• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
در همایش «زنان در سپهر مقاومت» با حضور مرضیه هاشمی و کریستین جیمز مطرح شد؛

در عرصه جنگ نرم هدف اصلی زنان هستند/ مشکل اصلی آمریکایی‌ها نفرت از ایران است

  • کد خبر : 11608
  • 01 اردیبهشت 1398 - 10:52
در عرصه جنگ نرم هدف اصلی زنان هستند/ مشکل اصلی آمریکایی‌ها نفرت از ایران است

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همایش «زنان در سپهر مقاومت» در دومین نشست واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، با حضور مرضیه هاشمی و کریستین جیمز (زینب ثانی) در شهر مقدس قم برگزار شد. زینب ثانی: این زنان هستند که جامعه را می سازند کریستین جیمز(زینب ثانی) در این نشست در مورد چگونگی تشرف […]

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همایش «زنان در سپهر مقاومت» در دومین نشست واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، با حضور مرضیه هاشمی و کریستین جیمز (زینب ثانی) در شهر مقدس قم برگزار شد.

زینب ثانی: این زنان هستند که جامعه را می سازند
کریستین جیمز(زینب ثانی) در این نشست در مورد چگونگی تشرف خود به دین اسلام گفت: حدود ۳سال است که به اسلام مشرف شدم و در تمام طول زندگیم مناجات با خدا را داشتم. در مورد مسیحیت در زمان مدرسه و درمورد یهودیت در صومعه اطلاعات کسب کردم. از زمان گفتن شهادتین تا زمانیکه مسلمان شوم ۷ماه طول کشید و آن موقع تصمیم گرفتم که حجاب داشته باشم. اولین و مهمترین چیزی که من در زمان مسلمان شدنم داشتم خواندن زندگی نامه پیامبر و اهل بیت(ع) بوده است.

زینب ثانی در ادامه با اشاره به اهمیت زنان صدر اسلام به عنوان الگو گفت:از همان ابتدا که شروع به مطالعه ی اسلام کردم شخصیت هایی برای من جذاب بودند که نه تنها شخصیت قوی بلکه شخصیت والایی که در جهان اسلام داشتند. برای مثال وقتی می بینم که مردم برای حضرت فاطمه(س) گریه می کنند برای من نشان دهنده ارزش والای این عزیزان و قلب پاک شان است.

او ادامه داد: در جوامع غربی افرادی که بعنوان نمونه و الگو معرفی می شوند سلبریتی هایی مانند خواننده ها و بازیگرهایی که در اینترنت می توانیم عکس هایشان را ببینیم، اما افرادی که ما در جوامع اسلامی به عنوان نمونه و الگو داریم کسانی هستند که به ما کمک می کنند تا تهذیب نفس داشته باشیم و قلب مان را پاک کنیم، آن ها قوی هستند و مشکلات براشان کوچک است.

زینب ثانی(کریستین جیمز) با توجه به نقش زنان در جنگ نرم گفت: در عرصه جنگ نرم اولین چیزی که مطرح می شود و هدف اصلی است، زنان هستند.مخصوصا زنان ایرانی مذهبی زیرا بین زن مذهبی ایرانی با زن غیرمذهبی ایرانی تفاوت وجود دارد. اولین وظیفه ای که زن مسلمان ایرانی دارد این است که مواظب حجابش باشد و حجابش را رعایت کند برای همین اولین چیزی که غربی ها می خواهند آن را تغییر دهند حجاب است و ما باید تمرکزمان را روی حجاب بگذاریم.

زینب ثانی در مورد شعار نشست کوثرانه با عنوان “بانوی تراز انقلاب ،الگو در جامعه جهانی،و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی” گفت: زنان مسلمان، قوی ترین مدل هایی هستند که ما می توانیم به عنوان الگو داشته باشیم و زنان مسلمان در ارتباط با قسمت های مختلف جامعه، درنقش های مختلف به عنوان یک مادر، به عنوان یک زن فعال و به عنوان یک دختر یا زن شاغل هستند و مهم ترین دیدگاه این است که این زنان هستند که جامعه را می سازند و اگر زنی فاسد باشد جامعه فاسد می شود و اگر زنان جامعه سالم و با اعتماد بنفس و تحصیل کرده باشند، آن موقع می توانیم جامعه خوبی داشته باشیم

و ادامه داد: در غرب زنان بر اساس ظاهرشان قضاوت می شوند و گاهی اوقات هم بر اساس شغل‌شان، پس آن ظاهر زنان و مقام شغلی شان هست که برایشان مهم است نه آن چیزی که در قلبشان است. در جامعه اسلامی، زنان آزادی بیشتری دارند، چون در جامعه غرب تمام درگیریشان این است که ظاهرشان را اصلاح کنند و این اصلا برای من مفهوم ندارد که بخواهیم زمان زیادی را صرف ظاهرمان کنیم و برای رسیدن به ظاهرمان وقت‌مان را هدر دهیم.

