• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16
پیرامون حوادث اخیر کشور 

بیانیه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول

  • کد خبر : 16144
  • 04 مهر 1401 - 22:34
بیانیه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول
مسئله‌ی پوشش و حفظ عفاف ریشه در فرهنگ اصیل هزارساله ایرانی دارد و مردم مسلمان ایران در حفظ این مهم کوشیده اند.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول طی بیانیه‌ای در خصوص پیرامون حوادث اخیر کشور اعلام کردند:
 بسم الله الرحمن الرحیم
 پیامبر اعظم (ص) :
 لا تَکرَهُوا الفِتنَه فِی آخِرالزَّمانِ فَاِنَّها تُبیر المُنافِقین
 از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد.(میزان الحکمه، ش ۱۵۷۴۸)
 حادثه ی تلخ درگذشت هم وطن مان خانم مهسا امینی  قلب همه ی ملت ما را به درد آورده است . انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن تسلیت به خانواده ی محترم امینی و همه ی خانواده های داغدار اتفاقات روزهای اخیر و ابراز تاسف عمیق از حوادث پیش آمده ذکر نکات زیر را ضروری میداند :
 ۱. متاسفانه دشمنان ایران عزیزما همان ها که در دهه ی ۶۰ ، ۱۷هزار نفر از مردم بیگناه کشور را ترور کردند و آنها که با تحریم های ظالمانه  همچون تحریم دارو برای کودکان پروانه ای سعی در فشار همه جانبه بر ملت و به عقب راندن کشور دارند ، در دل اعتراضات مردم رخنه کرده اند و داعیه دار حمایت از حقوق مردم ایران شده اند !
 ۲. اقداماتی که در روز های اخیر در برخی شهر ها صورت گرفت همچون هتک حرمت قرآن و مسجد، ضرب و شتم شدید مردم ، چادر کشیدن از سر نوامیس مردم ، شکستن حرمت بانوان ، زنده زنده سوزاندن و به شهادت رساندن ماموران انتظامی ، آتش زدن پرچم عزای حسینی ، چهره ی اصلی فرصت طلبانی که این حادثه و حضور مردم در تجمعات را دست مایه مقاصد سیاسی خود در جهت تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی و فروپاشی کشور داشت ، نشان داد .
 ۳. مسئله ی پوشش و حفظ عفاف ریشه در فرهنگ اصیل هزارساله ایرانی دارد و مردم مسلمان ایران در حفظ این مهم کوشیده اند .در اسلام حجاب امری است که ابتدا باید شناخت و گرایش به آن در کودک و نوجوان شکل بگیرد و در نهایت در رفتار او نمود پیدا کند و در جمهوری اسلامی ایران باید شرایطی فراهم شود تا نوجوان خود به شناخت کامل از دین برسد و انتخاب کند .در کشور نهاد های بسیاری در این زمینه مسئولیت داشته و بودجه های قابل ملاحظه ای به آنها اختصاص داده شده است. این در حالی است که فعالیت های موثر از سوی نهاد های ذی ربط کمتر دیده میشود . در این بین پلیس امنیت اخلاقی که در شرایطی خاص و زمانیکه همه ی نهاد ها به وظایف خود عمل کرده اند می بایست با شیوه ای صحیح اقدام به عمل کند؛ تنها عمل کننده به این قانون شده است ! حوادث اخیر گشت ارشاد ضرورت بازنگری و نظارت بر عملکرد نهاد هارا بیش از پیش نمایان کرده است .
 ۴.در پایان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از همه ی دانشجویان و مردم عزیز و آگاه کشورمان دعوت به حفظ وحدت و انسجام و هوشیاری در مقابل توطئه ها را دارد چرا که ایجاد دوقطبی و دوگانه سازی کاذب میان مردم و از بین بردن وحدت و یکپارچگی ملت جز به تضعیف کشور منجر نخواهد داشت؛و باید با مطالبه گری صحیح و قانون مند از نهاد های ذی ربط اصلاح عملکرد های موجود در کشور را خواستار باشیم .
 و من الله التوفیق
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.