• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
بیانیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه خوارزمی به مناسبت ایام روز دانشجو:

“دانشجوی نوگرا؛پیرو خط امام”

  • کد خبر : 7688
  • 16 آذر 1396 - 11:40
“دانشجوی نوگرا؛پیرو خط امام”

بسم الله الرّحمن الرّحیم ۱۶ آذر ماه در حافظه تاریخی دانشگاه،روز تولد عدالت خواهی ،استقلال و استکبار ستیزی دانشجویی به برکت خون سه شهید دانشجو در سال ۱۳۳۲ است. حرکتی که در امتداد آن انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلاب اول و تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم به چشم می خورد. اصولا این […]

بسم الله الرّحمن الرّحیم
۱۶ آذر ماه در حافظه تاریخی دانشگاه،روز تولد عدالت خواهی ،استقلال و استکبار ستیزی دانشجویی به برکت خون سه شهید دانشجو در سال ۱۳۳۲ است.

حرکتی که در امتداد آن انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلاب اول و تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم به چشم می خورد.
اصولا این روز با عدالت خواهی و مطالبه گری دانشجو عجین شده است و حتی
برای مدت کوتاهی دانشجو را به تکاپومی اندازد که به مسائل پیرامونی خود نگاه دوباره ایی بیندازد.

بعضا مشاهده می شود افراد و جریان هایی درصدد هستند تعابیر ذکر شده را از این روز جدا کرده و این روز را روز جشن و شادی برای دانشجو می دانندو یا به نفع خود تفسیر کنند و برای بعضی جناح ها مصادره کنند به طوری که عدالت خواهی دانشجو فقط با مخالفت با حاکمیت موجود تحقق پیدا می کند.

در این ایام به واقع باید یاد و خاطره شهدای دانشجو گرامی داشته شود که مسبب پایه گذاری سنتی هستند که مسئولان دولتی و دانشگاه ها حاضر می شوند سالی یک بار در از نزدیک در مقابل دانشجو قرار گیرند و صحبت ها و انتقادات او را بشنوند.

تجربه نشان داده که بعضی آقایان تا جایی که به صورت جدی عملکرد خود و دستگاه اجرائی آنها زیر سوال نرود موافق فضای آزاداندیشی و انتقاد از خود هستند اما در غیر این صورت شاهد برخورد و انتخاب سلیقه ایی آنها هستیم.

در فضای امروز جامعه دانشجویان باید حافظ آرمان ها و شعائر جامعه باشند و اجازه ندهند مسائل فرعی ذهن جامعه را به خود درگیر کند که عده ایی در کمال آرامش و بدون صدای مزاحمی به پیشبرد اهداف خود بپردازند تا جایی که خود آن ها با همین شعارها و گفتمان ها برای کسب پایگاه اجتماعی در بزنگاه های حساس به سمت مردم بروند.

دانشجو باید به دور از فضای تخریب ،با نقد منصفانه و منطقی و تعاملی دو جانبه با بدنه مردمی،در جهت تحقق عدالت اجتماعی قدم بردارد و در تقابل با جریانات انحرافی کمک حال کشور و مردم باشد و الا با چشم پوشی و عدم بیان و تبیین آرمان ها، به نقطه ایی می رسیم که به علت وجود مسائل و مشکلات مختلف اجتماعی و معیشتی ،فضای نقد حاکمیت به نفی آن تبدیل می شود.

مسئولان محترم بدانند آزاداندیشی و نقد فقط در حرف و استقبال از آن نیست و باید در عمل ثابت شود زیرا دانشجو بدون هیچ چشم داشتی فقط حل مشکلات و پیشرفت کشور را خواستار است و برخورد نامناسب با او می تواند هزینه های سنگینی را به دنبال داشته باشد.

والسلام علی من التبع الهدی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.