• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در خصوص برگزاری کنسرت در قم

  • کد خبر : 3954
  • 19 مهر 1395 - 15:14
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در خصوص برگزاری کنسرت در قم

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در خصوص برگزاری کنسرت در قم بسم الله الرحمن الرحیم در روزهایی که بحث فیش های حقوقی نجومی در کنار معضلات بیکاری و مشکلات معیشتی مردم دغدغه های بسیاری برای عموم ایجاد کرده است، تدبیر وزارت فرهنگ دولت تدبیر در جهت ایجاد روحیه و امید در مردم، جنجال های […]

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در خصوص برگزاری کنسرت در قم
بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهایی که بحث فیش های حقوقی نجومی در کنار معضلات بیکاری و مشکلات معیشتی مردم دغدغه های بسیاری برای عموم ایجاد کرده است، تدبیر وزارت فرهنگ دولت تدبیر در جهت ایجاد روحیه و امید در مردم، جنجال های رسانه ای فراوانی راایجاد کرده و موجی از اعتراضات مردمی به عملکرد این وزارت را موجب شده است. برگزاری کنسرت های گوناگون در شهرهای مختلف، لغو برخی از این برنامه ها به صورت مبهم که اعتراض هنرمندان و علاقه مندان را به همراه داشته و انتقادهای مراجع و علمای دینی به حواشی زننده ی این مراسم هابه یکی از مهم ترین مسائل این روزها بدل شده است.

در کنار این موارد متاسفانه اخیرا مشاهده شده که در شهر مقدس قم نیز که به مرکزتشیع و اجتماع حوزه های علمیه شهرت دارد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی که مغایر با ارزش های دینی و مصداق بارز منکر می باشد، اولین کنسرت را که با همخوانی و نوازندگی مرد و زن همراه بوده، برگزار نموده است. جالب آن است که مدیران ارشاد استان برگزاری این برنامه را تحت عناوینی همچون مباهله و دفاع مقدس و روز بزرگداشت مولوی توجیه نموده اند.

در این بین مسئله ای که مطرح میشود این است که دولت محترم چرا به جای اولویت بخشیدن و رسیدگی به دغدغه های مردم، رفع بیکاری و برنامه ریزی در راستای اقتصاد مقاومتی به برگزاری کنسرت های اینچنینی و ترویج بی بند و باری و جنجال سازی که با اغراض سیاسی همراه بوده پرداخته است؟ یقینا برگزاری کنسرت هایی که با فضای بسیار هیجانی همراه بوده و سعی در جلب نظر مردم دارد نمی‌تواند جای وعده های دولت و ناکارآمدی ناشی از برجام را بگیرد.
به علاوه باید سوال کرد که چه کسانی به خود این جرات و جسارت را داده اند تا در پایگاه انقلاب اسلامی که همواره با فساد و منکر مقابله نموده است، مرد و زن را بر روی صحنه آورده و زمینه را برای رفتارهای غیر اخلاقی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان فراهم نماید?در خاتمه نیز با یک استعفای ناچیز به این جنجال ها خاتمه داده و بر آن سرپوش گزارند .

لذا انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم ضمن محکومیت این حرکت غیر ارزشی از وزارت فرهنگ و نمایندگان مجلس خواستار است که ضمن برخورد با متخلفان از برگزاری چنین کنسرت هایی که موجب هتک حرمت و بی احترامی به حریم مطهر حضرت معصومه (س) می شود جلوگیری نمایند تا دیگر شاهد این چنین اقداماتی در شهر مقدس قم نباشیم.
والسلام علیکم ورحمه الله
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.