• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

جلسات کمیسیون ویژه برجام را از رسانه ملی پخش کنید

  • کد خبر : 3180
  • 23 تیر 1395 - 1:41
جلسات کمیسیون ویژه برجام را از رسانه ملی پخش کنید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیمای  نامه‌‌ای به شرح زیر نوشتند: ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ جناب آقای دکتر علی عسگری؛ با سلام، در ابتدا انتصاب حضرتعالی را به ریاست سازمان صدا و سیما تبریک عرض می‌کنیم و […]

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیمای  نامه‌‌ای به شرح زیر نوشتند:

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛

جناب آقای دکتر علی عسگری؛

با سلام،

در ابتدا انتصاب حضرتعالی را به ریاست سازمان صدا و سیما تبریک عرض می‌کنیم و توفیق روزافزون شما را در این عرصه، آرزومندیم.

اکنون که در آستانه ‌‌ی اولین سالگرد توافق صورت گرفته میان کشورمان و اعضای گروه ۵+۱ با عنوان «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» هستیم به نمایندگی جمعی از بدنه دانشجویی کشورمان در قدیمی‌ترین قطب و کانون حقوق و علوم سیاسی ایران نکاتی چند را به استحضارتان می‌رسانیم:

از آغاز انعقاد توافق برجام نظرات گوناگونی پیرامون متن توافق در فضای سیاسی کشور مطرح گردید. کار‌شناسان مسائل سیاسی و اقتصادی، نقدهای مستدلی را بر متن توافق، خطاب به تیم مذاکره کننده، بیان می‌کردند اما علی رغم مطرح کردن انتقاد‌ها به ابهامات متن برجام از سوی منتقدین، گاهی حامیان برجام با تندی و برچسب زدن‌های گوناگون منتقدین را وادار به سکوت می‌کردند.

در چنین فضایی، رهبر انقلاب درخواست خود را مبنی بر برقراری فضایی آرام در جهت بیان نظرات دو طرف پیرامون توافق برجام مطرح نمودند، که خوشبختانه با واکنش مثبت رییس سابق سازمان صدا و سیما مواجه شد و در آن زمان، شاهد چندین برنامه‌ی گفتگو در باب نقد برجام بودیم و علاوه بر آن جلساتی با عنوان کمیسیون ویژه برجام با هدف بررسی این پرونده نیز از صدا و سیما پخش گردید.

اما با وجود بدعهدی‌های مکرر طرف مکار غربی و اثبات حقانیت بخشی از انتقادهای وارد به متن برجام، متاسفانه از آغاز ریاست حضرتعالی تا کنون، هیچ گونه تریبونی به منتقدین این توافق داده نشده است و آغاز ریاست شما، با پایان حضور منتقدین در رسانه، همراه گشت.

حال پس از گذشت یکسال از توافق، و پس از گذشت چندین ماه از اجرایی شدن تعهدات ایران و به دنبال آن بی‌توجهی غرب نسبت به توافق انجام شده، خواهشمندیم جهت تنویر افکار عمومی در رابطه با مسئله ی برجام و نتایج آن، پخش تمام جلسات کمیسیون ویژه برجام را در دستور کار رسانه ی ملی، قرار دهید. و همچنین ساخت سری برنامه‌هایی با موضوع تبیین برجام را از حضرتعالی خواستاریم تا با توجه به تجربیات بعد از اجرای برجام، مشخص گردد کدام استدلال در باب آینده ی برجام صحیح بوده است.

در آخر، پیروزی و موفقیت روزافزون حضرتعالی را از خداوند متعال، مسألت داریم.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.