• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21
سخایی در گفت‌و‌گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح کرد

جریان مدعی آزادی بیان برای حفظ منافع، خلاف ادعایش عمل می‌کند/ چند سالی است که شاهد سیاسی‌کاری و قانون‌شکنی هستیم

  • کد خبر : 11640
  • 10 اردیبهشت 1398 - 1:38
جریان مدعی آزادی بیان برای حفظ منافع، خلاف ادعایش عمل می‌کند/ چند سالی است که شاهد سیاسی‌کاری و قانون‌شکنی هستیم

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زینب سخایی، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون به تعویق افتادن انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم گفت: متاسفانه چند سالی است که در جریان برگزاری انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم شاهد سیاسی کاری ها و قانون […]

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زینب سخایی، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون به تعویق افتادن انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم گفت: متاسفانه چند سالی است که در جریان برگزاری انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم شاهد سیاسی کاری ها و قانون شکنی های بسیاری از سوی نمایندگان دانشجویی اصلاح طلب این شورا با حمایت نمایندگان وزارت علوم هستیم.
سخایی با اشاره به وجود روندهای غلط در سال‌های گذشته گفت: بنده شخصا در سال ۹۶ به عنوان مدیر مسئول یک نشریه دانشجویی از نزدیک شاهد این فضا با جبهه گیری های شدید سیاسی و ایجاد فضای متشنج و دوقطبی توسط این جریان دانشجویی (البته اگر دانشجو باشند!) بودم. افرادی که با زدن انواع برچسب ها به نمایندگان نشریات ناهمسوی خود و با توهین و به کاربردن القابی ناشایست، فضایی به دور از شأن دانشجو را رقم زدند.
او ادامه داد: از طرفی عدم اطلاع رسانی به موقع در آن سال و حذف تعداد زیادی از مدیر مسئولان نشریات انقلابی جهت حضور در انتخابات به طرز عجیبی از سوی برخی دانشگاه ها انجام گرفت. همچنین برخی از مدیران مسئول نیز امکان حضورشان با بهانه هایی غیرمنطقی از سوی دانشگاه فراهم نشد.
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: در انتخابات سال گذشته هم به شکلی دیگر شاهد حضور مدیران مسئول نشریاتی همسو با این جریان بودیم که در فعالیت آن نشریات و حتی دانشجو بودن مدیر مسئولانشان ابهاماتی وجود داشت.
سخایی در مورد انتخابات امسال این شورا نیز گفت: با این حال امسال نیز میبینیم که پس از اعلام زمان برگزاری انتخابات در انتهای این هفته و وجود زمان کافی جهت اطلاع رسانی به مدیران مسئول، به درخواست اعضای دانشجویی اصلاح طلب شورا این زمان بدون هیچ علت منطقی به تعویق می افتد.
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: گویا جریانی که خود را مدعی آزادی بیان می خواند و نام خود را طلوع آزادی می گذارد، هرسال برای آنکه غروب نکند می بایست به نوعی در جهت حفظ منافع خود برخلاف ادعایش عمل کند.
او در پایان گفت: اما سوال آنجاست که چرا معاونت فرهنگی وزارت علوم به جای سالم سازی این فضا و ایجاد شرایط مناسب جهت انتخاباتی سالم و انتخاب افراد با صلاحیت بیشتر با حمایت از این جریان و ایجاد فضایی کاملا سیاسی، رقابتی ناسالم را رقم می زند؟!

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=11640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.