• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

جمعی از اعضای انجمن اسلامی لندن در سومین روز از نشست اتحادیه

  • کد خبر : 3581
  • 04 شهریور 1395 - 12:26
جمعی از اعضای انجمن اسلامی لندن در سومین روز از نشست اتحادیه

در سومین روز از هفدهمین نشست سالانه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور جمعی از اعضای انجمن اسلامی لندن در میان دانشجویان سراسر کشور حضور پیدا کرده و به گفتگو با دانشجویان پرداختند. ابتدا دو نفر از اعضای انجمن اسلامی لندن خود را معرفی کرده و به گفتگو پرداختند. فاظمه روشندل دانشجوی فوق لیسانس […]

در سومین روز از هفدهمین نشست سالانه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور جمعی از اعضای انجمن اسلامی لندن در میان دانشجویان سراسر کشور حضور پیدا کرده و به گفتگو با دانشجویان پرداختند.

IMG_1425
ابتدا دو نفر از اعضای انجمن اسلامی لندن خود را معرفی کرده و به گفتگو پرداختند. فاظمه روشندل دانشجوی فوق لیسانس رسانه از دانشگاه وستمنستر لندن و زهرا مشتوفر دانشجوی ترم آخر دندانپزشکی از دانشگاه کینگز کالج لندن.
زهرا مشتوفر دبیر فرهنگی انجمن اسلامی لندن(کانون توحبد) به معرفی انجمن اسلامی لندن پرداخت و گفت: انجمن اسلامی لندن متشکل از دانشجوهای مختلف ایرانی از دانشگاه های مختلف سرتاسر لندن می باشد و از سال ۱۳۵۲ تأسیس و شروع به کار کرده و فعالیت های زیادی در مبارزه با رژیم شاهنشاهی در آن زمان داشته است.
وی افزود این فعالیت ها تا کنون ادامه یافته و شامل انواع گوناگونی می شود و ابعاد مختلف مذهبی، فرهنگی، علمی و هنری و … می باشد که به دو صورت مناسبتی و مداوم اجرا می شود.
فاطمه روشندل در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد مشترکات عقیدتی بین دانشجویان ایران و خارج از ایران چیست گفت: همه ما ایرانی هستیم پس قطعا مشترکات عقیدتی ای داریم و دغدغه ی شنخت اسلام در همه ما وجود دارد و این نکته فراموش نشود که اینگونه نیست که اگر ما درخارج از کشور هستیم نمی توانیم تاثیری بر داخل کشور داشته باشیم و بالعکس.

IMG_1430
وی همچنین با اشاره به گفته های شهید بهشتی مبنی بر حفظ زبان و ملیت ایرانی در فعالیت های دانشجویان خارج از کشور به هیئت هفتگی انجمن اسلامی که در ساختمان کانون توحید لندن تشکیل می شود اشاره کرد و گفت که در آن به قرائت دعای سمات و نوحه خوانی به ویژه یاد شهدای مدافع حرم پرداخته می شود. همچنین اضافه کرد که علاوه بر این هییت هفتگی فعالیت های دیگر فرهنگی و عقیدتی بسیاری در این کانون انجام می شود. که از جمله آن می توان به معرفی امام زمان به غیر مسلمانان لندن در نیمه شعبان اشاره کرد.
همینطور دبیر فرهنگی انجمن اسلامی لندن در پاسخ به این سوال افزود: ما در خارج از کشور تحصیل می کنیم و هم دانشگاهی های ما دارای ملیت و دین های مختلفی هستند. کانون توحید یک فرصتی را فراهم می کند تا ما با همفکری و ایجاد فرصت هایی بتوانیم در راستای اهدافمان فعالیت کنیم، این به این دلیل است که ما در دانشگاه تشکلی نداریم که مخصوص مسلمانان باشد. س
روشندل فعال انجمن اسلامی لندن در پاسخ به این سوال که آیا در خارج از کشور برای انجام فعالیت های دانشگاهی مثل ایران سختی هایی وجدد دارد یا نه گفت: در خارج از کشور یکسری کانون های مختلفی در دانشگاه ها وحود دارند که به ترویج دین اسلام و تشیع می پردازند. اما تنها تشکلی که با تعداد کم ولایتمدار است و اعتقاد به رهبری دارند همین انجمن اسلامی دانشجویان لندن می باشد که تنها مکانی که برای دور هم جمع شدن دارند همین کانون توحید است که از سختی های کار می توان به این اشاره کرد که امکان فعالیت در دانشگاه ها برایمان فراهم نیست.

IMG_1424
وی افزود کار ما سخت است اما کار شما سخت تر چرا که شما برای ما الگو هستید و ا از فعالیت های شما الگو برداری می کنیم.
همچنین در طی مراسم کلیپ فعالیت های کانون توحید به نمایش در آمد و همینطور صفحه اینستاگرام و کانال کانون توحید معرفی گردید.
و در آخر این مراسم هدایایی از طرف این اتحادیه به این دانشجویان اهدا گردید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.