هاشمی: مشکل اصلی آنان ارتباطاتی است که من با ایران دارم
مرضیه هاشمی، مجری شبکه پرس تی وی نیز در مورد چگونگی تشرف به دین اسلام گفت: من حدود سال ۱۹۷۹(انقلاب اسلامی)دانشجوی رسانه بودم. مسائل سیاسی و فعالیت های مختلف اجتماعی و عدالتجویانه برای من جذاب بود و انجام می دادم. زمانی که در ایران انقلاب رخ داد در دانشگاه دانشجوی ایرانی زیاد داشتیم و من از آنها می پرسیدم که مثلا: انگیزه شما چی هست؟ این پیرمرد ۷۹ ساله بعنوان رهبر شما کی هست و غیره. آنجا هم افرادی طرفدار انقلاب و هم مخالف انقلاب بودند. به من گفتند که نمی توانی انقلاب ما را درک کنی مگر اینکه قرآن را بخوانی. چون براساس این کتاب این حرکت انجام شده است و من شروع کردم به خواندن این کتاب و همزمان کتاب انجیل را هم به دقت میخواندم و مقایسه می کردم. دو سال و نیم طول کشید تا این جرقه انقلاب در من زده شود و آخرش من مسلمان شیعه شدم. جذابیت اصلی در اسلام برای من توحید خدا بود، من همیشه با ماجرای پدر پسر روح القدس مشکل داشتم.

هاشمی ادامه داد: من می خواهم از ۴۰ سال پیش، وقتی که تازه مسلمان شدم حرف بزنم، دو سال بعد از انقلاب و زمانی که هنوز در امریکا بودم. از همان زمان تبلیغ های زیادی علیه جمهوری اسلامی انجام می شد، می گفتند انقلاب ۶ ماه بیشتر طول نمی کشد و از بین خواهد رفت و وقتی امام مریض شد گفتند انقلاب تمام شده است، زمانی که امام خمینی(ره) از دنیا رفت گفتند کودتا خواهد شد و تا الان همین طور صحبت می کنند ولی الحمدلله امروز به ثبات رسیده ایم و ان شاءالله این انقلاب به ظهور امام زمان (عج) وصل خواهد شد.

او  گفت: ما باید حس مسئولیت داشته باشیم، برای این کار هم باید اول اطلاعات صحیح داشته باشیم، باید بدانیم که چه کاری باید انجام بدهیم. من فکر می کنم ما بر روی بعضی از چیزها تمرکز کردیم و همین باعث شده که بعضی از قسمت ها و وظایف اصلی فراموش بشود، ما هیچ وقت نباید فراموش کنیم که وظیفه اصلی ما تربیت فرزند خوب و تحویل آن به جامعه است. ما اگر وظیفه خودمان را درست انجام بدهیم می توانیم انقلاب را حفظ کنیم، این یک فعالیت اجتماعی و مهمی است. بزرگترین افتخار من فرزندانم هستند و اگر الان یک دیدگاه اسلامی انقلابی دارند، فکر می کنم هیچ کار دیگری را که انجام داده ام به اندازه این موضوع اهمیت ندارد. در آمریکا خیلی از بچه ها از سن پایین، حدود ۶ هفتگی به مهد کودک می روند، این روند با مادری که در یک محیط اسلامی شیعی بچه ها را بزرگ می کند خیلی فرق می کند، در دیدگاه شیعه این موضوع اصلا وظیفه ماست. مقام معظم رهبری درمورد این مسئله خیلی صحبت کردند و هیچوقت نباید از این وظیفه اصلی خودمان فاصله بگیریم.

