• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

دولت تدبیر و امید می‌توانست فضا را بهبود ببخشد؛ اما این کار را نکرد

  • کد خبر : 4062
  • 02 آبان 1395 - 12:34
دولت تدبیر و امید می‌توانست فضا را بهبود ببخشد؛ اما این کار را نکرد

اشتری، دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، گفت: مشکلات در دانشگاه ها بسیار است؛اما این مشکلات در مقایسه با زمان دولت قبل کاهش پیدا کرده است، بخصوص در دانشگاه فرهنگیان؛ در دانشگاه فرهنگیان با تغییر تیم مدیریتی مشکلات در مقایسه با دولت قبل کاهش قابل توجهی داشته […]

اشتری، دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، گفت: مشکلات در دانشگاه ها بسیار است؛اما این مشکلات در مقایسه با زمان دولت قبل کاهش پیدا کرده است، بخصوص در دانشگاه فرهنگیان؛ در دانشگاه فرهنگیان با تغییر تیم مدیریتی مشکلات در مقایسه با دولت قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان یکی از معدود مراکز آموزشی است که از کرسی یونسکو برخوردار است؛ اما هیچ استفاده ای از این فرصت بین المللی نمی‌شود، بیان کرد: علت این نوع برخورد با چنین فرصتی تنها می تواند ترس از بالا رفتن سطح علم و آگاهی و جهان بینی معلمان جامعه باشد.

 

دولت تدبیر و امید می توانست فضا را بهبود ببخشد اما این کار را نکرد

 

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر افزود: با توجه به شعار های روحانی ما انتظار داشتیم که بسیاری از مشکلات در دانشگاه های استان مرکزی برطرف شود؛ اما بسیاری از محافظه کاری های مسئولان اجازه تحقق این امر را تا کنون نداده است.

 

اشتری با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان حتی برای گرفتن مجوز یک تشکل دانشجویی اشکال وجود دارد، گفت: در دانشگاه ها فعالیت ها تحت شعاع برخی تفکرات بسته و عقاید شخصی قرار می گیرد و شما اجازه ندارید عقاید سیاسی و فرهنگی خود را در دانشگاه ها بیان کنید و ما اعتقاد داریم دولت تدبیر و امید می‌توانست این فضا را بهبود ببخشد اما این کار را نکرد.

 

تفکیک جنسیتی باعث ایجاد مشکلات بسیاری در دانشگاه فرهنگیان شده است

 

وی با بیان اینکه فضای خاص در دانشگاه فرهنگیان حاکم است، تصریح کرد: قرارگیری افرادی به مانند حدادعادل در بین هیات امنای دانشگاه فرهنگیان مشکلات بسیاری را در این دانشگاه ایجاد کرده است و این افراد یک تنه در برابر تمام تصمیمات افراد دیگر می ایستند و با استفاده از نفوذ و رابطه ها اجازه ی تاثیرگذاری را به سایر افراد نمی دهند.

 

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر در دانشگاه فرهنگیان مشکل اساسی به مانند تفکیک جنسیتی وجود دارد که میراث دولت قبل به حساب می آید و این تفکیک جنسیتی باعث ایجاد مشکلات بسیاری در دانشگاه فرهنگیان شده است که یکی از این مشکلات ایده آل نبودن فضای آموزشی است که مورد تاکید صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت است.

 

اشتری در ادامه گفت: پذیرش دانشجو بیش از حد ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان که بدون توجه به فضا و نیروی آموزشی و اداری در زمان دولت قبل صورت گرفت خود باعث بروز مشکلاتی شده است که متاسفانه این رویه غلط در دولت تدبیر و امید نیز ادامه پیدا کرده است.

 

وی در رابطه با فضای موجود در دانشگاه فرهنگیان گفت: با تغییر تیم مدیریتی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با آنکه تغییرات مطلوبی به دنبال داشت؛ اما سنگ‌اندازی های برخی مسئولین سابق سبب شد تا شرایط به وضع ایده آل خود نرسد و حتی گاهاً برای مقابله با تیم مدیریتی جدید دانشجو را طعمه قرار داده و آنها را برای رسیدن به اهداف خود قربانی کرده اند.

 

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر با اشاره به حمایت های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی از دانشگاه فرهنگیان، بیان کرد: پردیس شهید باهنردانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نزدیک به دوسال بدون معاون آموزشی اداره شد در حالی که استاندار به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان و مدیر کل آموزش و پرورش به عنوان قائم مقام هیئت امنای این دانشگاه برای حل این مشکل در دانشگاه فرهنگیان اقدامی نکرده و در خیلی از اوقات نخواسته اند کاری برای دانشگاه فرهنگیان صورت بدهند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.