• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
17

برنامه میزانتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران با حضور میرسلیم برگزار شد

  • کد خبر : 6160
  • 07 اردیبهشت 1396 - 21:29
برنامه میزانتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران با حضور میرسلیم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل برنامه میز انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه مازندران برگزار گردید. این برنامه با قرائت قرآن شروع شد و پس از صحبت های آقای محمد اسدی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران، دعوت از مهندس میرسلیم به جایگاه برای سخنرانی صورت گرفت.  اسدی در صحبت های خود دررابطه با عملکرد مستقل […]

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل برنامه میز انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه مازندران برگزار گردید. این برنامه با قرائت قرآن شروع شد و پس از صحبت های آقای محمد اسدی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران، دعوت از مهندس میرسلیم به جایگاه برای سخنرانی صورت گرفت.

 اسدی در صحبت های خود دررابطه با عملکرد مستقل انجمن اسلامی واینکه این دعوت از کاندیداها صرفا به جهت روشنگری صورت می گیرد و انتخاب با خود افراد است و انجمن اسلامی در این برنامه‎ها کاملا بی‎طرف عمل می‎کند.

جناب آقای مهندس میرسلیم ضمن عرض تبریک عید مبعث سخنانشان را اینگونه آغاز کردند: پیامبر اکرم آیات روشنگر الهی را ارائه فرمود کار تزکیه و کار آموزش را شروع کرد ما هم اگر هنرمند و قوی باشیم اگر توفیقات الهی نصیبمان شود و پیامبر صلوات الله علیه را الگو قرار دهیم باید همین کار را انجام دهیم. برای گام برداشتن در صحنه ی آگاهی و تزکیه هم الگو وجود دارد و جنبه ی نظری ندارد اگر این الگو و دست پرورده ی آن نبود ما نمی فهمیدیم که آیات یعنی چه.
ما اگر می خواهیم چگونه حکومت کردن را بیاموزیم باید به روش حضرت علی علیه السلام مراجعه کنیم.
اتکا و مبانی و عشق و الهام من به حضرت علی علیه السلام است ارزشمندتر از این نیافتم و زیباتر از این ندیدم.
ایشان در ادامه گفتند: امروز جمهوری اسلام مواجه شده با برخی مساِیل؛ جنبه‎ی خارجی آن به کنار، مشکلاتی که گریبان ما را امروز گرفته و چگونگی پرداختن به آن را عرض میکنم نرخ رشد جمعیت ما مسیر نزولی یافته است. مردم باید در صحنه و فعال باشند در حالی که می بینیم فارغ التحصیلان معطل می مانند؛ آیا کشور ما به آن ها نیاز ندارد اگر بگوییم نه باید با شرمندگی بگوییم. ما برای پیشرفت این کشور اگر پیر و جوان مشغول شویم اگر پیر و جوان کار کنیم باز هم نیرو کم داریم برای رسیدن به چشم انداز. منظور از چشم انداز آن هدف آرمانی که همان قانون اساسی است نیست؛ هدف میانی است که به صورت علمی و اقتصادی در چه سطحی باشیم از لحاظ فرهنگی رتبه ی شاخص را در جهان داشته باشیم. به اقتصاد و فرهنگ باید تأسف خورد اما از لحاض علمی رتبه ی خوبی داریم جوانان خوب تحصیل می کنند و استادان خوب درس می دهند ما ازلحاظ اقتصادی درگیر موضوع رکود اقتصادی و تعطیل شدن تولید هستیم از لحاظ اقتصادی سعی می کنند بگویند در تبلیغات ما خیلی فعالیت کردیم و شغل درست کردیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با ارزش نیروی انسانی اذعان داشتند: اصل قضیه از رونق افتادن بازار کسب و کار است واساس آن به یک موضوع مهم برمی گردد و آن ارزش مسئولیت نیروی انسانی در جمهوری اسلامی است وجهه نیروی بارز انسانی ما با سایر کشورها برای زندگی نیروی انسانی ویژه است. کارایی و شعور و درک نیروی انسانی در جمهوری اسلامی رتبه ی برتر دارد اگر شکوفایی کامل داشت خیلی برتر بود اما توفیق نیافت اگرجوانان به سنی می رسند که دوره‎ی دبیرستانشان تمام شده آیا نیاز هست که به دانشگاه بروند یا کار کنند یا چه رشته ای دوست دارند و با تحصیلاتی که می کنند ایفای وظیفه کنند ولی دقتی در استعدادیابی آنان نمی شود. بزرگترین سرمایه نیروی انسانی است نه نفت و گاز البته داریم اما بد استفاده می کنیم خدا برکت داده یا با خام فروشی به تاراج می دهیم یا با تبدیل به سوخت به آلودگی تبدیل می کنیم این که هنر نیست پس با نفت چه کنیم؟
ماده‎ی اولیه‎ی محصولات یا دوام نفت است حیف است که به سوخت تبدیل شود ما به لحاظ منبع نفت و گاز رتبه‎ی یک هستیم ولی مقدار خیلی کمی تبدیل به کالای میانی و نهایی با دوام می شود در صورتی که ارزش افزوده‎ی بیشتری دارد نسبت به سوخت پنج درصد ارزش افزوده دارد نسبت به نفت خام بعلاوه‎ی این که اشتغال تولید می‎شود. مهم ترین ثروت ما نیروی انسانی است.

