• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس ۲۵۰ نفر را مامور کرد که به دنبال خواص بروند/ ۱۵ تا ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها مربوط است

  • کد خبر : 427
  • 31 مرداد 1394 - 8:00
در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس ۲۵۰ نفر را مامور کرد که به دنبال خواص بروند/ ۱۵ تا ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها مربوط است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛  مصلحی در این نشست خاطر نشان کرد که: مقام معظم رهبری بعضا در موقعیت‌های خاص با توجه به اهدافی که دشمن دنبال می‌کند سخنانی را مطرح می‌کنند که می توان آن ها را نقطه عطف نامید و در سخنرانی‌های بعدی آن را تبیین می‌نماید. مصلحی در ادامه به بیان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ 

مصلحی در این نشست خاطر نشان کرد که: مقام معظم رهبری بعضا در موقعیت‌های خاص با توجه به اهدافی که دشمن دنبال می‌کند سخنانی را مطرح می‌کنند که می توان آن ها را نقطه عطف نامید و در سخنرانی‌های بعدی آن را تبیین می‌نماید.

مصلحی در ادامه به بیان عناوین محوری بیان شده در سخنرانی رهبر معظم انقلاب پرداخته و افزود: اول اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی است، دوم اتکا به کمک الهی است و بی‌اعتمادی به قدرت مستکبر. سوم اعتقاد به اراده مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی. چهارم حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با اشرافی‌گری. پنجم مخالفت با مستکبران و حمایت از مظلومان. ششم استقلال کشور و نفی سلطه‌پذیری و مخالفت با سلطه در عین نفی انزوا پذیری است و هفتم وحدت ملی و توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکن وی این ۷ محور را اصول گفتمانی امام(ره) عنوان کرد.

مصلحی خاطرنشان کرد: ما در اسلام همه چیز را سلبی و ایجابی دنبال می‌کنیم. در بحث ولایت فقیه نیز همین گونه است. ولایتمدار سلبی که قرآن از آن نهی می کند ولایتمدار استکباری است. خدا در قرآن به مسلمین می‌گوید ولایتمدار یهود و نصارا نباشید و امروز مصداق یهود و نصارا همین آمریکا و اروپا است.

وی در ادامه با اشاره به وحدت ملی و توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکنان گفت: تسننی که آمریکا از آن حمایت می‌کند و تشیعی که از مرکز لندن به دنیا صادر می‌شود هر دو برادر شیطان و سرباز غرب هستند.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: امام در همان ابتدا اسلام را به دو دسته  اسلام ناب و اسلام آمریکایی تقسیم‌بندی کرده‌اند. اسلام ناب را با عنوان های دیگر همچون: اسلام ائمه هدی، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه‌خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها معرفی کرده است.

به گفته مصلحی؛ امام (ره) در صحیفه نور اسلام آمریکایی را به خوبی با عناوینی چون اسلام آمریکایی اسلام اشرافیت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‌داران بر مظلومان، اسلام ابوسفیان و اسلام علمای کثیف درباری معرفی می کند.

مصلحی با اشاره به نقش یهود در صدر اسلام و حاکم کردن بنی امیه بر مسلمانان تاکید کرد یهود در صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر نتوانست جلوی نسل اسلام را بگیرد و قومی را شناسایی کرد و آن قوم را بر گرده اسلام سوار کرد و آیا شما افسران جنگ نرم می توانید بپذیرید یهود امروز بنی امیه را در برابر انقلاب اسلامی قرار ندهد.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه درباره اهداف کلان تحریف گفتمان امام گفت: هدف اول؛ حساسیت سنجی خواص و مردم نسبت به اصول انقلاب؛ رهبری روز قبل فرمودند انگلیس ها در تشتت بین مذاهب کارکشته اند و آمریکا هم در این مسئله از او یاد می گیرد؛ سرویسMI6  دو استراتژی در تمام حرکت هایش دارد؛ اول استفاده از خواص است مثل فتنه ۸۸ که فقط ۲۵۰ نفر در سفارت انگلیس فقط ماموریتشان این بود که سراغ خواص بروند و اتفاقا در یک بخش هایی هم موفق بودندغ اینکه مثلا عده ایی از خواص ساکت ماندند اثر همین حرکت ها بود. استراتژی دوم استفاده از ارازل و اوباش است مثل کودتای ۲۸ مرداد که امروز هم سالروز آن هست.

وی هدف دوم این تحریف را ریل گذاری جدید سیاسی از سوی برخی جریانات و افراد با هدف عدول از اندیشه امام، دانست و درباره اهداف بعدی گفت: تحریف، آغازی به سناریوی تغییر نظام ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است.

مصلحی ادامه داد: هرکدام از این اهداف در فضاهای خاص خود استفاده های خاص خود را دارند بخشی در دانشگاه کارکرد دارند و برخی درحوزه های علمیه بخشی در بین مسولین.

در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس حدود ۲۵۰ نفر را مامور کرد که به دنبال خواص بروند

به گفته مصلحی: برای اینکه نسل جدید که انقلاب و حوادث آنرا ندیده دچار سردرگمی شود به دنبال این مسئله می روند که اصطلاحات انقلاب را تحریف کنند تا کسی که می خواهد با ادبیات انقلاب آشنا شود دچار سردرگمی شود. وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس حدود ۲۵۰ نفر را مامور کرد که به دنبال خواص بروند و حساسیت سنجی کنند. البته تا حدی هم موفق شده‌اند و اینکه می‌بینید برخی از خواص یک دفعه فاسد شدند نشانه این موفقیت بود.

