• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
آنا گزارش می دهد:

دختران دانشجو در نشست سیاست‌گذاری تشکل‌های دانشگاه‌ آزاد چه گفتند؟

  • کد خبر : 8395
  • 27 دی 1396 - 20:00
دختران دانشجو در نشست سیاست‌گذاری تشکل‌های دانشگاه‌ آزاد چه گفتند؟

گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این نشست دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیر کل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مونس سیاح معاون ندوین سیاست شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، دکتر نیره قوی عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی، دکتر طبیه ماهروزاده رئیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام […]

گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این نشست دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیر کل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مونس سیاح معاون ندوین سیاست شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، دکتر نیره قوی عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی، دکتر طبیه ماهروزاده رئیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام و دکتر زهرا گلپایگانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده حضرت زینب(س) حضور داشتند و درباره مضوعاتی نظیر حضور دختران در تشکل‌های دانشجویی، منویات مقام معظم رهبری در حوزه زنان و سایر مسائل در زمینه دختران بحث شد.

نصیری: مطالعه موضوع زنان در غرب را آغاز کرده‌ایم

نصیری دبیر بخش زنان جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اتحادیه ما ۱۶ دفتر در دانشگاه آزاد دارد که ۱۱ دفتر ما فعال است. تشکل‌های دانشگاه‌ آزاد اسلامی مانند دانشگاه سراسری مشغول به فعالیت هستند اما حجم فعالیت‌شان به مراتب کمتر است.

وی همچنین از کمک‌های فرهنگی برای فعالیت‌های تشکیلاتی انتقاد کرد و ادامه داد: ما مطالعه در موضوع زنان غرب به خواسته مقام معظم رهبری را آغاز کرده‌ایم اما اساتید انقلابی حمایت لازم از تشکل‌های انقلابی را نمی‌کنند و بدنه تشکل‌ها به اساتید دسترسی ندارند.

طباطبایی: میدان برای فعالیت تشکل‌های انقلابی در دانشگاه آزاد باز شده است

در ادامه این نشست طباطبایی مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: محدود بودن فضای انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی باعث شده فعالیت اتحادیه‌های دانشجویی سراسری در این دانشگاه کم شود. ما هم‌اکنون ۶ دفتر فعال در دانشگاه آزاد اسلامی داریم.

وی همچنین خواستار نظارت بر دفاتر تشکل‌ها شد و گفت: خوشبختانه جو دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرده و میدان برای فعالیت تشکل‌های انقلابی باز شده است.

طباطبایی گفت: امیدوارم که دانشجویان انقلابی بر جو دانشگاه‌ها اثرگذار باشند و تاثیرگذاری آنها بر دانشگاه محدود نشود و بتوانند بر فضای فرهنگی شهرها اثرگذار باشند.

زورمند: ظرفیت‌های بزرگی در میان زنان نادیده گرفته می‌شود

زورمند، مسئول واحد خواهران دفتر تحکیم وحدت در این نشست با اشاره به تاکیدات مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص فعالیت خواهران در تشکل‌های دانشجویی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در میان زنان وجود دارد که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مثلا دانشگاه ارومیه فعالیت‌های خیلی خوبی دارند ولی به خاطر شرایط بومی آن شهر خواهران امکان فعالیت ندارند. برای اینکه بستر مناسبی برای فعالیت دختران به وجود آید باید آسیب‌شناسی شود.

زورمند گفت:‌ متاسفانه ارتباط خوبی بین فارغ‌التحصیلان تشکل‌های دانشجویی با دانشجویان وجود ندارد، باید ارتباط‌گیری با فارغ‌التحصیلان برای ما تسهیل شود.

مسئول واحد خواهران دفتر تحکیم وحدت دانشجویان برای اینکه بتوانیم دانشجویان را جذب کارهای تشکیلاتی کنیم، باید برای آنها الگو و هدف تعریف کنیم. متاسفانه در این زمینه الگوی مناسبی نیست که مثلا بخواهیم بگوییم که این افراد کار تشکیلاتی کردند و به اینجا رسیدند.

وی همچنین بر شناسایی جمعیت خاکستری در میان دانشجویان تاکید کرد و گفت: ما نشریه‌ای برای جذب این قشر منتشر می‌کنیم و باید به این سمت برویم که قالب‌ها و محتواها متناسب با نسل امروز شوند.

گلیوانی: آماده کمک به دانشگاه آزاد در خصوص خوابگاه‌های خودگردان هستیم

در ادامه گلیوانی مسئول خواهران بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اهمیت حفظ ارتباط با فعالین سابق جنبش دانشجویی گفت: ما ارتباط خوبی با فارغ‌التحصیلان هم داریم، البته باید به نیروهای جوان باید اعتماد کنیم.

وی همچنین به خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: ‌گرچه دانشگاه آزاد رسما خوابگاه ندارد ولی خوابگاه‌های خود‌گردان وابسته به دانشگاه آزاد هستند اما هیچ نظارتی روی آنها نیست. باید در این زمینه آسیب‌شناسی شود. در این زمینه حاضریم که به دانشگاه آزاد کمک فکری دهیم.

گلیوانی تدوین گفتمان انقلاب و دعوت از مسلمانان اروپایی برای بررسی موضوع زنان در غرب را از برنامه‌های خواهران بسیج دانشجویی در سال ۹۶ عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.