• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

دهان کسانی خرد شود که ده‌ها هزار میلیارد بدهی معوقه در بانک‌ها دارند

  • کد خبر : 6212
  • 14 اردیبهشت 1396 - 17:02
دهان کسانی خرد شود که ده‌ها هزار میلیارد بدهی معوقه در بانک‌ها دارند

دولت محترم اگر توان بهبود شرایط موجود را ندارد، اگر درمانی برای بیکاری رو به افزایش و مطالبات برزمین مانده کارگران ندارد، اگر نمی‌تواند از تعطیلی کارخانه و یا از تاخیر در پرداخت حق و حقوق کارگران جلوگیری کند و اگر با درد مردم بیگانه است، دست‌کم از توهین به ایشان خودداری نماید.

 اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اتفاقات مراسم بزرگداشت روز کارگر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد را محکوم کرد.

 در بخشی از این بیانیه آمده است: از رئیس جمهوری که سوار بر خودروی یک میلیاردی غیر ایرانی به دیدار کارگران ایرانی می‌رود یا وزیری خسته و پیر با ثروتی نجومی انتظار نمی‌رود که درک درستی از مشکلات کارگران عزیز داشته باشند اما هیچ کس در جمهوری اسلامی حق توهین به مردم و خصوصاً اقشار ضعیف و کم درآمد و کارگران صبور ایرانی را ندارد.

متن کامل این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

ملت شریف و آگاه ایران سال هاست با صبوری، اوضاع نامناسب اقتصادی و معیشتی را تحمل می کند. وضعیتی که علی‌رغم ادعاهای دهان پرکن و ارائه آمارهای خلاف واقع برخی از مسولین، در سال‌های اخیر نه تنها بهبود نیافته، بلکه روز به روز رو به وخامت رفته است. نقطه اساسی که باید مورد توجه جدی باشد، «تولید ملی» است که نجات اقتصاد کشور تنها با تقویت آن ممکن است و تقویت آن در گرو حمایت از کارگران ایرانی است.

مردم لمس می کنند که رکودی کم سابقه گریبان‌گیر کشور است و کارخانه‌های شناخته شده یکی پس از دیگری قربانی بی تدبیری می شوند. مدت هاست که مسولین امر و دولت محترم ضمن انکار تعحب آور افزایش بیکاری و رکود سنگین حاکم بر صنعت عملاً به مطالبات مردم بی توجهی می کنند، اما اخیرا در حاشیه‌ی یکی از برنامه های تبلیغاتی دکتر حسن روحانی، تحت عنوان بزرگداشت روز کارگر، یک عنصر بی اخلاق، به عنوان مجری با بدترین لحن ممکن، به کارگران معترض به شرایط نامناسب کاری توهین و آنان را تهدید نموده است.

دولت محترم اگر توان بهبود شرایط موجود را ندارد، اگر درمانی برای بیکاری رو به افزایش و مطالبات برزمین مانده کارگران ندارد، اگر نمی‌تواند از تعطیلی کارخانه و یا از تاخیر در پرداخت حق و حقوق کارگران جلوگیری کند و اگر با درد مردم بیگانه است، دست‌کم از توهین به ایشان خودداری نماید. از رئیس جمهوری که سوار بر خودروی یک میلیاردی غیر ایرانی به دیدار کارگران ایرانی می‌رود یا وزیری خسته و پیر با ثروتی نجومی انتظار نمی‌رود که درک درستی از مشکلات کارگران عزیز داشته باشند اما هیچ کس در جمهوری اسلامی حق توهین به مردم و خصوصاً اقشار ضعیف و کم درآمد و کارگران صبور ایرانی را ندارد.

توهین به قشری که با بیشترین زحمت و کمترین حقوق و مزایا با شرافت و سلامت زندگی می کند، توهین به همه ملت است. در حقیقت باید دهان کسانی خرد شود که ده ها هزار میلیارد تومان بدهی معوقه در بانک ها دارند و باز نمی گردانند. دهان کسانی باید خرد شود که با رانت و واردات بی دلیل کالاهای مصرفی کار و کارگر ایرانی را به خاک سیاه نشانده اند. دهان کسانی باید خرد شود که با دست اندازی به بیت المال میان نظام و مردم فاصله و بدبینی ایجاد می‌کنند .

در شرایط کنونی که برخی از تشکل های صنفی همچون خانه کارگر به جای پیگیری مطالبات و حقوق کارگران، وظیفه‌ی اصلی خود را در فعالیت‌های انتخاباتی می بینند، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل حمایت از کارگران، این سربازان نبرد اقتصادی را وظیفه روشن خود می داند. بر این اساس انتظار می رود دست اندرکاران، ضمن عذرخواهی از عموم ملت شریف ایران و خصوصاً کارگران و زحمت‌کشان بی ادعای این سرزمین، ضمن برخورد با بی ادبی صورت گرفته برخورد نموده و جلوگیری از اقدامات مشابه، زمینه رسیدگی به مطالبات بر حق آنان فراهم نمایند.

والسلام علیکم ورحم و برکاته
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
دانشگاه های سراسر کشور

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.