• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

خواسته‌های ما در رابطه با پرداخت حقوق‌های نجومی محقق نشده است/ نگرانی‌ها در ماجرای قراردادهای نفتی همچنان پابرجاست

  • کد خبر : 3399
  • 27 مرداد 1395 - 22:03
خواسته‌های ما در رابطه با پرداخت حقوق‌های نجومی محقق نشده است/ نگرانی‌ها در ماجرای قراردادهای نفتی همچنان پابرجاست

علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که صبح امروز پیرامون هفدهمین نشست سالانه این اتحادیه برگزار شد، گفت: این نشست با شعار «اراده انقلابی، عمل جهادی و گفتمان کارآمد» در یزد برگزار خواهد شد. وی افزود: در تبیین شعار این نشست باید بگویم که زیرساخت، پایه و اساس جمهوری […]

علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که صبح امروز پیرامون هفدهمین نشست سالانه این اتحادیه برگزار شد، گفت: این نشست با شعار «اراده انقلابی، عمل جهادی و گفتمان کارآمد» در یزد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در تبیین شعار این نشست باید بگویم که زیرساخت، پایه و اساس جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی است و این دو از هم قابل تفکیک نیستند و علی‌رغم اینکه برخی روشنفکران و مسئولان کنونی مدعی‌اند انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از هم جدا هستند ما باید اعلام کنیم که چنین اعتقادی نداریم.

احمدی اظهار داشت: جمهوری اسلامی مبتنی بر انقلاب اتفاق افتاد و انقلاب نیز برای دسترسی به اهداف کلان خود راهش را همچنان ادامه خواهد داد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ما اگر بخواهیم به اهداف انقلاب برسیم باید انقلابی عمل کنیم و وقتی اراده انقلابی وجود داشته باشد در مقام عمل ما با یک عزم جهادی روبه‌رو خواهیم شد آنگاه نتیجه اراده انقلابی جهادی عمل کردن است و نتیجه جهادی عمل کردن هم دست یافتن به اهداف انقلاب است که عملا معنای کارآمدی سیستم جمهوری اسلامی را می‌دهد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: انقلابی عمل کردن با وادادگی و امید داشتن به خارج صورت نمی‌گیرد. لازمه انقلابی عمل کردن این است که با اراده و توان خودمان بتوانیم در برابر مشکلات بایستیم و به نتایج مطلوب برسیم. نگاه به خارج نتیجه‌ای جز عقب‌ماندگی در پی نخواهد داشت.

احمدی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان در رابطه با ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی گفت: متأسفانه با گذشت چندین روز از این ماجرا هنوز این مشکل حل نشده است و مسئولان برای رفع این معضل اقدامات جدی انجام ندادند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: در ابتدایی که مسئله حقوق‌های نجومی مطرح شد مسئولان سعی داشتند آن را کوچک جلوه دهند و می‌گفتند این مسئله نباید به یک مسئله ملی تبدیل شود تا اینکه رسانه‌های انقلابی و اقشار مختلف مردم به این ماجرا واکنش نشان دادند و رهبری نیز به مسئله ورود پیدا کردند. در این زمان مسئولان مجبور شدند آن را محکوم کنند.

احمدی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری در نماز عید فطر در رابطه با بحث حقوق‌های نجومی افزود: ۵۰ روز از طرح مطالبات رهبری می‌گذرد ولی هنوز هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: بازگرداندن بیت‌المال، برکناری و عزل مسئولانی که در ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی دست داشتند و برخورد با کسانی که در این مسئله کوتاهی کردند یا حقوق نجومی دریافت کردند از خواسته‌های جنبش دانشجویی و مردم بود که متأسفانه هیچکدام محقق نشد. اگر غیر از این است پس چرا مسئولان گزارش شفافی در این رابطه ارائه نمی‌کنند.

احمدی اضافه کرد: در کنار همه این مسائل متأسفانه گستاخی برخی مسئولان به اوج خود رسید تا این حد که کسانی که در ماجرای فیش‌های حقوقی نقش اصلی داشتند را ذخایر نظام معرفی کردند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ما خواهان این هستیم که مسئولان سه قوه اقدامات جدی را در رابطه با فیش‌های نجومی انجام دهند و شفاف بگویند که در رابطه با مطالبات رهبری در این رابطه چه کاری صورت گرفته است.

احمدی در ادامه گفت: یکی از مسائل دیگر که موجب نگرانی ما شده است بحث برنامه ششم توسعه است که هم‌اکنون در مجلس و کمیسیون‌های مربوطه پیگیری می‌شود. این برنامه با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در بحث قراردادهای نفتی هم وزارت نفت کماکان بر همان مواردی که مدنظر خودش بوده اصرار دارد و اقدامی را برای رفع نگرانی‌های ما انجام نداده است که لازم است در این خصوص هم توجه جدی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.