مرضیه هاشمی در ادامه در مورد اسارت در آمریکا گفت: مشکل اصلی آنان ایران و ارتباطاتی است که من با ایران دارم. در آنجا راجع به کنفرانس های مختلف مثل ” افق نو ” پرسیدند. کنفرانس هایی مانند کنفرانس های بیداری اسلامی، و کنفرانس های آقای نادر طالب زاده که کسانی را از سراسر دنیا دعوت می کنند، آمریکایی ها بر روی چنین برنامه هایی حساسیت دارند و  چنین برنامه هایی را تحریم می کنند و مثلا خانم زینب محنا (همسر آقای طالب زاده) به خاطر یک کنفرانس تحریم کردند. اما خودشان زمانی که من از زندان آزاد شدم (حدود سه ماه پیش) در اروپا، کنفرانسی علیه ایران برگزار کردند و از تمام کشورها را دعوت کردند، هدفشان هم این بود که چطور این نظام ایران را از بین ببرند. موضوع دیگری که در مورد آن از من سوال کردند راجع به برنامه سازی presstv بود. ما یک شبکه ی انگلیسی زبان هستیم و کسانی که در غرب این شبکه را می بینند از طریق اینترنت باید نگاه کنند. آنها(آمریکایی ها) خیلی هزینه میکنند و شبکه های رسانه ای زیادی دارند که ۲۴ ساعته در ایران پخش می شود اما بالاخره از این پرس تی وی با تمام محدودیتش، میترسند.

هاشمی ادامه داد: من در دادگاه تعجب میکردم وقتی به من میگفتند: شما محکوم نیستید! من گفتم: خب اگر من محکوم نیستم، پس چرا دست و پاهایم را زنجیر کردید و من را بی حجاب کردید بعد میگویید محکوم نیستم؟! این چطور جامعه ای است و قانونش کجاست؟! مشکل اصلی آنها همان نفرت از ایران است. چون می بینند الان ایران در منطقه واقعا پیروز شده است. درست است که ما زیر فشار هستیم و من این را قبول دارم، ۴۰ سال است که تحریم هستیم، اما نگاه کنیم که چه اتفاقاتی در این منطقه رخ داد. مثلا در مسئله ی سوریه، برنامه شان خیلی پیچیده بود و آنان فکر نمی کردند وقتی انقدر هزینه می کنند و با آنکه بین خودشان وحدت دارند، دیگر امکان ندارد این برنامه از بین برود انها حتی پرچم سوریه را هم عوض کردند. مثل کاری که در ونزویلا دارند انجام میدهند که میگویند این رییس جمهور که ما قبول داریم باید بشود اما نشد. برنامه داعش آنها چه شد؟! عراق، یمن، سوریه، لبنان و… هدف اصلی آنان از اول ایران بود که به جاهای مختلف رفتند و دیوانه شدند و این مشخص است! فکرمی کنید چرا سپاه تحریم شده؟ وقتی شبکه های غرب یک شخص، یک ارگان یا یک گروه را محروم می کنند بدانید که این افراد کار مفید انجام می دهند. دلیل دستگیر شدن من هم این است که آنها از دیدگاه من نفرت دارند. آنها متوجه دیدگاه من شدند و میخواستند نه تنها من را تهدید کنند بلکه کسانی که دیدگاه مقاومتی را در آمریکا دارند و الحمدلله بچه های مسلمان در سراسر دنیا پیغام بلندتری به آنان دادند

هاشمی در ادامه به موضوع پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: اصلا تنها دلیل وجود پیاده روی اربعین و حضور این ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر، که بزرگترین تجمع دینیِ هر سال در دنیا است، وجودش فقط خدایی است. ما میدانیم چه اتفاقی در عراق پیش آمد و در زمان صدام حسین چقدر سخت بود، اما آمریکا حمله کرد تا عراق را تسخیر کند، ولی راه کربلا را باز کرد و حالا ایرانی و عراقی و کشور های مختلف در پیاده روی شرکت میکنند و این کم چیزی نیست. اکنون آنها اربعین را تحریم رسانه ای می کنند ولی این اتفاق هر سال پیش می آید و هر ساله بزرگتر می شود. آن موقع که داعش هنوز آنجا بود، ۲۵ میلیون نفر در آن شرکت می کردند، غربی ها می گویند اینها دیگر چه کسی هستند، همین نشان دهنده ی خط مقاومت است البته اگر بیشتر بر روی این مسئله کار کنیم.

او در ادامه گفت: نه این که فقط آنجا راه برویم، بلکه باید بین نجف تا کربلا کار مفید انجام دهیم و الحمدالله کار های مفیدی انجام می شود و باید وحدت و ارتباط بن افراد از کشورهای مختلف به وجود بیاید. برای مثال آقای طالب زاده در کنفرانش افق نو که در اربعین و با افراد غیر مسلمان برگزار کردند باعث وحدت خواهد شد و وقتی این افراد به کشور خودشان برگردند در این مورد صحبت میکنند. ما باید برای اربعین برنامه ریزی کنیم و این می تواند موثرتر و دقیقتر  و هدفمندتر شود.

