• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

خصمانه‌ترین رفتارها در قبال مذاکرات هسته‌ای را فرانسه بر عهده داشت/ دولت در سفر فابیوس بازنگری کند

  • کد خبر : 282
  • 31 تیر 1394 - 12:33
خصمانه‌ترین رفتارها در قبال مذاکرات هسته‌ای را فرانسه بر عهده داشت/ دولت در سفر فابیوس بازنگری کند

علی عبدی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر « لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، گفت: اگر به دقت نقشی که فرانسه در مذاکرات دو سال اخیر ایران و ۱+۵ بازی کرده را بررسی کنیم، می‌بینیم که خصمانه‌ترین رفتارها را نسبت به ایران در […]

علی عبدی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر « لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، گفت: اگر به دقت نقشی که فرانسه در مذاکرات دو سال اخیر ایران و ۱+۵ بازی کرده را بررسی کنیم، می‌بینیم که خصمانه‌ترین رفتارها را نسبت به ایران در دو سال اخیر کشور فرانسه و شخص آقای «فابیوس» داشته است.

عبدی ادامه داد: ما شاهد بودیم فرانسه مکررا در مذاکرات هسته‌‌ای کارشکنی کرده و تلاش داشته مذاکرات را به بن‌بست بکشاند. «فابیوس» و دولت فرانسه بلافاصله بعد از توافق صورت گرفته در مذاکرات هسته‌ای با الفاظ غیردیپلماتیک به ملت و دولت ایران توهین‌های بی‌سابقه‌ای را کردند.

وی خاطرنشان کرد: جای تعجب و سوال است که چرا باید شخصی که نقش بسیار مخربی را در مذاکرات هسته‌ای داشته و مکررا توهین‌های غیرقابل قبولی را نسبت به دولت و ملت ایران بیان کرده‌است، اولین شخصی باشد که بعد از انتشار متن برجام به ایران سفر می‌کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه انتقادات ما نسبت به روند غلط مذاکرات در موضوع فرانسه به خوبی قابل مشاهده است، گفت: فابیوس پس از انجام توافق در مصاحبه‌ای گفت که: « مطمئنیم مجددا شرکت‌های فرانسوی سهم خود را در اقتصاد ایران به دست خواهند آورد و سهم خوبی را در بازار ایران خواهند داشت.» حال چگونه مسئولین دولت قبول می‌کنند در اقتصاد ایران به کسانی که کشورشان جزو اولین کشورهایی بوده که صنایع مهم ما را تحریم کردند و از طرفی هم نقش مخربی را در جریان مذاکرات داشته، سهم بدهند.

عبدی خاطرنشان کرد: فرانسه کشوری است که در خاطره تاریخی ملت ما خواهد ماند. فرانسه با وارد کردن خون‌های آلوده به ایران تعدادی از مردم را دچار مشکلات زیادی کرد و البته تبعات آن را به هیچ وجه قبول نکرد.

وی افزود: چرا باید دولت جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات به جای اینکه تودهنی محکمی به فرانسه بزند پای آنها را به مبادلات اقتصادی درون کشور باز کند؟

عبدی یادآور شد: توصیه ما به دولت این است که به جای نگاه افراطی به بیرون کشور و روی آوردن به واردات بی‌رویه، نگاه خود را به درون معطوف کند.

عبدی خاطرنشان کرد: حتی اگر دولت در مواردی هم قرار است با کشورهای دیگر در رابطه با مسائل اقتصادی همکاری کند باید برای کشورهایی که در روند مذاکرات به ملت ما توهین‌های بی‌سابقه‌ای داشتند، محدودیت قائل شود.

وی گفت:‌ ما نیز به عنوان جریان دانشجویی نسبت به سفر «فابیوس» به ایران اعتراض شدید داریم و اعتقاد داریم دولت باید اولا این سفر را کنسل کند و ثانیا اگر « فابیوس» به ایران آمد باید پاسخ مناسبی به فرانسه داده شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خاتمه به سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران به دعوت بیژن زنگنه اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه آقای زنگنه در واکنش به درخواست « ابریل» وزیر اقتصاد آلمان مبنی بر به رسمیت شناخته شدن موجودیت اسرائیل توسط دولت ایران، سکوت کرد. دولت نباید در جریان سفر «فابیوس» رفتاری مانند رفتار آقای زنگنه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.