• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

دانشجویان ارزشی اجازه ندهند عناصر نامطمئن در دانشگاه ها جولان دهند

  • کد خبر : 1467
  • 06 آذر 1394 - 3:16
دانشجویان ارزشی اجازه ندهند عناصر نامطمئن در دانشگاه ها جولان دهند

به گزارش خبرگزاری دانشجو از اهواز، اعضا و فعالات دانشجویی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با آیت الله دکتر محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.  در این دیدار صمیمی که ظهر امروز پس از نماز ظهر و عصر در دفتر آیت الله […]

به گزارش خبرگزاری دانشجو از اهواز، اعضا و فعالات دانشجویی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با آیت الله دکتر محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

 در این دیدار صمیمی که ظهر امروز پس از نماز ظهر و عصر در دفتر آیت الله حیدری برگزار شد، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت فرهنگ بسیجی بیان کرد: دانشگاه همواره مبدا تحولات بوده است و دانشجویان به عنوان چشم بیدار و بصیر جامعه همواره باید در صحنه حضور داشته باشد.

 وی افزود: دانشجویان نباید نسبت به پیرامون خود بی تفاوت باشند و این که عده ای سعی می کنند با مسایل پوچ و بیهوده دانشجویان را سرگرم کنند این بسیار خطرناک است.

 آیت الله حیدری با اشاره به نقش و فعالیت استاد مطهری در دانشکده الهیات تهران بیان کرد: درآن دوران ما در خدمت شهید مطهری بودیم شهید مطهری همواره ما را به فکر کردن و فلسفیدن ترغیب می کرد و دانشجوی امروز نیز باید فکور باشد.

 این نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین به گفتمان مقاومت اشاره کرد و افزود: مقاومت و ایستادگی بر مشکلات یک فرهنگ قرانی و اسلامی است و دانشجویان به ویژه دانشجویان فعال در تشکل ها باید در برابر فکر و عقیده اسلامی خود صبر پیشه کنند.

 وی با انتقاد از حذف و فشارها بر جریان و تشکل های مومن بیان کرد: دانشجوی ارزشی و مومن باید در دانشگاه مورد تکریم قرار گیرد و این که عده ای بخواهند به هر دلیلی دانشجوی مومن را حذف کند قابل قبول نیست و این برای کشور آسیب وارد می کند.

 آیت الله حیدری در ادامه به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار با روسای دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشجویان این مطالبات رهبر انقلاب را در کف دانشگاه پیگیری کنند و اجازه ندهند مسایل حاشیه روند علمی دانشگاه ها را مختل کند.

 این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسئله فتنه ۸۸ عنوان کرد: فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است و کسانی که در فتنه ۸۸ پنجه بر صورت مردم سالاری دینی انداختند عناصر نامطمئنی هستند و نباید در دانشگاه ها به کار گیری شوند.

 امام جمعه موقت کلانشهر اهواز سپس به گفتمان اقتصاد مقاومتی به عنوان دیگر کارویژه تشکل ها در دانشگاه ها پرداخت و گفت: تشکل های ارزشی گفتمان اقتصادی را پیگیری کنند و سعی کنند این گفتمان را در دانشگاه به شکل عملیاتی تبیین کنند.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در دو سال اخیر شتاب علمی در کشور کاهش یافته است و علت اصلی این مسئله این است که موتور وزارت علوم به سمت تولید علم تنظیم نیست و متاسفانه با نفوذ برخی عناصر فتنه در این وزارت خانه مسایل حاشیه ی بر مسایل اصلی غلبه پیدا کرده است.

 آیت الله حیدری اضافه کرد: سیاسی کاری، برگزاری جشن های مختلط و ترویج موسیقی از مواردی است که نباید در دانشگاه رخ دهد و این مسایل آفت تولید علم هستند.

 در ابتدای این دیدار صمیمی میلاد خدری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با تشکر از آیت الله حیدری به خاطر پذیرفتن دانشجویان در جمع خود اظهار داشت: تشکل انجمن اسلامی دانشجویان خود را همیشه محتاج نصیحت ها و رهنمودهای علمای مبارز دینی می داند و همیشه سعی می کند در هر فرصتی از این مسئله بهره مند شود.

وی با اشاره به فشارهای مدیریتی به تشکل های انقلابی در دانشگاه ها گفت: متاسفانه برخی در دانشگاه ها دنبال رویکرد سرکوبگرانه هستند و اجازه هیچ انتقادی را نمی دهند.

 خدری بیان کرد: رسالت انجمن های اسلامی رسالت انبیاء است و در این رسالت در برابر همه سنگ اندازی های مسئولان استقامت می کنیم و هیچ گاه از ارزش های دینی کوتاه نخواهیم آمد.

وی با اشاره به برنامه های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران برای ایجاد فضای انتخاباتی در دانشگاه گفت: انجمن اسلامی براساس رویکردی که از قبل داشته در این دوره از انتخابات نیز از هیچ نامزدی حمایت نمی کند ولی شاخص ها و معیارهای یک نامزد انقلابی را برای شناخت بهتر به دانشجویان عرضه خواهد کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان همچنین به برنامه های فرهنگی این تشکل دانشجویی اشاره کرد و افزود: این تشکل در زمینه فرهنگی نیز برنامه های متفاوتی را برگزار کرده است که مقوله ازدواج دانشجویی یکی از رویکرد های مهمی است که این تشکل دنبال می کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.