• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

خجالت زده‌ایم عده‌ای در لباس روحانیت به دنبال تفسیر عملکرد ائمه به نفع امیال خود هستند

  • کد خبر : 3986
  • 24 مهر 1395 - 12:49
خجالت زده‌ایم عده‌ای در لباس روحانیت به دنبال تفسیر عملکرد ائمه به نفع امیال خود هستند

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از صحبت‌های سروش محلاتی در دانشگاه علامه طباطبایی که در آن قیام اباعبدالله الحسین را برای مذاکره عنوان کرده بود بیان داشت:این افراد راه و سیره اهل بیت را بنا به امیال خود تعریف می‌کنند. وی […]

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از صحبت‌های سروش محلاتی در دانشگاه علامه طباطبایی که در آن قیام اباعبدالله الحسین را برای مذاکره عنوان کرده بود بیان داشت:این افراد راه و سیره اهل بیت را بنا به امیال خود تعریف می‌کنند.

وی ادامه داد: از کارکردهای اصلی زنده نگه داشتن شعائر دینی رجوع به افکار و اندیشه‌های شخصیت معنوی است. افرادی که خود را مقید به اصول دینی می‌دانند باید مواضع خود را متناسب با الگو‌های مذهبی و دینی تعریف و بر اساس آن عمل کنند و اگر سوء برداشتی نیز از مفاهیم مذهبی صورت گرفت با رجوع به تاریخ و عملکرد اهل بیت انحراف را اصلاح کنند.

این فعال دانشجویی ضمن اشاره به اینکه در تاریخ عده‌ای به فکر عملکرد عکس اسوه‌های دینی خود هستند، خاطر نشان کرد: در یکی دوسال اخیر عده‌ای سعی دارند خلاف واقعیت تاریخ را به مردم بگویند. این ادبیات از ابتدا هم از سوی مقام معظم رهبری به طور جدی مورد نقد قرار گرفت.

مرادی اظهار داشت: رفتار امام حسین(ع) و امیر المومنین(ع) در برخورد با دشمنان خود با مفهوم امروزی مذاکرات متفاوت است. آن عزیزان به دنبال امتیاز دادن و امتیاز گرفتن نبودند در حالیکه مفهوم مذاکره در دنیای امروز امتیاز دادن و امتیاز گرفتن است. در تاریخ ائمه چنین چیزی عینیت ندارد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: خجالت زده‌ایم عده‌ای در لباس روحانیت به دنبال تفسیر عملکرد ائمه به نفع امیال خود هستند. امام حسین(ع) با جلوه‌های وحشی گری، فساد و قدرت طلبی نامشروع مبارزه می‌کرد و ملت ایران هم در همان جبهه در حال مبارزه هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این افراد فردا حتما مدعی می‌شوند الگو‌های بهتری را نسبت به امام حسین(ع) در اختیار دارند تا به ملت ایران معرفی کنند و سیره اهل بیت را به نفع خود ترجمه خواهند کرد.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.