• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

تحلیل نامه رهبری به جوانان غربی

  • کد خبر : 1631
  • 10 آذر 1394 - 13:07
تحلیل نامه رهبری به جوانان غربی

دانشگاه ارومیه-الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنه أولئک الذین هداهم الله و أولئک هم أولوالالباب . زمر/۱۸ روشن است که شنیدن سخنان دیگران و گزینش بهترین آنها، آن گاه امکان پذیر است که زمینه طرح نظرات و اندیشه های گوناگون وجود داشته باشد، و این امر، خود برقراری ارتباط و مفاهمه با دیگران را می طلبد. […]

دانشگاه ارومیه-الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنه أولئک الذین هداهم الله و أولئک هم أولوالالباب . زمر/۱۸

روشن است که شنیدن سخنان دیگران و گزینش بهترین آنها، آن گاه امکان پذیر است که زمینه طرح نظرات و اندیشه های گوناگون وجود داشته باشد، و این امر، خود برقراری ارتباط و مفاهمه با دیگران را می طلبد. علاوه بر آن اگر آزادی طرح اندیشه های گوناگون وجود نداشته باشد، امکان آن نیست که مردم سخنان متفاوت را بشنوند و آنها را با یکدیگر مقایسه کنند و بهترین گفتارها را برگزیده پیروی کنند. اسلام حتی سرسخت ترین دشمنان و سردمداران کفر را به گفت وگو دعوت کرده است. این نکته در سیره معصومان(ع) به روشنی مشهود است. آنان هر کدام به تناسب فضای فرهنگی عصر خود، با تشکیل حلقه های مناظره، با صاحبان عقاید مختلف گفت وگو می کردند و با آنها به بحث و استدلال می پرداختند.
درک فضای موجود در جهان ، جریانات قابل بحث در مورد تروریسم و ظلم جهانی در ورای آن حمایت استکبار جهانی از نیروهای دست نشانده در منطقه و جهان، و به صراحت بیان نمودن تعامل سازنده با رژیم های بی مصرف و غیرالهی و پر و بال دادن به آنها برای همه ی افراد در جامعه واضح و مبرهن است.
زندگی در کشور های اسلامی و پیروی از دستورات قرآن و پیامبر مهر و خوبی ها و نمود عینی پیدا کردن آن در رویه زندگی افراد و عمل به فرامین رهبر جامعه به تبع آن تحمل سختی ها و فشارهای قدرت های در حد حرف و بی ارزش جهان و ستمی که به مظلومین جهان در گوشه کنار این کره خاکی می شود بیانگر همه ابعاد معارف و فضایل و رذایل اخلاقی به پیروی از آن در دنیاست.
بیانات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به صراحت پیرامون این موضوع در جهان و تعامل با اسلام نشانگر عمق بینش رهبر جامعه در مسائل منطقه و فاجعاتی که در اقصی نقاط جهان به وقوع می پیوندد دارد، و در پیامی که به جوانان جوامع غربی فرمودند، به وضوح اعلام نمودند تروریسم در جهان یکی است و آن هم از حامیان مصادیق استکبار و دشمنان اسلام است.
با حضور در میادین و مباحث پیرامون قضایای عاملان تروریسم و پشتیبانان آنان متوجه وحشی گری ها و اقدامات همراه با تزویر و دوگانگی چهره بین المللی حکومت های جعلی و مستکبر خواهیم شد.
در دورانی که همه دشمنان اسلام و قرآن با یکپارچگی عمل خود و خط و مشی که در پیش گرفتند و علیه حکومت های اسلامی اقدامات بی شرمانه و بی اساس انجام می دهند ، خود می دانند چهره ای که اسلام و حاکمان آن در طول تاریخ بشریت از خود نشان دادند پیام آور رحمانیت و صلح در میان جامعه است.
فرمایشات رهبری در حوزه بصیرت افزایی ، نگاه عمیق به مسائل ، درک اوضاع پیرامون و تحلیل صحیح و منطقی از اتفاقات و جریانات تروریستی در اروپا و منطقه مهر تاییدی است بر قضایای اخیر و خواهان بالا بردن بینش جوانان در قلب غرب، اروپا و آمریکا است.
سرمنشا همه ی مبانی تکفیری، داعش ، طالبان و استکبار و زورگویی به ملت ها و مخالفت و دشمنی با ادیان الهی و دین مبین اسلام و اهداف پلید رژیم های جعلی و خودساخته و پوچ همگی از اعتقادات و سیاست های غلط غرب و آمریکا ریشه می گیرد و بی توجه به آرمان های دیگر ملت ها خواستار ترویج و نفوذ در معارف و ارزش های اسلامی و افکار ملت هاست.
علی ای حال موضوعات مطرح شده از سوی رهبر انقلاب حاکی از بینش عمیق ایشان در گزارش و تحلیل مسائل امور جوامع بین الملل و هجوم نیروهای فکری با اعتقادات پوچ و سیاست گذاری های غلط در حکومت های اسلامی اعم از دولت و ملت هاست.
لذا مقام معظم رهبری در عین اشاره به وضعیت اخیر شکل گرفته در اروپا و مسئله تروریستی فرانسه و نامه ای که خطاب به جوانان اروپایی و غربی زدند باید دانست و هوشیار بود که مباحث عنوان شده می تواند زمینه ای برای در نظرگیری جوانان ملت ما و اعتقادات و پیشینه فرهنگی و سیاسی که در طول تاریخ همواره به آن پرداخته شده است، باشد، و رهبر معظم انقلاب به همین جهت از جوانان غربی خواستند تا با بینش قوی و ژرف اندیشی هر چه بیشتر و به دور از تعصب های کاذب و تحلیل های منطقی در مجاورت جامعه اسلامی و در کنار آن به بحث و تعامل صحیح با جهان اسلام بپردازند.

* دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان ارومیه

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.