وی افزود: هر برنامه ای که ارائه بدهیم و فرض کنیم که برنامه را متخصصین تأئید کردند، چه کسی می خواهد اجرا کند؟
هیچ کس امروز در جمهوری اسلامی نمی تواند ادعا کند که راهبردی در این کشور وجود ندارد. در ۲۰ زمینه اساسی خط مشی تبیین شد اما کدام اجرا شد؟ مثل اقتصاد مقاومتی.
کانون هدفمند کردن را خودمان در جامعه تصویب کردیم؛ مشکل به مدیریت اجرایی برمی گردد.
مدیر اجرایی مدیری است که از شایستگی برخوردار باشد.
شایستگی سه شاخصه عمده دارد:
۱-مدیر شایسته کسی است که دانش و آگاهی و شناخت و احاطه عملی دارد؛ که مصداق آن این است که امروزه در چاره جویی ها اولویت را به تورم دهیم یا رکود؛ انتخاب مهار تورم اشتباه است.
۲-تجربه: وقتی کم تجربه ولو با سواد را در رأس کار گذاشتی، باید بپذیری که اشتباهات بر سر همه فرود می آید؛ باید به کسی رجوع کنیم که دارای تجربه باشد و در صورت اشتباه با جرأت به آن خود اقرار کند.
۴۲سال در دانشگاه خدمت دانشجویان بودم. نیروی جوان باید تجربه بیاموزد تا برای در اختیار گرفتن مسئولیت های کشوری آماده شود.
هیئت دولت من جوانان با تجربه یعنی بین ۴۰ تا ۵۰ سال خواهند بود.

۳-اخلاق حرفه ای: یک مقام سیاسی با مسئولیت کشوری، باید اخلاق حرفه ای داشته و در برابر مردم صادق باشد؛ اگر اشتباه کرد، بگوید اشتباه کردم.
ضعف این است که با دغل بخواهی بپوشانی و مردم را بیشعور بدانی؛ این ضعف است.

آقای میرسلیم اظهار داشت: حقوقی از این مردم انقلاب کرده جمهوری اسلامی روی زمین مانده مانند اشتغال و غیره. دستورات امام و رهبری را اجرا نکردیم.حق را باید گرفت بواسطه ی دولتی که دولت راستی و درستی است.رئیس جمهور مسئول دولت است برای خدمت گذاری به مردم؛ دولت محل خدمت است نه ثروت اندوزی.

پس از سخنرانی ایشان پاسخگوی پرسش های دانشجویان بودند که تعدادی از این پرسش و پاسخ به شرح زیر است:
۱-عده ای فکر می کنند شما در این دوره رأی چندانی ندارید نظرتان چیست؟
پاسخ: مردم باید به مقایسه‎ی توانایی، سابقه و مهارت کسی که از پس مسائل موجود بربیاید، بپردازند و مردم مهم هستند؛ بنظر بیشترین رأی را من خواهم آورد.

