• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

برگزاری اردوی جهاد اکبر اتحادیه مستقل از ۶ بهمن ماه در مشهد

  • کد خبر : 2066
  • 08 بهمن 1394 - 7:28
برگزاری اردوی جهاد اکبر اتحادیه مستقل از ۶ بهمن ماه در مشهد

دانیال داوودی دبیر آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نشست خبری «چهاردهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر» که با شعار «دانشجوی انقلابی، دانشگاه اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» از ۹ تا ۱۶ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نشست با حضور نمایندگان انجمن‌های اسلامی وابسته به […]

دانیال داوودی دبیر آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نشست خبری «چهاردهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر» که با شعار «دانشجوی انقلابی، دانشگاه اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» از ۹ تا ۱۶ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نشست با حضور نمایندگان انجمن‌های اسلامی وابسته به اتحادیه مستقل در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی در خصوص انتخاب شعار این اردو با عنوان «دانشجوی انقلابی، دانشگاه اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» گفت: علت انتخاب این شعار به این دلیل بود که ما معتقدیم انقلاب یک فرآیندی است که ادامه دارد و تا زمانی که تمدن نوین اسلامی شکل نگیرد ما هنوز در فرآیند انقلاب قرار داریم.

دبیر آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: دانشجو نیز از اثرگذارترین شخصیت‌ها در این عرصه است و در مسیر گذار به تمدن نوین اسلامی نقش مؤثری دارد.

داوودی با اشاره به محوریت‌ برنامه‌های تعیین شده در اردوی جهاد اکبر گفت: مهم‌ترین فریضه دانشجو آرمان‌خواهی است و تمام آرمان‌های جریانات اسلامی را می‌توان در تمدن نوین اسلامی خلاصه کرد. ما معتقدیم باید یک نگاه تمدنی در بین کارگزاران و شخصیت‌های انقلاب وجود داشته باشد که در این فرآیند دانشگاه و دانشجو می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اینکه می‌گویند کجای علوم انسانی باید اسلامی شود نشان از این دارد که نگاه تمدنی به این موضوع وجود ندارد. آنجایی باید اسلامی شود که نتوانسته آنچه مردم در اقتصاد و سیاست می‌خواهند را عملی کند. اگر نقصی در کشور وجود دارد بدین خاطر است که در بین کارگزاران نظام نگاه تمدنی وجود ندارد.

دبیر آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه برای برگزاری جهاد اکبر گفت:‌ما دوره‌های آموزش مجازی داشتیم و در این بین فعال‌ترین افراد را برای حضور در اردوی جهاد اکبر انتخاب کردیم تا این اردو با ماهیت آموزشی خود به تعمیق فکری نیروهای انقلابی کمک کند.

وی با اشاره به بررسی فرایند پنج گانه تحقق اهداف انقلاب در اردوی جهاد اکبر،‌گفت: در این دوره مبانی و اهداف انقلاب بررسی می‌شود. همچنین در این اردو سنجیده می‌شود کدام افراد نسبت نزدیک‌تری به اهداف انقلاب دارند.

داوودی با بیان اینکه از جمله زمینه‌های حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی شکل‌گیری آزاد‌اندیشی است،‌گفت: تمدن نوین اسلامی بر پایه همت مردم شکل می‌گیرد لذا در این خصوص باید مردم از آگاهی سیاسی کافی برخوردار باشند.

وی افزود: از آنجا که جمهوری اسلامی متکی به مردم است، لذا مؤلفه آزاداندیشی نیز برای آن مهم قلمداد می‌شود چیزی که متأسفانه به دلیل عدم شناخت نیروهای فکری درباره مفهوم آزاداندیشی و مخالفت برخی با پیگیری آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به طور جد پیگیری نمی‌شود.

دبیر آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه تصریح کرد: در همین خصوص اتحادیه کمیته‌ای مختص آزاداندیشی تشکیل داده تا در این حوزه فعالیت کند. علاوه بر این ما در اردوی جهاد اکبر مدل مباحثه که در حوزه‌های علمیه سابقه دیرینه‌ای دارد را به طور نظام‌مند پیگیری می‌کنیم.

داوودی در پایان با اشاره به حضور چهره‌های سیاسی، فرهنگی و علمی در اردوی جهاد اکبر، گفت: در این دوره چهره‌های سیاسی از جمله نادران و کواکبیان و چهره‌های فرهنگی از جمله وحید جلیلی و نادر طالب‌زاده و همچنین چهره‌های علمی از جمله پرویز امینی و حجت‌الاسلام ثقفی حضور خواهند داشت.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.