• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با فارس:

توقیف نفتکش انگلیسی مصداق مقاومت فعالانه و در راستای منافع ملی بود

  • کد خبر : 12004
  • 30 تیر 1398 - 14:51
توقیف نفتکش انگلیسی مصداق مقاومت فعالانه و در راستای منافع ملی بود

علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با قدردانی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز تاکید کرد: مردم این روزها و پس از شنیدن خبر توقیف غیرقانونی نفتکس ایرانی توسط انگلیس، منتظر یک واکنش دقیق از سوی […]

علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با قدردانی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز تاکید کرد: مردم این روزها و پس از شنیدن خبر توقیف غیرقانونی نفتکس ایرانی توسط انگلیس، منتظر یک واکنش دقیق از سوی کشورمان بودند و بی شک این اقدام مصداق مقاومت فعالانه از سوی جمهوری اسلامی و گامی هوشمندانه در جهت منافع ملی تنش زدایی و رفع تهدیدات منطقه ای در خلیج فارس و موجب رضایت همه مردم ایران بود.

فیروزی ادامه داد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی همواره کاهش تنش در منطقه خصوصا در خلیج فارس است و این اقدام نیز در همین راستا بود. چراکه توقیف نفتکش ایرانی دو هفته پیش توسط انگلیس با هدف تحریک ایران و ایجاد تنش در منطقه و بخشی از پازل ترامپ برای فشار بیشتر و انزوای ایران بود.

وی با تشریح ایده مرکزی دولت ایالات متحده برای برهم زدن نظم خلیج فارس خاطر نشان کرد: بی شک دولت آمریکا و متحدین قدیمی اش دست به هر اقدامی خواهند زد تا از طریق برهم زدن نظم خلیج فارس بحران های جدیدی را ایجاد کنند و ایران را به عنوان مقصر این بحران ها معرفی و متعاقب آن علیه کشورمان اقدام کنند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اقدامات اخیر کشورمان گفت: در این شرایط اما جمهوری اسلامی نه طبق پیش بینی ها و در پازل آنها بازی نکرد، بلکه همواره با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و به موقع موازنه را به سود خود تغییر داده است.

فیروزی گفت: مواضع ترامپ هم اخیرا موید این موضوع است و حالا با طرح ادعاهای کذب که آخرین نمونه اش ادعای سرنگونی پبهاد ایرانی توسط آمریکا بود، سعی دارد به هرقیمتی خود را از موضع انفعال نجات دهد.

وی در پایان با تاکید بر مقاومت فعالانه کشورمان در رویارویی با قدرت های جهانی گفت: حالا دنیا و قدرت های بزرگ جهانی به خوبی متوجه این موضوع شداند که ایران گزینه های زیادی در اختیار دارد و بدون در نظر گرفتن نقش کلیدی و راهبردی جمهوری اسلامی، نخواهد توانست ورودی در معادلات منطقه ای داشته باشند و بدون اجازه ایران آن را تغییر دهند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.