• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
طباطبایی در گفت وگو با فارس مطرح کرد

برگزاری نشست «کوثرانه» با هدف تبیین جایگاه زن مسلمان ایرانی همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س)

  • کد خبر : 9126
  • 12 اسفند 1396 - 23:15
برگزاری نشست «کوثرانه» با هدف تبیین جایگاه زن مسلمان ایرانی همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س)

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از برگزاری نشست ویژه خواهران عضو این اتحادیه با عنوان «کوثرانه» همزمان با میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن خبر داد.

فاطمه سادات طباطبایی عضو شورای مرکزی و دبیر واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نشست «کوثرانه» با هدف تبیین جایگاه و نقش زن مسلمان ایرانی در جامعه و خانواده و همچنین ارائه بینش و مهارت‌های لازم برای حضور موثر دختران فعال تشکیلاتی در عرصه های اجتماعی، به مدت سه روز از تاریخ ۱۶ لغایت ۱۸ اسفند ماه با شعار بانو مسلمان انقلابی؛ پرچمدار حیا، عزت، بصیرت در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نشست در سه بخش مهارتی، بینشی و تشکیلاتی برگزار خواهد شد، افزود: امیدواریم دانشجویان فعال در تشکل‌های دانشجویی با تقویت این سه حوزه تاثیرگذاری بیش از پیش درعرصه های اجتماعی به خصوص در فضای دانشگاه‌های محل تحصیل خود داشته باشند.

طباطبایی ادامه داد: مباحثی چون زن در اسناد بین المللی، بررسی حضور اجتماعی زن در غرب و مقایسه آن با سبک زندگی زن مسلمان ایرانی، تاریخچه فمینیسم و بررسی چنین فعالیت‌های جنبش‌های زنان در ایران، بررسی نظام حقوقی زنان در ایران و شبهات وارد برآن از جمله موضوعاتی است که در این نشست با حضور اساتید مطرح کشوری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دبیر واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: بررسی عملکرد فراکسیون زنان مجلس و همچنین بررسی آسیب‌های سند ۲۰۳۰ در موضوع زنان از دیگر مسائل مورد توجه در این نشست است و از افراد فعال در حوزه زنان برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.