• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13
 در پی درگذشت مرحوم مهسا امینی و اتفاقات اخیر

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

  • کد خبر : 16166
  • 07 مهر 1401 - 16:10
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی
مطمعناً هستند کسانی که اعتراضات مردم را به سوی اغتشاش کشانده و از این واقعه تلفات روانی و انسانی میگیرند ولی دانشجو خود را خارج از دایره اغتشاشات دانسته و همواره پایبند به وطن و پرچم و ولایت فقیه میداند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی طی بیانیه‌ای در پی درگذشت مرحوم مهسا امینی و اتفاقات اخیر اعلام کردند:

بسمه تعالی

 

أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ
آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما ایمان (به خدا) آورده‌ایم رهاشان کنند و هیچ امتحانشان نکنند؟

 

فوت دختر ایران مرحوم مهسا امینی اتفاقی بود که قلب تمام مردم را به درد آورد متاسفانه این اتفاق ناگوار فرصتی شد برای سعودی نشنال ها و پیمانکاران سازمان اطلاعاتی آمریکا که از این واقعه تلخ هم نگذشته و در کشور باز دوقطبی ایجاد کنند و بین مردم و فرهیختگان ایران زمین اختلاف بیافکنند قطعا ثمره این اختلاف در داخل کشور ثمره دلچسبی نخواهد داشت و بار دیگر مثل هر اتفاقی که در این جغرافیای زمین رخ میدهد بدخواهان داخل نشین و خارج نشین بر طبل اختلاف کوبیدند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی حجاب را مسئله اعتقادی دانسته و برخورد انتظامی با این مسئله را قبول نمی نماید کار فرهنگی و رسانه ایی در این خصوص باید انجام بگیرد تا جامعه ایی اسلامی و آماده ظهور سازد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی همبستگی و وحدت را همیشه سر لوحه کار خود قرار داده و دانشگاه محقق در طول تاریخ صدای حق و حق طلبی بوده است امروز با همبستگی تمام اغتشاشات را بی ثمر و اعتراض قائده مند و مطالبه دانشجویی را جایگزین اغتشاش دانسته و بر این باور ایمان دارد.

مطمعناً هستند کسانی که اعتراضات مردم را به سوی اغتشاش کشانده و از این واقعه تلفات روانی و انسانی میگیرند ولی دانشجو خود را خارج از دایره اغتشاشات دانسته و همواره پایبند به وطن و پرچم و ولایت فقیه میداند.

مسئولین متولی این امر آب از سر چشمه در مسئله حجاب گل آلود است . حجاب هنرمندان و اهالی هنر که الگوی مردم جمهوری اسلامی هستند آیا اسلامی و عاری از مشکل است ؟ آیا فکر نمیکنید باید اصلاح از سطوح بالا صورت پذیرد ؟
مردمی که امروز در جامعه زیست میکنند البسه خود را از بازار های جمهوری اسلامی ایران تهیه نکرده اند ؟
وقتی مسئولین امر اجازه ورود این نوع البسه و عرضه در بازار را میدهد آیا انتظار ندارد وضعیت جامعه به این شکل شود ؟
آیات قرآن کریم که در زمان انحطاط مفرط شخصیت زن نازل شد حکم به تساوی زن و مرد در همه امور از جمله در امور اجتماعی داده که نشان از ارزش زن و جایگاهش در اسلام دارد آیا برخورد انتظامی با زنان و مادران این سرزمین درست است ؟

همه این مسائل دلیلی بر چشم پوشی وضعیت نامناسب حجاب در جامعه نمیباشد و طریقه برخورد با این موضوع است که باید تغییر یابد .

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.