• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

جوان مومن انقلابی باید دارای دو ویژگی مبناگرایی و آرمان گرایی باشد

  • کد خبر : 6150
  • 07 اردیبهشت 1396 - 19:46
جوان مومن انقلابی باید دارای دو ویژگی مبناگرایی و آرمان گرایی باشد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، گردهمایی بزرگ دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های اصفهان، عصر امروز در دانشگاه اصفهان با حضور داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور و پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور برگزار شد. دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این مراسم اظهار داشت: ما باید بر […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، گردهمایی بزرگ دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های اصفهان، عصر امروز در دانشگاه اصفهان با حضور داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور و پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور برگزار شد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این مراسم اظهار داشت: ما باید بر سر تعریف جوان مومن انقلابی به توافق برسیم. در این خصوص دو تفکر نادرست حاکم است. یکی اینکه افرادی، جوان مومن انقلابی را محدود به یک بازه‌ زمانی، یعنی سال ۵۷ می‌دانند و عده‌ای با این فرض که یک جوان مومن انقلابی، فردی است که مواضعش را در قالب‌های خشم و عصبانیت و بدون تفکر به کار می‌گیرد.

پیام مرادی بیان کرد: در تعریف درست مورد اول باید این نکته را بازگو کنیم که جوان مومن انقلابی محدود به یک دوره‌ کوتاه زمانی نیست و اگر این چنین باشد پیران را باید جوان مومن انقلابی خطاب کنیم و در مورد تفکر دوم باید اشاره کرد که احساسات گرچه لازم‌اند ولی باید در خدمت عقل قرار گیرند.

وی گفت: جوان مومن انقلابی در منظومه فکری امام و رهبری باید دارای دو ویژگی مبناگرایی و آرمان گرایی باشد. آرمان گرایی در مقابل مصلحت اندیشی منفعلانه است و کسانی مخالف آرمانگرایی‌اند که از وضع موجود راضی‌اند و منافعی برای خود دارند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دو رویکرد برای توقف و پیشرفت انقلاب بیان کرد و گفت: هنگامی که انقلاب در حال حرکت و پویایی باشد، آن زمان مسئولان ثروت کشور را متعلق به مردم آن می‌دانستند و توقف انقلاب زمانی است که مسئولان ثروت کشور را متعلق به خود بدانند و بگویند ما حق داریم حقوق نجومی بگیریم چون درس خوانده‌ایم و دکتری گرفته‌ایم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: عده‌‌ای که راه‌حل مشکلات کشور را مذاکره با آمریکا می‌دانند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که آمریکا نیز همین مشکلات را در کشور خودش دارد.

داوود گودرزی در این مراسم با تاکید بر وحدت بین نیروهای انقلابی اظهار داشت: تمامی نیروهای انقلابی که در جهت رسیدن به آرمان‌های امام (ره) مشغول فعالیت با یکدیگر بوده و دارای شاخصه‌های اصلی انقلابی‌گری هستند، به چه دلیل باید بر سر مسائل جزئی با یکدیگر منازعه کرده و با هم سازگاری نداشته باشند.

وی پیرامون موضوع وحدت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد ۹۵ ضمن بیان شاخصه‌های انقلابی‌گری، دو تقسیم بندی اصلاح‌طلب و اصولگرا را منسوخ اعلام کردند و در عوض تقسیم‌بندی انقلابی و غیرانقلابی را معرفی کردند. در پی این تقسیم‌بندی باز هم عده‌ای ذره بین به دست گرفتند و با وارسی جزئی میان افراد انقلابی آنها را از دایره انقلابی بودن بیرون راندند. در صورتی که انقلابی‌گری نیز مشابه با درجات ایمان است و هر فردی درجه‌ مشخصی از انقلابی بودن را داراست.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دسته‌های مختلفی، از جمله حزب موتلفه، اصلاحات، اصولگرا و اعتدال در انتخابات کاندیدا شدند، افزود: روش انتخاب اصلح این نیست که عده‌ای را غیرانقلابی بخوانیم بلکه به کسی که نمی‌خواهیم رای دهیم و مثلا نمره‎‌ او در برخورداری از انقلابی‌گری کمتر از ۵۰ درصد است، باید گفت نقدهای جدی به عملکرد تو داریم، بنابراین به تو رای نمی‌دهیم، برگرد و این ویژگی ها را اصلاح کن.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی که در هفته بسیج سال ۹۳ فرموده بودند، “اکنون جهت اصلی کشور مبارزه با استکبار است” گفت: ایشان به دانشجویان انقلابی تذکر دادند تا این حد به یکدیگر نپرداخته و مدام در جبهه خودی با همرزم های خود درگیر نشوند، همچنین فرمودند “جهت حرکت اشتباه نباید بشود؛ جهت حرکت به سمت استکبار و مقابله‌ با استکبار است.”

گودرزی خاطرنشان کرد: عده‌‌ای که راه‌حل مشکلات کشور را مذاکره با آمریکا می‌دانند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که آمریکا نیز همین مشکلات را در کشور خودش دارد و غرق در مشکلات اقتصادی و فساد است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.