• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
13
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد پیرامون اتفاقات اخیر

بریده باد دستانی که میخواهند دانشگاه را غیرسیاسی کنند

  • کد خبر : 16346
  • 14 آبان 1401 - 14:13
بریده باد دستانی که میخواهند دانشگاه را غیرسیاسی کنند
قویا هر گونه تحرکات غیر قانونی و خلاف شرع مقدس که باعث به حاشیه رفتن و تزلزل اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان میشود را محکوم می‌کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد طی بیانیه‌ای پیرامون اتفاقات اخیر اعلام کردند:

️چهل روز از درگذشت خواهر عزیزمان گذشت؛ این اتفاق برای تک‌تک ما جوانان دردناک بود و قلب هر آزاده ای را جریحه دار کرد. در این مدت شاهد اعتراضاتی از سوی دانشجویان بودیم ، اما آیا مسیر این اعتراضات در دانشگاه به عنوان نهادی نخبگانی که چشم امید جامعه است در حد شأن و شخصیت دانشجویان بود و ارتقایی نیز داشت؟

راکد شدن جو دانشگاه و منفعل بودن دانشجویان نسبت به وضعیت کشور یکی از مهلک ترین شرایط می تواند باشد، اما به این معنی نیست که هر نوع رفتار هیجانی در محیط دانشگاه به معنای کنش سیاسی صحیح و عدم انفعال به شرایط جامعه است.

تفاوت بنیادین محیط آکادمیک و علمی دانشگاه با خارج از آن ، امکان گفت و گو افراد با سلایق مختلف و هر گونه گرایشات فکری است که باید از این ظرفیت در کنار شور و هیجان استفاده نمود تا به راه حلی عقلانی و قابل اجرا دست یافت.

ما نیز شرایط فعلی کشور را در زمینه عدالت،اقتصاد،فرهنگ‌ مطلوب و مستحق ملت ایران نمی دانیم اما خروج از این شرایط، جز با ایجاد گفت و گو و استفاده از ظرفیت نخبگان در دانشگاه ها و سایر نهاد های علمی جامعه در تمامی حوزه ها نشدنی است و اقدامات هیجانیِ برهه ای در شرایط فعلی، وضعیت را نه تنها بهتر نمیکند بلکه باعث دور شدن جامعه نخبگانی از تصمیم گیری عاقلانه در مسائل کشور می شود. و تبعات آن سو استفاده ی دشمنان و ایجاد نا امنی های اخیر به خصوص شهادت جانگداز جمعی از زائرین حرم مطهر شاه چراغ(ع) و همچنین شهادت تلخ و غمبار جمعی از مردم شهر زاهدان اشاره نمود.

ما بر سر مسائلی همچون آزادی، عدالت و اصول دین با احدی عهد اخوت نبسته ایم و ذره ای از این مسائل پا پس نمی کشیم اما بر ما روشن است اگر جامعه ای به دنبال تحول در امور خود نباشد فاقد حیات است و رفته رفته رو به افول می رود.

جمهوری اسلامی ایران هم همچون سایر جوامع به یک نیاز اساسی احتیاج دارد و آن تحول است و این تحول جز با استفاده از ظرفیت نخبگان محقق نمی‌شود.

دخالت در امور دانشگاه توسط افراد خارج از آن باعث تضعیف نخبگان می شود و این عمل هرچند از سر دلسوزی باشد،‌نتیجه ای جز بر هم خوردن نظم دانشگاه ندارد.

ما از اساتیدمان نیز گله مندیم؛یکی دیگر از دلایلی عقب ماندگی جامعه ی نخبگانی که منجر به در حاشیه قرار گرفتن آن نیز میشود، مصلحت اندیشی های اساتید منفعل دانشگاه است؛چطور توقع داریم دانشجویان در شرایط عادی اساتید را معلم خود بدانند و از او در علم و تربیت پیروی کنند ولی همین اساتید محترم هنگامی که دانشگاه ملتهب است و شاهد اعتراضات دانشجویان هستیم ، مشی محافظه کارانه پیشه کنند و به این تحولات بی تفاوت باشند و به دغدغه ی دانشجویان توجهی نکنند.

اساتیدی که به علت ترس از دست دادن بدنه دانشجویی خود و یا مورد غضب قرار گرفتن بخش دولتی و محروم شدن از مزایا، سکوت می کنند و وارد عرصه عمل و کنش گری موثر نمی‌شوند.

 همچنین ما قویا هر گونه تحرکات غیر قانونی و خلاف شرع مقدس که باعث به حاشیه رفتن و تزلزل اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان میشود را محکوم می‌کنیم و برادرانه و خواهرانه عموم دانشجویان را به گفت و گو جهت برون رفت از مشکلات برای پیشرفت،عزت و اقتدار ایران عزیز دعوت می‌نماییم.

«و السلام علی من اتبع الهدی.»
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.