۲-برنامه اقتصادی شما برای عبور از این وضع چیست؟ مبنای کار اقتصادیتان چیست؛ براساس نظام سرمایه داری یا مقاومتی؟
شما در انتخابات گذشته از آقای ولایتی حمایت کردید و به ائتلافی که بستید پایبند نبودید. آیا شما مثل آقای ولایتی فکر می کنید؟ آیا برای سیاست خارجی الگوی دولت حاضر را پیگیری می کنید یا خیر؟

پاسخ: در رابطه با برنامه اقتصادی،اقداماتی بلافاصله شروع خواهد شد و بعضی همین الان شروع شده است؛ پتانسیل صنعتگران و تولیدکنندگان را بررسی کرده و گام برمی داریم. زمانی که امکانات در اختیار ما قرار بگیرد، قوی‎تر عمل می کنیم.
مبنای کار اقتصادی، اجرای دقیق سیاست های اصل۴۴ قانون اساسی است و تازمانی که ۸۰درصد کار را دولت انجام دهد و واگذاری به بخش خصوصی صورت نگیرد، به جایی نخواهیم رسید.
بنده مخالف واردات بی رویه هستم. اقتصاد مقاومتی برونگراست یعنی این که صرفا مصرف کننده کالا نباشیم و بدانیم مردم دنیا کجا عقل را بکار گرفته اند.
در انتخابات گذشته از اقای ولایتی دفاع نکردم. اما اگر دکتر حداد عادل کنار نمیکشید و همان حداقل رأی ۵۰۰هزارتایی را حفظ می کرد، روحانی به دور دوم می افتاد و این کار او اشتباه بود.
تمام این ملت دارای ارزش هستند و در انتخاب هر مسئولیتی به شایستگی ها و قابلیت های مدیریتی و اخلاقی و غیره تکبه خواهم کرد حتی اگر آن فرد در حزب من نباشد، او را به خدمت می گیرم.
آن هایی که به من رأی می دهند نه به رئیسی و آن هایی که به قالیباف رأی می دهند به بنده رأی نخواهند داد. این درست نیست که بگویم به نفع فلانی کنار میکشم.

۳-موضغتان در برابر جریان۸۸ چیست؟
پاسخ: در این جریان دو اشکال اساسی پیش آمد. من اولین همه پرسی را در جمهوری اسلامی انجام دادم. و می دانم کجا ممکن است چقدر تقلب بشود و نهایتا ممکن است ۳ تا ۵ درصد تقلب بشود و کسی که بگوید ۳۰ درصد تقلب شده و انتظار بازشماری آرا را داشته باشد، غلط کرده است.
اشکال دوم این است که آنچه که در سال ۸۸ اتفاق افتاد، شیوه نادرستی بود افشاگری وحشیانه ای که نه مجوز شرعی و نه عرفی داشت.

۴- برخلاف اصل ۳۲تا۳۷ قانون اساسی چرا سه نفر از اعضای نظام را به حصر می اندازند و توضیحی نمی دهند.
پاسخ: زندان و محاکمه برای قوه قضائیه می باشد. قضائیه مستقل از مجریه است.

۵-شما برای اهداف و برنامه های اقتصادیتان فقط راهبرد های اشاره شده توسط رهبری را گفتید و از خودتان برنامه ای ارائه ندادید. برنامه شما برای آینده جوانان(۱۰۰هزار دکتری بیکار) و دانشجویان دارای مدرک و همچنین آزادی بیان در نشریات چیست؟
پاسخ: ما در مجمع تشخیص، کمیسیون ها یتخصصی داریم و پیشنهادهای ارائه شده در معرض نظر کارشناسان دولت و دانشگاه ها قرار می‎گیرد.

۶-نظر شما درباره ردصلاحیت های انجام شده درباره شورای نگهبان چیست؟
پاسخ: اعتقاد ما براین است که معیارهای قانونی باید جزئی تر تصویب شوند.
این که بگوئیم رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن، یعنی چه شاخص هایی داشته باشند؟
این که ۱۶۰۰ نفر می روند که برای ریاست جمهوری ثبتنام کنند، اهانت است.

۷_برنامه شما برای اشتغال بانوان چیست به خصوص دانشجویانی که از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شدند؟
پاسخ: برای حل مسئله کشور همه ی ما اگر دست به کار شویم نیرو کم می آوریم.
بعضی کارها را خانم ها می توانند از پس آن بر بیایند.از این قابلیت ها تمام عیار استفاده شود اما کاری نکنیم که موضوع‌ خانواده نادیده گرفته شود
و تربیت نیروی انسانی را پدران نمی توانند انجام دهند و این ایثار مادران را،پدران ندارند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.