• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

دعوت گزینشی دانشجویان به ضیافت افطاری رئیس‌جمهور را توهین به خود می‌دانیم

  • کد خبر : 6432
  • 24 خرداد 1396 - 19:24
دعوت گزینشی دانشجویان به ضیافت افطاری رئیس‌جمهور را توهین به خود می‌دانیم

ابوالفضل مظاهری، دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: در خصوص ضیافت افطاری رئیس جمهور و دعوت گزینشی از دانشجویان، طبیعی است که ما به عنوان یک اتحادیه دانشجویی که به صورت قانونی در فضای دانشگاه فعالیت می کنیم و تعداد زیادی از تشکل ها را […]

ابوالفضل مظاهری، دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: در خصوص ضیافت افطاری رئیس جمهور و دعوت گزینشی از دانشجویان، طبیعی است که ما به عنوان یک اتحادیه دانشجویی که به صورت قانونی در فضای دانشگاه فعالیت می کنیم و تعداد زیادی از تشکل ها را پوشش می دهیم، حق خودمان می دانیم که مواضعمان را به گوش رئیس جمهور برسانیم و با این حال سوال ما این است که اگر ما نتوانیم با رئیس جمهور کشورمان در یک ضیافت افطاری دیدار کنیم، پس کجا باید او را ببینیم. در هر حال سوال ما این است که کسانی که به اسم دانشجو رفتند و با رئیس جمهور دیدار کردند، چه کسانی هستند؟ حقیقتا ما این حرکت را توهین به خود می دانیم.

وی افزود: البته روال دیدارهای دانشجویی رئیس جمهور در سال های گذشته به گونه ای بوده که این دیدار برگزار می شده و بعد ما متوجه می شدیم که چنین اتفاقی افتاده است؛ اما امسال یک روز قبل از دیدار با ما و دیگر اتحادیه ها تماس گرفتند و خواستند که نمایندگان خود را برای دیدار معرفی کنیم که این کار را انجام دادیم و با این حال، روز دیدار به ما اطلاع دادند که ناهماهنگی شده و کارت صادر نشده؛ ما این را توهین به خودمان می‌دانیم.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: حرف ما این است که اگر قرار بود اتحادیه های دانشجویی در این دیدار شرکت نکنند، پس چرا از ما دعوت کردند. در ثانی در خبرها شنیده ام که معاون فرهنگی وزارت علوم گفته که من اصلا در جریان دعوت شده ها نیستم. این موضوع خودش سوال جدید ایجاد می کند. اگر متولی دیدار دانشجویان با رئیس جمهور وزارت علوم نیست، پس متولی این دعوت های گزینشی و گلچین شده چه کسی بوده؟ اگر واقعا وزارت علوم نقشی در این دعوت های گزینشی نداشته، پس چرا از این دیدار به عنوان یک دیدار دانشجویی نام می برند؟ حداقل بگویند دیدار رئیس جمهور با جوانان فعال در ستاد دانشجویی ایام انتخابات ریاست جمهوری و یا اینکه اگر تشکل های دانشجویی دولت ساخته به این مراسم دعوت شده اند، عنوان این دیدار را دیدار رئیس جمهور با تشکل های دانشجویی خاص نامگذاری کند.

مظاهری اضافه کرد: در هر حال اینکه تشکل ها و اتحادیه های رسمی کشور که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند و مجوز فعالیت هم دارند را، در جلسه ای که به اسم دانشجویان برگزار شده، راه ندهند؛ اصلا اتفاق خوبی نیست. مسئله ما دیدار نیست ، چون درد ما رساندن پیام و دغدغه های مردم و بیان اتفاقات کف دانشگاه است و این دولت و دولت قبل هم ندارد. به عنوان نمونه در دولت قبل دوستان ما به انتخاب های گزینشی برای دیدار با رئیس جمهور اعتراض داشته و این جلسه را تحریم کردند.

وی بیان کرد: واقعیت این است که هر دولتی که به دنبال پایگاه اجتماعی در فضای دانشگاه باشد، محکوم به شکست است؛ کما اینکه در دوره هاشمی، در دولت اصلاحات، در دوره احمدی نژاد و در دوره روحانی این اتفاق افتاده است. قطعا اگر یک اتحادیه دانشجویی دارای بدنه دانشجویی نباشد، چند سال بیشتر دوام نمی آورد؛ اما در مقابل، تشکل هایی که دارای بدنه هستند ،کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: موضوعی هم که جای گلایه دارد این است که یک سری که طعم آزادی بیان در دیدار دانشجویی با رهبر معظم انقلاب را به عنوان سخنران چشیده بودند، با وجود اینکه از آنها انتظار نمی رفت، اما با کم لطفی گفتند این تریبون فرمایشی است و یا سخنرانی ها سانسور می شود. واقعیت این است که در جمهوری اسلامی ما آزادتر از دیدار رهبری با دانشجویان دیدار دیگری نداریم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.