• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
17
در واکنش به فوت مهسا امینی و اتفاقات اخیر کشور

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

  • کد خبر : 16079
  • 01 مهر 1401 - 13:46
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
برای نظام اسلامی که حاصل خون هزاران شهید و خون دل هزاران هزار مادر و همسر شهید است، زیبنده نیست که به دلیل عدم پاسخگویی مناسب و عملکرد غلط رسانه‌ای، شاهد مسائلی این چنین باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد طی بیانیه‌ای در خصوص درگذشت مهسا امینی و اتفاقات اخیر اعلام کردند:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، متاسفانه باید شاهد آن باشیم که نظام تمدن‌ساز جمهوری اسلامی دچار شرایطی شده است که با کوچک‌ترین اتفاق، گرفتار بحرانی بزرگ می‌شود. بحرانی که ضد انقلاب و معاندین اسلام به سبب آن جرئت خودنمایی و حضور در کف خیابان‌ها را پیدا کرده و با حمله به نیروهای انتظامی و حتی مردم عادی بیش از پیش شرایط کشور را آشوب‌زده و بحرانی می‌کنند.

 

در این میان، تعلل مسئولان ذی‌ربط جهت شفافیت بیشتر ماجرا، مانند بنزینی بر آتش اعتراضات دمیده و ضعف رسانه‌های داخلی، فرصت خودنمایی و تبیین غلط ماجرا به رسانه‌های عبری-عربی-غربی می‌دهد.

 

اعتراض به شیوه‌ی غلط عملکرد و برخورد گشت ارشاد، اعتراضی به حق است اما عدم تبیین درست و مشخص کردن مرزبندی‌ها سبب موج‌سواری عده‌ای برای ضربه‌زدن به واجبات شرعی، قوانین کشور و اصل نظام می‌شود.

 

برای نظام اسلامی که حاصل خون هزاران شهید و خون دل هزاران هزار مادر و همسر شهید است، زیبنده نیست که به دلیل عدم پاسخگویی مناسب و عملکرد غلط رسانه‌ای، شاهد مسائلی این چنین باشد.

 

بحث حجاب و چالش‌های مترتب بر آن را نمی‌توان با برخورد‌های قهری و پلیسی اصلاح کرد. اصلاح چالش‌های حوزه حجاب نیازمند اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی نهادهای مرتبط در این زمینه است. در این میان برخوردهای قهری و پلیسی صرفاً موجب ایجاد بحران‌های فزاینده و دوقطبی‌های کاذب اجتماعی می‌شود و این در حالی است که ایران عزیزمان بیش از همیشه نیازمند اتحاد و همبستگی آحاد ملّت می‌باشد.

 

سازمان صدا‌وسیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، فراجا، وزارت علوم، وزارت آموزش‌ و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و ده‌ها نهاد دیگر که متولی امور فرهنگی در کشور هستند، باید نسبت به قصورات خود در این زمینه پاسخگو باشند؛ چرا که وضع موجود به سبب بی‌کفایتی نهادهای مذکور و گاهی حتی اقدامات اشتباه آقایان در این زمینه می‌باشد.

 

در این میان عدم تشخیص درست مسئولین ذی‌‌ربط در رابطه با جایگاه نیروهای انتظامی، موجب آسیب دیدن اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی در جامعه می‌شود. نیروهای پلیس که باید حافظ امنیت کشور باشند، با هزینه‌کرد آبرو و اقتدار خود در مسائلی اینچنین، دیگر آن کارآمدی مورد انتظار را در مسائل مرتبط نخواهند داشت و در مقابل شاهد آن هستیم که با اقدامات تند و رادیکال عده‌ای در درون این نیرو، امنیت حتی برای بانوان محجبه نیز سلب می‌شود تا جایی که در روز روشن، چادر از سر زن شیعه بر می‌دارند و همچنان دندانی‌ست که باید بر جگر خون غیرتمندان عالم گذاشته شود تا مبادا این آتش شعله‌ور‌تر شود.

 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر، قویاً خواستار برخورد قاطع با عاملان ایجاد ناامنی بوده و همچنین خواستار اصلاح رویه‌های ناصحیح موجود در بحث حجاب و عملکرد غلط پلیس امنیت اخلاقی فراجا در برخورد با مسئله‌ی بی‌حجابی می‌باشد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.