• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان در خصوص وضعیت بحرانی خوزستان

  • کد خبر : 5558
  • 29 بهمن 1395 - 22:32
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان در خصوص وضعیت بحرانی خوزستان

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان در خصوص وضعیت بحرانی خوزستان در بیانیه ای تاکید کرد: در طول گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم خوزستان همواره با تمام جان و مال خود حافظ این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند تا جایی که امام خمینی (ره) فرمودند مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله): مَن وَلّی شَیئاً مِن اُمُورِ المُسلِمینَ اِلاّ اُتِی بِهِ یومَ القِیامَه وَ یداهُ مَغلُولَتانِ اِلی عُنُقِهِ لا یفُکُّهُما اِلاّ عَدلٌ.

رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمود: هر که ولایت و مسئولیت کاری از امور مسلمانان به او واگذار شود، روز قیامت او را در حالی که دستان او را به گردنش بسته اند می آورند و چیزی جز عدالت او را از غل و زنجیر آزاد نمی سازد.
عوالی اللآلی، ج ۱، ص ۳۶۶

در طول گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم خوزستان همواره با تمام جان و مال خود حافظ این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند تا جایی که امام خمینی (ره) فرمودند مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند
اینک که نوبت به مسئولین رسیده است که دین خود را به خوزستان ادا کنند سر در گریبان فرو برده و انگار نه انگار که مردم خوزستان هموطنان و جزئی از کشور ایران هستند
این بی توجهی ها و کم توجهی ها بود که چنین روزهای بحرانی را برای خوزستان به وجود آورد تا جایی که اهواز و ۱۰ شهر دیگر به یکباره و در روز شنبه یعنی روز اول هفته که مردم باید به کارهای اداری خود برسند برق قطع شد و موجب تعطیلی ادارات ، مدارس و دانشگاه ها شد و به دنبال آن قطعی آب را هم بدنبال داشت که زندگی مردم را مختل کرد
در طول سال خوزستان و به خصوص کلان شهر اهواز بارها بخاطر ریزگردها و باران های اسیدی شاهد تعطیلی ادارات و مدارس و دانشگاه ها است این ها حاکی از بی تدبیری مسئولین است که برق ها قطع و ترانس های برق منفجر میشوند ریزگرد ها خوزستان فرا گرفتند و آب ها گل آلود اند.
حوادث این چند روزه وزیر نیرو را به خوزستان کشاند اما آقای وزیر بداند این رفت و آمد ها فایده ای ندارد، زمانی که باید جلوی این مشکلات گرفته می شد کجا بودید بی توجهی مسئولینی چون شما بود که امام خمینی (ره) می فرمود بترسید از خروش و خشم مردم
زمانی که باید اینجا حضور پیدا می کردید و به درد و دل خوزستان گوش فرا می دادید نبودید حال که خوزستان نفس های آخر خود را میکشد قطعا حضور شما در خوزستان حاکی از آن است که به فکر دوره بعدی خودتان هستید.
خانم ابتکار شما برای خوزستان چکار کردید ؟ مردم خوزستان کمی زندگی می خواهند، تا کی میخواهید نظاره گر قطعی آب و برق و مشکلات ریزگردها که بلای جان مردم شده و زندگی سخت و مشقت آوری برای مردم خوزستان بوجود آورده باشید؛ آیا از سیره ی نبوی و حکومت داری این گونه می آموزید که مردم خوزستان را به حال خود واگذارید!
ایا نجات جان حیوانات مهمتر از انسانهاست که معاون خانم ابتکار برای حیوانات پست می گزارد و ابراز نگرانی می کند اما برای مشکلات مردم اهواز به جمله کاری نمیتوان کاری کرد اکتفا می کند.
رئیس سازمان محیط زیست اگر مشکلات خوزستان برایش اهمیتی داشت برایش کمی وقت می گذاشت و برنامه تلویزیونی زنده را نیمه کاره به بهانه پرواز رها نمی کرد.
اینک دیگر صبر مردم سر آمده و طاقت این بی مسئولتی ها را ندارند و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بزرگترین تشکل دانشجویی در خوزستان و جنوب غرب ایران خود را از مردم جدا نمییداند بلکه خود را در کنار مردم میبیند قطعا این یک خواست سیاسی نیست بلکه مطالبه‌ای بر گرفته از دل و جان مردم است نوک پیکان مطالبات مردمی متوجه شخص خانم ابتکار و ریاست جمهوری است.
انجمن اسلامی دانشجویان اعتراض خود را نسبت به این بی توجهی کم سابقه اعلام می کند و به عنوان نماینده ای از طرف قشر دانشجویی در راهپیمایی اعتراض آمیز نسبت به این وضعیت بحرانی خوزستان با تمام قدرت شرکت خواهد کرد تا صدایی باشد در کنار صدای مردم و رساندن آن گوش مسئولین شاید از خواب بی توجهی نسبت به خوزستان بیدار شوند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.