• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

به جای تجلیل از حقوق بگیران نجومی آن‌ها را به قوه قضائیه معرفی کنید

  • کد خبر : 3376
  • 22 مرداد 1395 - 16:51
به جای تجلیل از حقوق بگیران نجومی آن‌ها را به قوه قضائیه معرفی کنید

قائد رحمت، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان شهید چمران اهواز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهارات اخیر اژه ای مبنی بر عدم معرفی افراد خاطی در بحث فیش های نجومی از سوی دولت به قوه قضائیه بیان داشت: در خردادماه بود که رئیس جمهور محترم، آقای دکتر روحانی به معاون اول خود نامه ای نوشت و […]

قائد رحمت، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان شهید چمران اهواز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهارات اخیر اژه ای مبنی بر عدم معرفی افراد خاطی در بحث فیش های نجومی از سوی دولت به قوه قضائیه بیان داشت: در خردادماه بود که رئیس جمهور محترم، آقای دکتر روحانی به معاون اول خود نامه ای نوشت و دستور داد که در اسرع وقت همه موارد تخلف و هر گونه سوء استفاده در خصوص حقوق و پاداش های پرداختی به مدیران در دستگاه های اجرایی را شناسایی کرده و وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت المال برگردد و مدیران متخلف نیز عزل شوند.

وی افزود: ما دیدیم که تلاش هایی هم صورت گرفت و تعدادی از مدیران استعفا دادند؛ اما کافی نبود. ملت اینگونه راضی نمی شوند.

این فعال دانشجویی خطاب به جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: این اقداماتی که در خصوص مسئله حقوق های نجومی از سوی دولت انجام شده کافی و رضایت بخش نیست؛ بدتر اینکه اقداماتی از رجال دولت می بینیم و حرف هایی می شنویم که آزار دهنده است.

قائد رحمت ادامه داد: به طور مثال آقای نوبخت در جمعی می گویند که فلانی ذخیره ارزشمند نظام است! وا أسفا. به جای برخورد با افرادی که پول های بیت المال را دریافت کرده اند و خورده اند و بدون اینکه در فکر این باشند که کودکی گرسنه سر بر زمین می گذارد، در عوض از آنها توسط دولت تجلیل و تقدیر می شود؟
وی تصریح کرد: این افراد که به قول خودشان کاری خلاف قانون نکرده اند و حقوق ها را قانونی دریافت کرده اند، آیا خودشان ذره ای وجدان نداشتند که این پول حق آنها نیست و ظلم به ملت است و مال بیت المال؟ انصاف و اخلاق هم نداشتند که نپذیرند؛ همه چیز را از دید حقوقی ننگرید، از دید وجدان هم نگاه کنید.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بعد به جای برخورد قاطع با این افراد و پس ستاندن اموال بیت المال، کم مانده است که به آنها به عنوان قهرمان ملی مدال افتخار هم بدهید!
قائد رحمت با اشاره به سخنان روحانی در برنامه تلوزیونی مبنی بر اینکه کسانی که در قضیه فیش های نجومی خلاف قانون عمل کرده اند، مجازات می شوند، بیان داشت: آقای دکتر، خودتان هم خوب می دانید که اکثر این حقوق های نامتعارف قانونی پرداخت شده و غیرقانونی نبوده اند، پس وقتی می گویید غیر قانونی، چه کسی را می خواهید مجازات کنید؟
وی افزود: اگر اینگونه باشد منظورتان این است که کسی مجازات نمی شود؟ اموالی به بیت المال برنمی گردد؟!