مرضیه هاشمی در مورد الگوی درست  خانواده گفت: من به مطلب اصلی داستان بر میگردم و چیزی را تعریف میکنم. در زندان با یک خانم آمریکایی که تازه مسلمان شده بود آشنا شدم، می گفت: من در کتاب هایی که در مورد خانواده نوشته شده است خوانده ام که زنان مسلمان اصلا لازم نیست به سر کار بروند و این مرد خانواده است که مسئولیت زندگی را قبول می کند و خانم ها می توانند در خانه باشند و به تربیت فرزند بپردازند و از بابت در آمد و کار نگران نباشند، آیا واقعا چنین چیزی وجود دارد؟ من در جواب گفتم که در بیشتر  کشور های اسلامی این طوری است. آن خانم گفت من آرزو داشتم چنین زندگی داشته باشم، من هیچ وقت در زندگی مردی نداشته ام که به ان به عنوان یک تکیه گاه نگاه کنم و من واقعا آرزو دارم که چنین زندگی داشته باشم. آرزو دارم که مردها مرد باشند و زنان هم زن باشند. گاهی ما ارزش چیز هایی را که داریم، نمی دانیم و در اصل باید با نفس خود باید مقاومت کنیم و یک خانواده اسلامی و با فرهنگ اسلامی تشکیل دهیم. در جنگ نرم، غرب را خیلی خوب نشان می دهند، مرد ها کمک می کنند و وقتی زن از سر کار می آید آقا یک قهوه برای زن می آورد. یادتان باشد که هالیوود است و واقعی نیست، غربی ها مخصوصا در حال کار کردن روی این موضوع هستند و باید حواسمان باشد که ارزش های خودمان را از دست ندهیم

رونمایی از نشریه جبهه واحد با عنوان «مادران مقاومت»
در پایان این نشست مراسم رونمایی از دومین نشریه جبهه واحد با عنوان «مادران مقاومت» با سخنرانی زینب سخائی، واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل انجام شد، سخایی در این نشست گفت: باتوجه به اینکه یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی گفتمان «مقاومت» هست و اخیرا رهبری در بیاناتشان به جوانان دستور صریح تبلیغ این گفتمان را دادند‌، ما در اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور چندسالی هست که کمیته بین الملل را تشکیل دادیم و همچنین در دفاتر خود نیز این کمیته به صورت عملیاتی شروع به کار کرده اند. در این خصوص نشریه سه‌زبانه “جبهه واحد” در راستای لبیک به این فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل “جبهه واحد ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام” و با رویکرد تولید محتوای غنی برای دانشجویان مسلمان و تبیین مسائل روز دنیای اسلام منتشر می‌شود.

مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: شماره نخست این نشریه تحت عنوان “ویژه‌نامه قدس” در همایش بین‌المللی انتفاضه فلسطین که از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد مقدس و با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبری در امور بین الملل، آیت‌الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و آقای ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین، برگزار شد، رونمایی شد.

او در ادامه گفت: دومین شماره از نشریه “جبهه واحد” با موضوع “مادران مقاومت” و با تمرکز بر جایگاه زنان و مادران، در پیروزی‌های محور مقاومت و نیز نقش‌آفرینی موثر زنان مسلمان در جوامع مختلف؛ هم‌اکنون پیش‌روی شما مخاطبان گرامی قرار گرفته است‌ تا با تبیین نگاه مترقی اسلام به زن و برجسته‌سازی غنای تفکر اسلامی در این حوزه بار دیگر اهمیت حضور موثر و پربرکت زنان مسلمان را در جامعه به تصویر بکشد. یقینا در عصر حاضر که با تبلیغات گسترده و قدرت رسانه‌ای، جبهه استکبار سعی در تقلیل جایگاه اصیل زنان در پوشش جذابیت‌های رسانه‌ای و بصری دارد، تبیین نگرش اسلام به جایگاه زن در اجتماع و تشریح ویژگی‌های ” زن تراز انقلاب اسلامی ” از اهمیت دوچندانی برخوردار است که در این شماره از نشریه بدان پرداخته شده است.

سخایی گفت: نشریه‌ای که هم‌اکنون و در حضور شما مهمانان ارجمند انتشار می‌یابد، نسخه فارسی نشریه جبهه واحد می‌باشد که با پیگیری‌های فراوان اعضا و همراهان کمیته بین‌الملل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و به همراه برقراری ارتباط با بیش از ۲۰۰ نفر ارگان محقق شده است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=11608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.