عظیم نفتی دِین خود را ادا کرده است ، اکنون مسئولان دین خود را به خوزستان ادا کنند.

این فعال دانشجویی به قومیت‌گرایی و سیاسی بازی برخی نمایندگان مردم خوزستان اشاره کرد و گفت: برخی نمایندگان خوزستان امروز به دنبال سهم خواهی از ادارات هستند و درباره انتقال آب کارون تقریبا سکوت کرده‌اند. نمایندگان مجلس به فکر مشکلات مردم باشند و اگر می‌بینند رئیس جمهور اعتنایی به آنها نمی‌کند براساس وظایف نمایندگی خود از حق« سوال و استیضاح رئیس جمهور» برای نجات مردم استفاده کنند.

این فعال دانشجویی گفت: نمایندگان مجلس به جای تصویب دوسال زندان برای سوال پرسیدن و حاکم کردن خفقان در کشور، به فکر آزادسازی خوزستان از دست بی تدبیرها باشد. مسئولان با مردم صادق نیستند و رئیس سازمان محیط زیست مدعی است وضعیت فعلی محصول عملکرد دولت احمدی نژاد است ولی این «حنا دیگر رنگی ندارد» و پس از ۴ سال مردم دیگر این حرف را نمی‌پذیرند.

قائد رحمت با انتقاد از رفتار شعاری دولتمردان خوزستانی گفت: مردم خوزستان در راه‌ها و جاده‌های خوزستان و یا در بیمارستان‌های خوزستان زنده زنده از ضعف امکانات از بین می‌روند ولی مسئولان فقط به دنبال ارائه چهره گل و بلبل از خوزستان هستند.در روزهای سخت که مردم خوزستان نه هوا، نه آب، نه برق، نه وسایل ارتباطی داشتند استاندار خوزستان به جای مطالبه گری از رئیس سازمان محیط زیست به خانم ابتکار «گل» هدیه می‌دهد.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: مشکلات «۵میلیون خوزستانی» نماد بی تدبیری دولت یازدهم است و مشکلات خوزستان با تسبیح و شهرگردی حل نمی‌شود و اراده قوی می‌خواهد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پزشکی اهواز: دولت بسته رفاهی و درمانی به مردم خوزستان دهد

مهدی درخشان مهر عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خوزستان استانی با بافت دینی است و روحانیت نیز از گروه‌های مرجع هستند و نقش آفرینی روحانیت می‌تواند دردهای مردم را التیام بخشد.

وی با تقدیر از عملکرد آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز در بیان دردهای مردم خوزستان اظهار داشت: همه مشکلات ما ناشی از تحریم و آمریکا نیست و بخش عمده آن از درون است که مطالبه گری مردم و روحانیت می‌تواند مسئولان را وادار به پاسخگویی کند.

درخشان مهر بیان داشت: ریشه عمده مشکلات در انتخاب‌های طوایفی است که چرخش نخبگان را ناممکن می‌کند و در این دوره متاسفانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی سیاست‌زدگی افراطی سبب تشدید قومیت گرایی شد.

وی با اشاره به بحرانهای اخیر خوزستان گفت: مردم خوزستان حداقل‌های ابتدایی را نداشتند و مسئولان حتی یک ماسک رایگان تنفسی و یا شیر رایگان بین مردم پخش نکردند.

این فعال دانشجویی افزود: مسئولان حتی کوچکترین عذرخواهی از مردمی که چند روز خانه ها محبوس بودند، نکردند و این درصورتی بود که دولت می‌بایست برای مردم حبس شده در خانه بسته‌های رفاهی و درمانی تدارک می‌دید.دولت از نقد شدن نباید واهمه داشته باشد و در جمع‌های دانشجویی پاسخگو باشد؛ دولتی که مدعی آزادی است می‌بینیم صحبت‌های دانشجویان را در جمع رئیس جمهور با سانسور و بعد چندماه اجازه پخش می‌دهد.

درخشان مهر با اشاره به نقش دانشگاه در مطالبه گری گفت: دولت یازدهم از جنبش‌های دانشجویی استفاده ابزاری می‌کند و دنبال «کانالیزه کردن» مطالبات دانشگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به طرح دانشجوی پولی در دانشگاه‌ها بیان داشت: دانشجوی پولی یک فاجعه علمی است ولی آینده کشور برای مسئولان مهم نیست و آنها دنبال درآمد و زد‌وبندهای سیاسی خود هستند.دانشگاه محیط پرسشگری است و چگونه شخص اول مملکت ساعت‌ها تندترین انتقادها را گوش می‌دهد ولی مسئولان خوزستانی حاضر نیستند چند دقیقه بین مردم حاضر شوند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: استاندار خوزستان باید جرات دفاع از حق مردم را داشته باشد و نه اینکه مطیع اوامر باشد و مسئولان و سایر نهادها مانند صداوسیما و نیروی انتظامی نیز باید کنار مطالبات به حق مردم باشد و ولی متأسفانه هم صداو سیما و هم نیروی انتظامی در بحران‌های اخیر بدعمل کردند.

مهدی چاییده، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز در ادامه میزگرد، گفت: باوجود اینکه ۳۷ سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد، هنوز شاهد آن هستیم که مردم استان خوزستان در حال تحمل سختی‌های زیادی هستند و ظاهرا قرار نیست اوضاع مردم این استان بهبود پیدا کند.

وی افزود: کمتر از ۲۴ ساعت پس از حماسه حضور مردم خوزستان به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن مردم ۱۱ شهرستان این استان از جمله کلانشهر اهواز شاهد قطعی برق از ساعت ۳ بامداد بودند، قطعی برقی که به دلیل غلظت شدید گرد و غبار و عدم وجود کابل های مقاوم در این شرایط جوی اتفاق افتاد.

 چاییده تصریح کرد: مردم این استان هوایی را تنفس می‌کنند که گرد و غبار این هوا کابل‌ها و نیروگاه‌های برق را از کار انداخت، دیگر مشکلات ریوی و تنفسی در این استان یک امر طبیعی به شمار می‌آید. متاسفانه صدا و سیما هم آن طور که شایسته بود، به این موضوع نپرداخت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز بیان داشت: متاسفانه برخی از مسئولان استان هم به جای پرداختن به مشکلات اساسی، لغو سخنرانی افرادی که در فتنه‌ها نقش مهم و بسزایی داشتند را مهمترین مشکل خود و استان می‌بینند و تنها به فکر انتخابات و حمایت از حزب خود هستند؛ با این رویه هرگز نمی‌توان آینده خوبی را برای این استان تصور کرد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.