این فعال دانشجویی گفت: در سیاست اینگونه ادبیات بازی با کلمات است، رئیس جمهور باید می گفت تمام کسانی که حقوق های نامتعارف دریافت کرده اند، این مبالغ از آنها ستانده می شود و به بیت المال برمی گردد و با آنها برخورد می شود، نه اینکه بگویید اگر خلاف قانون دریافت کرده اند، برخورد می کنیم؛ چرا که اکثرا قانونی و طبق یک قانون غلط و فاسد دریافت کرده اند.
قائد رحمت تاکید کرد: اینجا نگاه شما صرفا حقوقی نباشد؛ بلکه وجدانی و شرعی و اخلاقی هم باشد و نظری هم به خطبه امیرالمومنین علی علیه السلام درباره پس ستاندن اموال بیت المال داشته باشید.
وی ادامه داد: جناب آقای دکتر جهانگیری، خیال نکنید که این قضیه تمام شده است و با یک عذرخواهی و چند استعفا به پایان رسیده و فراموش شده است. نخیر. ما تا لحظه ای که همه این پول های داده شده به بیت المال برنگردد و با همه صاحبان دریافت این مبالغ برخورد نشود و همگی به دستگاه قضا معرفی نشوند دست بردار نیستیم.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه قرار بود ظرف یک ماه معرفی شوند؛اما آن موعد هم مثل وعده های صد روزه به پایان رسیده است، گفت: ما درخواستمان از شما به عنوان معاون اول این است که تمامی افرادی که حقوق های نامتعارف را دریافت کرده اند، به جای تجلیل از آنها و معرفی شان به عنوان ذخایر ارزشمند نظام، بدون ملاحظه به قوه قضائیه معرفی کنید تا آنجا درباره شان تصمیم گرفته شود.

وی تاکید کرد: تمامی پول هایی که پرداخت شده، چه غیر قانونی و چه قانونی بیش از حد و حق، سریعا ستانده شوند و به بیت المال برگردانده شوند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه باید قوانین غلط پرداختی ها اصلاح شوند، چون در چارچوب قوانین غلط خیلی کارهای فساد برانگیز انجام می دهند، تصریح کرد: باید نظارتی دائمی بر اینگونه موارد به وجود بیاید که دیگر شاهد این تبعیض و بی عدالتی ها نباشیم.

قائد رحمت گفت: صریحا شفاف سازی کنید تا اعتماد مردم را به دست آورید و از معرفی مفسدان اقتصادی ذره ای ابا نکنید و آنها را به مردم بشناسانید. اگر همانطور که شعارتان مبارزه جدی با فساد بوده و هنوز هم شعارش را می دهید، پس در عمل هم ثابت کنید. برای مبارزه با فساد اینگونه عمل کنید، نه با سازش و کنار آمدن و ملاحظه و تقدیر از مفسدان به عنوان ذخایر ارزشمند.

وی خاطرنشان کرد: دزدیدن از بیت المال همیشه با فرار از کشور نیست، خیلی ها در پست و سمت خودشان و با دور زدن قانون هم قانونی جلوه دادن کارشان به راحتی از کیسه بیت المال خرج می کنند. به هر حال بدانید که این خواسته ها را عملی کنید تا به ریشه کن کردن فساد برسید.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان شهید چمران اهواز گفت: از قوای محترم خواستاریم که با مفسدین از هر دولتی که هستند، و از هر حزب و جناحی که هستند، برخورد جدی، قانونی و بدون ملاحظه کنند و ملاحظه هیچ شخصیتی که فساد کرده را (مانند آن ذخایر ارزشمند مورد نظر آقایان ) از هر حزب و جناحی و هر دولتی که هستند نکنند.

قائد رحمت ادامه داد: از دستگاه قضا و مسئولان قوه قضائیه خواستار پیگیری های بیشتر و مطالبات جدی تر آنها در باب قضیه فیش های نجومی و سایر موارد فساد هستیم و می خواهیم بدون ملاحظه حق مردم را بستانند و عدالت اجرا شود و اگر دولت افراد خاطی را معرفی نکرد، قوه قضائیه به نحوی برای گرفتن حق مردم وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: در پایان ذکر کنم که بالاترین ذخایر ارزشمند نظام مردم هستند، ذخایر این نظام خون شهدا و ایثارگران هستند، اینها ذخایر واقعی نه تنها نظام، بلکه کل کشور هستند، و این مردم هستند که به مسئولان اعتبار می دهند؛ وگرنه مسئولان بدون مردم هیچ هستند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.