• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان درباره جعل نام این تشکل دانشجویی

  • کد خبر : 3829
  • 11 مهر 1395 - 11:06
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان درباره جعل نام این تشکل دانشجویی

متن این بیانیه به شرح زیر است: شروع سال تحصیلی که نویدآور خنکای دلنشین علم و دانش در محیط دانشگاهی و دانش آموزیست و مقارن است با آغاز هفته ی دفاع مقدس، آغاز روزگار علم آموزی و نائل آمدن به مقام شامخ “دانشجویی” ست. مقامی که علاوه بر سیر و سلوک دادن انسان در عالم […]

متن این بیانیه به شرح زیر است:

شروع سال تحصیلی که نویدآور خنکای دلنشین علم و دانش در محیط دانشگاهی و دانش آموزیست و مقارن است با آغاز هفته ی دفاع مقدس، آغاز روزگار علم آموزی و نائل آمدن به مقام شامخ “دانشجویی” ست. مقامی که علاوه بر سیر و سلوک دادن انسان در عالم علم، او را به دغدغه هایی می آراید که فرا تر از زمین است. نظیر این دغدغه ها را میتوان در وصیت نامه ی دانشجویان شهیدی جست که قدم نهادن جای پایشان افتخاریست برای دانشجویان امروز. حرکت در مسیر این بزرگان میتواند مسیر سعادت را به هر انسان جوینده ای نشان دهد. استفاده کردن از این ذخایر ارزشمند مستلزم تهذیب نفس و مطالعه و پرورش روح انقلابی گری است که به لطف خدا در کالبد تمام دانشجویان کشور دمیده میشود.

از رسالت های مهمی که در دوران دانشجویی بر عهده ی دانشجویان قرار داده می شود، افزایش دغدغه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در قالب گفتمان “جنبش دانشجویی” است که اهمیت آنها روز به روز در جامعه ی امروز ما و حتی در سطح بین المللی نمایان می شود. صراحتاً میتوان گفت “جنبش دانشجویی” امروز، تنها راه برون رفت از فضای رخوت گونه ی دانشگاه ها و فراهم آورنده ی زمینه ی رشد و تعالی دانشجویان است.

نام مبارک جنبش دانشجویی، میراث ابر مردانی است که در طول تاریخ آن، با تلاش ها و تحمل مصائب فراوان، تعالی آن را موجب شدند. نگاهی گذرا به سیر تحول و تکامل جنبش دانشجویی به هر انسان جویای حقیقتی این مهم را نمایان میکند که جنبش مذکور در طول حیات خود علاوه بر حفظ روند صعودی تعالی خود، بدنه ی خود را از آفات سیاسی، فرهنگی و… حفظ کرده است. “انجمن اسلامی دانشجویان” در طول حیات هفتاد ساله ی خود علاوه بر پافشاری بر آرمان هایی که از بدو تشکیل سرلوحه ی خود قرار داده، به پویایی و نشاط فضاهای دانشگاهی کمک کرده است. در این میان تشکل ها و خطوط فکری مختلفی از این جنبش اشتقاق پیدا کردند که بسته به نوع نگرش، سرنوشت های مختلفی پیدا کردند. برخی خط مشی خود را مبانی گرانقدر اسلام قرار داده و در چهارچوب اخلاق و دیانت، به فعالیت های تشکیلاتی پرداختند. ثبات رویه، اجتناب از جبهه گیری های سیاسی، نصب العین قرار دادن منویات امام خامنه ای و از همه مهمتر پیروی از سیره ی مبارک امام خمینی(ره) از ویژگی های بارز این تشکل هاست. “انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان” با سابقه ای که در محیط دانشگاه دارد، به وضوح نشان داده است که علاوه بر پاسداری از آرمان های تشکیل اولین انجمن های اسلامی دانشجویان، حریت دانشجویی و مطالبه گری دانشجویان را در ادوار مختلف حفظ و بر آن ها تاکید کرده است.

اما مشکل از آن جایی آغاز می شود که متاسفانه در کشور ما، کسانی از قانون و قانون مداری صحبت میکنند که خود در شکستن قوانین اساسی کشور ید طولایی دارند. کسانی کباده ی ادب میکشند که در میدان بی ادبی و جسارت دست بزرگان و پیش قراولان فتنه گر خود را از پشت بسته اند! و کسانی دم از پیروی از خط امام خمینی (ره) میزنند که در اصلی ترین مبانی نظری با ایشان تعارض دارند. مگر نه این است که پیروی از خط امام همانا پیروی از اصل فخیم ولایت فقیه است؟ مگر نه این است که رهرو بودن در مسیر پیر جماران همانا اجتناب از خوی اشرافی گری و دوری از نفاق است؟ و مگر نه این است که اقتدا کردن به امام خمینی(ره‌) مستلزم رعایت اخلاق وادب اسلامیست؟ بنابراین گروهی که آشکارا شعائر دینی و انقلابی را به تمسخر گرفته، اصل فخیم ولایت فقیه را سبک شمرده و در بیانیه ها ی دور از ادب خود، لب به جسارت میگشایند شایسته ی کسب نام پیروی از خط امام(ره) نیستند.

اخیراً عده ی با هویت های استقراضی، به برکت نام های وصله پینه ای و تاریخ انقضادار سعی در خدشه دار کردن نام “انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان” دارند، لازم است اشاره کنیم که این سنگ اندازی ها و مزاحمت های مختلفی که با چراغ سبز برخی مسولین سر راه “انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان” قرار میگیرد از جانب عده ای دانشجو نما است که تعارضات آشکاری با اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند. این خرده تشکل های نوپا درکارنامه ی خود علاوه بر ننگ پیاده نظام بودن جناح های سیاسی و خط گرفتن از اشخاص معلوم الحال، سعی در اکتساب نام انجمن اسلامی دانشجویان برای خود دارند که خود بهتر میدانند شایسته ی آن نیستند.

نام زیبای انجمن اسلامی دانشجویان که بر تارک این تشکل اسلامی می درخشد نشانی از بار سنگین عهدی است که با دانشجویان مسلمان سال های نه چندان دور دانشگاه های کشور بسته ایم. دریغ است که این مسیر نورانی گرفتار تیرگی وابستگی به قدرت ها شود و حریت و آزادگی خویش را با رونویسی از دیکته های پر غلط سیاسیون از دست بدهد . دریغ است که این راه نورانی همانند سرنوشت تشکل های دولت ساخته و مدت دار دچار استحاله و انحراف گردد .

و السلام علی من اتبع الهدی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.