• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

دانشجویان، ادامه موضوع مستند «پرونده ناتمام» را از مسئولان مطالبه کنند

  • کد خبر : 4095
  • 04 آبان 1395 - 11:26
دانشجویان، ادامه موضوع مستند «پرونده ناتمام» را از مسئولان مطالبه کنند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، موگویی، کارگردان مستند «پرونده ناتمام» در اکران این مستند که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش برگزار شد، اظهار داشت: در ایران سعی می شود پرونده های تاریخی همچون پرونده ۸ شهریور، مک فارلین، قتلهای زنجیره ای و غیره مکتوم بماند. همیشه مسئولین مصلحت هایی را برای توجیه آن مطرح می کنند. پرونده انفجار ساختمان […]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، موگویی، کارگردان مستند «پرونده ناتمام» در اکران این مستند که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش برگزار شد، اظهار داشت: در ایران سعی می شود پرونده های تاریخی همچون پرونده ۸ شهریور، مک فارلین، قتلهای زنجیره ای و غیره مکتوم بماند. همیشه مسئولین مصلحت هایی را برای توجیه آن مطرح می کنند. پرونده انفجار ساختمان نخست وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ نیز یکی از همین پرونده هاست که ناتمام ماند و مختومه اعلام شد.

 

وی افزود: برخی اتفاقات در تاریخ انقلاب اسلامی مبهم مانده اند و هرقدر زمان می گذرد پاسخ به آن ابهامات سخت تر می شود.  من خواستم این نقاط کور را روشن کنم؛ مستند پرونده ناتمام رو آنطور ساختم که فقط روایت گری اسناد تاریخی حول موضوع در آن مطرح شود.

 

این کارگردان با بیان اینکه در این مستند سلیقه خود را وارد نکرده و اظهار نظر شخصی نکرده ام، ادامه داد: سعی کردم در مستند بگویم همیشه پروژه نفوذ در دستگاه‌های سیاسی و غیره وجود داشته و همچنان نیز نفوذ وجود دارد و حتی کشته شدن رئیس جمهور و نخست وزیر ما هم از وجود همین نفوذی ها نشأت می‌گیرد.

 

وی در جواب سئوال حاضران درباره بازخوردهای مستند گفت: پس از رونمایی مستند، بازخوردهای مختلفی را دیدم. برخی روزنامه های اصلاح طلب اصلا نقدهای پژوهشی نکردند و توجهی به جنبه روایتگری و پژوهشی مستند نکرده و فقط تحلیل جناحی خود را نوشتند؛ اما برای من جای تعجب داشت که BBC دقیقا یک روز بعد از رونمایی مستند، در برنامه ای اختصاصی به تحلیل آن پرداخت.

 

موگویی ادامه داد: فکر می کردم پس از اکران مستند پرونده ناتمام، مردم و بخصوص دانشجویان، ادامه این موضوع را از مسئولین کشور مطالبه کنند؛ اما هنوز حرکتی در این خصوص مشاهده نکرده ام. برای به نتیجه رسیدن این نوع پرونده ها، تنها یک راه وجود دارد و آن مطالبه عمومی مردم است. در غیر این صورت بسیاری از مسئولین به دلیل مصلحت اندیشی ها تمایلی به ادامه این پرونده ها ندارند.

 

وی درباره مراحل ساخت مستند گفت: برای ساخت این مستند جدای از تحقیقات گسترده، فقط روزنامه های ۸ سال از دهه ۶۰ را مطالعه کردم. چیزی که برای من جای سئوال دارد و در آخر مستند نیز به آن اشاره شده است، ذکر این ابهام است که چرا آقای موسوی خویینی ها، پس از مشخص شدن برخی اسناد و شواهد، پرونده را در گردش قانونی خودش قرار نداده اند و به نزد امام برده اند؟ کیفیت نظر امام نیز نامعلوم است. اگر گفته می شود این پرونده به دستور امام خمینی(ره) مختومه اعلام شده، چرا هیچ یادداشت کتبی درخصوص این نظر امام وجود ندارد؟ امام (ره) در وصیت نامه خویش فرمودند: از این پس هرکس از من نقل قولی کرد، یا به صورت دستخط من و یا به صورت صوت از من باشد؛ در غیر اینصورت سند تلقی نخواهد شد. چرا در خصوص نظر در مورد پرونده قتل رئیس جمهور و نخست وزیر کشور، امام خمینی(ره) نظرشان را مکتوب نکرده اند؟! اگر چنین چیزی صحت دارد پس این دستنوشته کجاست؟!

 

کارگردان مستند “پرونده ناتمام”در پایان گفت: نکته دیگری که برای من واقعا جای تعجب دارد این است که در زمانی که پرونده کاملا باز است و هنوز قضیه در حال پیگیری است، برخی متهمان پرونده نظیر سعید حجاریان در سال ۶۳ اساسنامه وزارت اطلاعات را نوشته و دولت مهندس موسوی این لایحه به مجلس می فرستند!

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.