• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مریم بردبار:

دانشگاه باشگاه سیاسی نیست!

  • کد خبر : 6270
  • 20 اردیبهشت 1396 - 18:22
دانشگاه باشگاه سیاسی نیست!

در روزهای گذشته تشکل انجمن اسلامی پیرو خط امام در دانشگاه یاسوج، اقدام به برگزاری برنامه ای با حضور وزیر سابق دولت اصلاحات کرده که در آن علنا به تبلیغ همه جانبه از دکتر حسن روحانی پرداخته است. این تشکل با دادن تریبون به دست عده ای خاص و جلوگیری از صحبت نیروهای انقلابی، از […]

در روزهای گذشته تشکل انجمن اسلامی پیرو خط امام در دانشگاه یاسوج، اقدام به برگزاری برنامه ای با حضور وزیر سابق دولت اصلاحات کرده که در آن علنا به تبلیغ همه جانبه از دکتر حسن روحانی پرداخته است.
این تشکل با دادن تریبون به دست عده ای خاص و جلوگیری از صحبت نیروهای انقلابی، از فضا استفاده کرده و عملا با صحبت هایی سعی در تخریب وجهه ی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و سایر تشکل های انقلابی در میان افکار دانشجویی داشته اند.
ایشان همچنین با ایحاد تهییج در فضای برنامه به توجیه و تحسین عملکردهای مختلف دولت فعلی، که عدم کارایی و دستاوردشان مدتهاست اثبات شده، پرداخته و عنوان کرده اند که با حفظ وضع موجود، مایل نیستند به فضای امنیتی هشت سال گذشته بازگردند، این موضوع در حالی است که این روزها ما شاهد امنیتی ترین فضا در سطح دانشگاه هستیم به صورتی که امکان اکران یک مستند سیاسی ساده که به تحلیل کارنامه کاری دولت فعلی میپردازد، وجود ندارد.
حال سوال اینجاست، مگر غیر از این است که رهبری میفرمایند، دانشگاه نباید به باشگاه سیاسی تبدیل و از سیاست زدگی و سیاست بازی چه در درون دانشگاه و چه بیرون از آن، باید به شدت جلوگیری صورت گیرد، حال چرا باید شاهد این باشیم که در یک محیط علمی به جای ارایه تحلیل و بصیرت سیاسی، میتینگ انتخاباتی برای نامزدی خاص برگزار شود! و عوامل این برنامه، با ایجاد محیطی هیجان زده و به دور از منطق، فضای دانشگاه را به جناح و جناح بندی سوق دهند؟
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج، وظیفه ی خود میداند به تشکلی که مدعای پیروی از خط امام در سطح دانشگاه را دارد، گوشزد کند، که محیط علمی و بصیرتی دانشگاه، جای تحمیل غیرمنطقی عقاید خود نیست و اگر واقعا عقیده ای مستدل دارند، اخلاق و منطق دو ابزاری است که می تواند بدون کوباندن تفکر های دیگر، حرفی را ثابت کند پس فراموش نکنید که عقیده ای آزاد است، که مبنایش تفکر است، نه وابستگی های بی پایه و اساس.
در اخر لازم میدانم مجددا تاکید کنم، که سیاست بازی در دانشگاه، موجب در حاشیه قرار گرفتن رسالت اصلی این محیط یعنی فضای علمی و منطقی آن خواهد شد.بنابراین لازم است مسئولین محترم دانشگاه یاسوج،هر چه زودتر فکری به حال این فضای غبار آلود کرده و به چنین وضع بی سرو سامانی که به هیچ وجه شایسته ی یک محیط علمی نیست، رسیدگی کنند.

مریم بردبار دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.