وی ادامه داد: جهت‌گیری‌های نظام با حکمتی که ولی فقیه دارند تغییر نکرده است اما دشمن به دنبال تحریف است و اگرچه مراحلی از تحریف طی شده ولی نتوانسته جهت‌گیری‌های نظام را تغییر دهد.

مصلحی تصریح کرد: مراحل پروژه تحریف بعد از رحلت امام”ره”: قبل از بیان این مراحل ذکر این نکته مهم است که اینکه این اهداف و اقدامات دشمن و مراحل کار او را بیان می کنیم به این معنی نیست که آنها در اجرای برنامه های خود کاملا موفق بوده اند بلکه جهت گیری های انقلابی نظام که با کیاست رهبری طرح ریزی شده جلوی تحریف آنها را گرفته اما دشمن بیکار نیست و در هر لحظه پروژه دارد البته در یک بخش هایی دشمن موفق شده کار را پیش ببرد اما جهت کلی را نتوانسته تحریف کند.

وی مرحله اول تحریف را تفکر سازندگی و قرار دادن آن در مقابل حمایت از محرومین عنوان کرد.

مصلحی درهمین زمینه افزود: البته سازندگی چیز بدی نبود اما جیب یک عده ایی پر شد که بدون تعارف امروز تهدید برای نظام شده اند کافی است به معوقات بانکی مراجعه کنید که عددشان چقدر و متعلق به چه کسانی هست؟ بالاخره یک مجموعه سرمایه داری شکل گرفته که کیان انقلاب را تهدید می کند.

وی تاکید کرد: درمرحله دوم هم اصلاحات است در راستای نفی و انکار اندیشه امام “ره” که این جمله دوران اصلاحات معروف است که باید امام موزه جستجو کرد. مرحله سوم نفی کارآمدی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است تا نتواند الگو شود

صلحی خاطرنشان کرد: مرحله چهارم تحریم دوران فتنه است که در آن دوره کینه ‌ورزی با شخص حضرت امام را دیدید و دیدید که عکس امام پاره شد و از طرفی هم ستیز و منازعه با اصول امام از جمله فلسطین و ولایت فقیه در فتنه ۸۸ دنبال شد.

یک عده می‌گویند باید با دنیا کنار آمد این دنیایی هم که می‌گویند دنیای استکبار است

وی اضافه کرد: ضرورت کنار آمدن با سیاست استکبار در دنیای بین‌الملل از چارچوب‌های سری دشمن برای مقابله با نظام و بحث تحریمی است که دنبال می‌کند. یک عده می‌گویند باید با دنیا کنار آمد این دنیایی هم که می‌گویند دنیای استکبار است.

وی ادامه داد: در رابطه با مذاکرات دیدید که در خیلی از مباحث آژانس بین‌المللی با اینکه باید بی‌طرف باشد به ایران می‌آید به جاهای دیگر دنیا سر می زند وهدفشان فقط این است که در راستای اهدافی که دارند به آمریکا سرویس بدهند.

مصلحی با اشاره به کنفرانس کشورهای اسلامی که چند سال پیش در تهران برگزار شد و مهمانان عالی رتبه‌ای از کشورهای اسلامی به ایران آمدند اضافه کرد که: حال اگر جمهوری اسلامی منزوی است سران کشورهای اسلامی برای چه به ایران آمدند.

می‌خواهند از فضای توافق برای نفوذ به انقلاب استفاده کنند

وی با بیان اینکه برخی‌ها به دنبال این هستند که از فضای توافق سوءاستفاده کنند، گفت: فضایی را که رسانه‌های دیکتاتوری استکباری در رابطه با توافق دنبال می‌کنند به گونه‌ای است که می‌خواهند از فضای توافق برای نفوذ به انقلاب استفاده کنند و دوم اینکه خواص و مسئولان را دچار اشتباه محاسباتی کنند.

وزیر سابق اطلاعات تأکید کرد: تلاش برای فرسایش ظرفیت های نظام در داخل و خارج یکی دیگر از چارچوب های فعلی دشمن علیه جمهوری اسلامی است؛ دیدید که مذاکرات ژنو که همه منتظر بودند در همان برهه توافق حاصل شود گفتند فرانسه بازی را به هم زده است در صورتی که این خیلی خنده دار است جایی که آمریکا بخواهد کاری انجام دهد فرانسه چه کاره است؟

مصلحی خاطر نشان کرد: برنامه بعدی که دشمن در وضعیت فعلی دنبال می‌کند پیوند زدن معیشت مردم به مسائل سیاست خارجی است.

۱۵ تا ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌ها مربوط است

مصلحی با زیر سوال بردن جریانی که سعی می کند ضعف های وضعیت اقتصادی را به تحریم ها گره بزند بیان کرد: به عنوان فردی که از وضعیت اقتصادی اطلاع دارم باید بگویم ۱۵ تا ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌ها مربوط است و مابقی آن ربطی به تحریم ندارد.

وی در ادامه یکی از نقاط تناقض کشور را به سخره گرفت و بیان کرد: در مصاحبه هایی که با کارخانه های تولیدی از رسانه ها منتشر می شود کارفرمای کارخانه می گوید که محصولات تولیدی را به اروپا و آمریکا می فرستیم در حالی که این تناقضی آشکاراست یعنی صادرات با وجود تحریم(!) پس معلوم می شود می شود کارهایی کرد.

مصلحی خاطر نشان کرد: لازم است بررسی کنیم تا بدانید نقدینگی کشور چه قدر است، این نقدینگی می‌تواند هم تهدید باشد و هم فرصت ولی امروز تهدید است چون در تولید هزینه نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.