• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در پی سالگرد فاجعه منا

  • کد خبر : 3645
  • 24 شهریور 1395 - 15:20
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در پی سالگرد فاجعه منا

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در پی سالگرد فاجعه منا بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم «وَ مَا لَهُم اَلَّا یُعَذِّبَهُمُ اللهُ وَ هُم یَصُدُّونَ عُنِ المَسجِدِ الحَرَامِ وَ مَا کانُوا أَولِیَاءَهُ إِن أَولِیَاؤُهُ إلَّا المُتَّقُونَ وَلَکِنَّ أَکثَرَهُم لَا یَعلَمُونَ» «و آن ها را چیست که خداوند عذابشان […]

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در پی سالگرد فاجعه منا بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ مَا لَهُم اَلَّا یُعَذِّبَهُمُ اللهُ وَ هُم یَصُدُّونَ عُنِ المَسجِدِ الحَرَامِ وَ مَا کانُوا أَولِیَاءَهُ إِن أَولِیَاؤُهُ إلَّا المُتَّقُونَ وَلَکِنَّ أَکثَرَهُم لَا یَعلَمُونَ»
«و آن ها را چیست که خداوند عذابشان نکند در حالی که مردم را از مسجدالحرام باز می دارند با آن که آن ها سرپرست آن نیستند، سرپرست آن کسی جز پرهیزکاران نیست، و لکن بیشترشان نمی دانند.»
سوره مبارکه انفال، آیه ۳۴
عید قربان و حج ابراهیمی مظهر وحدت، معنویت، نورانیّت و خشوع در برابر خداوند متعال است و می تواند نشانگر قدرت و یکدلی مسلمانان در برابر متجاوزان و مستکبران عالم باشد.
قریب به ۹۰ سال از تسلط #شجره_ملعونه بر سرزمین حجاز می گذرد. رژیمی که از همان ابتدا با پایه گذاری فرقه وهابیّت تحت حمایت انگلیس، سعی در ترویج تفکرات افراطی و التقاطی، خشونت و کشتار در سطح کشورهای اسلامی دارد. تجاوز بی شرمانه عربستان سعودی به کشور یمن، بمباران و کشتار مردم، زنها و کودکان همچنین حمایت های بی دریغ از جنایتکاران داعشی از جمله جنایت های این رژیم سفاک است. آنان دستشان را به خون کودکان بی گناه آغشته کرده و همچون رژیم صهیونیستی لقب #کودک_کش را یدک می کشند.
اکنون یک سال از وقوع حادثه تلخ و خون بار منا می گذرد؛حادثه ای که در آن حدود ۷۵۰۰ مسلمان، به دلیل عدم امداد رسانی به آسیب دیدگان و بی کفایتی خاندان سعودی در مدیریت امور حج، با لبان تشنه،مظلومانه به شهادت رسیدند.
حکام سعودی با کارشکنی در تحویل اجساد به کشورهایشان، با وقاحت تمام، مسئولیت #فاجعه_منا را نپذیرفته و اکنون با ایجاد جنگ روانی و رسانه ای، جمهوری اسلامی را متهم به محروم کردن ایرانیان از حج امسال می کنند.
یقینا ملت مسلمان ایران و مخصوصا جنبش دانشجویی مسلمان از دولت جمهوری اسلامی انتظار دارد تا با دیپلماسی عزّت و اقتدار و نه با التماس و لبخند، تمامی حقوق جانباختگان این فاجعه را از رژیم سفّاک سعودی بستاند و قصور آل سعود در این حادثه را در مجامع بین المللی به اثبات برساند.
در پایان با وجود گذشت یک سال از وقوع فاجعه منا، این ضایعه عظیم را مجددا به همه خانواده های بزرگوار شهدا تسلیت عرض نموده و علو درجات مقام عالی تمامی شهدای حادثه ی مسجدالحرام و منا را از درگاه الهی می طلبیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.