• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
علیرضا حاتمی:

توهم توطئه

  • کد خبر : 5612
  • 07 اسفند 1395 - 16:59
توهم توطئه

روحانی: دولت نسبت به قول‌هایی که به مردم داده شرمنده نیست. درنگاهی کلی به وعده های اصلی دولت در انتخابت ۹۲و عملکرد چهارساله ان چیزی که میتوانیم بگوییم عملی  شده به مانند برجام تقریبا هیچ… ودرهمین اثنا شنیدن این جمله از جناب رییس جمهور که دولت نسبت به قولهایی که به مردم داده شرمنده نیست […]

روحانی: دولت نسبت به قول‌هایی که به مردم داده شرمنده نیست.

درنگاهی کلی به وعده های اصلی دولت در انتخابت ۹۲و عملکرد چهارساله ان چیزی که میتوانیم بگوییم عملی  شده به مانند برجام تقریبا هیچ…

ودرهمین اثنا شنیدن این جمله از جناب رییس جمهور که دولت نسبت به قولهایی که به مردم داده شرمنده نیست ،دردی مضاعف بر عملی نشدن این وعده ها را برایمان ایجاد کرد.

دولت نسبت به افزایش ظرفیت و توان کارخانه ها و تولیدمحورکردن اقتصاد شرمنده نیست؟ که اگر نیست تعطیلی ارج وپارس و ده ها کارخانه بزرگ و صدها تولیدی که حتی در همان اوج تحریم های دولت قبل دوام آورده بودند به خاطر واردات بی سابقه ای که در دولتتان شاهد بودیم چیست؟

دولت نسبت به حل معضل بیکاری جوانان شرمنده نیست؟ که اگر چنین است پس ثبت رکورد بالا ترین نرخ بیکاری در دولت های پس از انقلاب چیست ؟این بود وعده تان که میگفتید” دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند.”کار از شرمندگی هم گذشته جناب رییس جمهور…

در نمایش های انتخاباتی تان فریاد بهبود وضیعت کسب و کار سر میدادید ولی عملا با اقدامات غلط و الگو برداری از الگو های اقتصادی غربی که ناسازگار با شرایط اقتصادی ایران بوده است و در تذکرات متعدد به شما گوشزد شد نقدینگی را افزایش و چنان رکودی را بر بازار حاکم کردید که حتی آمار های دولتتان درمورد تورم و سایر شاخصه های اقتصادی نیز نتوانست آن را کتمان کند .

وعده اصلاح نظام اداری برای جلوگیری از فساد سر دادید در حالی که شاهد بزرگترین فساد مالی کشور در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت شما بودیم ، و درهمین دولت با واژه حقوق های نجومی آشنا شده و ذخایر نهفته نظام را شناختیم.

خود را نجاتگر اقتصاد ایران خوانده وبا همین شعار پا به عرصه انتخابات گذاشتید ولی به جرئت میتوان گفت ویرانگرترین اقدامات را شما و وزیران میلیاردی تان براقتصاد این کشور واردکردید.

از حجم عظیم وعده های عمل نشده تان در حوزه اقتصاد هم بگذریم با برجامی که قرار بود فتح الفتوح تان باشد چه کنیم ؟، تمام امکانات و ظرفیت های داخلی را بکار گرقتید ، سرسختانه ترین خطوط قرمز را رد کردید و پول و وقت و تمرکز نظام را چهارسال تمام صرف قراردادی کردید که انگار به جز خودمان کسی عمل کننده به آن نیست !!

کجاست آن همه پول های بلوکه شده ای که قرار بود سرریز شودبر اقتصاد کشور ؟، کجاست آن احترامی که قرار بود برگردد به پاسپورت ایرانی ؟ گفتید هم چرخ سانتریفیوژ ها خواهد چرخید هم چرخ زندگی مردم ، چرخ زندگی مردم نچرخید که هیچ با سیمانی که روی سانتیرفیوژ ها ریختید امروز صدای چرخش آن ها را نیز عملا نمی شنویم.

از شفافسازی اطلاعات برای مردم و لزوم بهرمندی یکسان ملت از اطلاعات سخن گفتید در حالی که بزرگترین ویژه خواران اطلاعات را در کابینه تان میبینیم و طبیعی است امید به شفاف سازی را از جنابتان نداشتیم و نداریم.

از اختصاص بخش هایی از درآمد نفتی به خوزستان شهیدپرور در رقابت های انتخاباتی تان سخن گفتید ولزوم توجه و تشکیل کارگروه ویژه برای این استان ولی در روز هایی که این استان به شما و توجه تان لازم داشت و مردم آن از شدت گردو غبار خفه می شدند و از حداقل های زندگی محروم بودند شما کجا بودید؟

ابتکارتان در آن روزها کجا بود؟ شاید اگر رییس سازمان محیط زیست به اندازه صدمی از وقت اظهار نظرهای سیاسی و کوبیدن این وآن ونشست وبرخاست در محافل حزبی برای حوزه تخصصی خودش وقت میگذاشت وضعیت کمی بهتر می بود.

آقای روحانی این ها همه بود و همه اینها نبود….

موارد اشاره شده تنها نمونه های کوچکی از انبوه وعده های عملی نشده تان بود که شاید اگر کمی تمرکزتان را از لج بازی های سیاسی و اقدامات علیه توهم توطئه ای که از ابتدای روی کار آمدنتان داشتید می کاستید و کمترمشکلات را به گردن این وآن می انداختید می توانسیتد با این همه ملایمت ها وکمک های بی سابقه ای که از طرف نظام در انتخابان ۹۶ به جنابتان شد کارنامه قابل قبولی را از خود ارائه کنید و راه را برای ادامه کار دولتتان هموارتر و مجبور نباشید در آستانه انتخابات برای روی قدرت ماندن به عوام فریبی و رفتار واقدامات پوپولیسی روی بیاوردید و با مشتنج کردن جو جامعه و مظلوم نمایی سعی در جلب آرا مردم کنید.

 عضوشورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.