• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1
حاجی بابایی در جهاداکبر15:

برخی می گویند تورم را کم کردیم ولی نه پولی وجود دارد نه کاری!

  • کد خبر : 5326
  • 14 بهمن 1395 - 20:41
برخی می گویند تورم را کم کردیم ولی نه پولی وجود دارد نه کاری!

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ی ششم توسعه در راس مطالبات پیش روی مجلس جدید بود گفت: برنامه‌ای که دولت به مجلس نهم ارائه کرده بود حتی اسم هم نداشت. حاجی‌بابایی با بیان اینکه پنج ماه کار گسترده برای نوشتن برنامه ششم توسعه صرف کردیم گفت: […]

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ی ششم توسعه در راس مطالبات پیش روی مجلس جدید بود گفت: برنامه‌ای که دولت به مجلس نهم ارائه کرده بود حتی اسم هم نداشت.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه پنج ماه کار گسترده برای نوشتن برنامه ششم توسعه صرف کردیم گفت: این برنامه در ۲۲ موضوع مختلف و برای نجات کشور از وضعیت وخیم اقتصادی تهیه شده است.
وی ادامه داد: در حین نوشتن برنامه ششم توسعه فشارهای زیادی بر ما وارد شد. از ۲۲ دانشگاه برتر و از همه کسانی که سابقا رئیس سازمان برنامه بودند و سایر کارشناسان بارز دعوت کردیم.
در نوشتن برنامه ششم مسامحه نکردیم
وزیر آموزش و پرورش دولت دهم نظارت، شفافیت و پاسخگویی را از مهمترین شاخصه‌های برنامه ششم توسعه دانست و گفت: برخی فکر می کردند اگر دستوری بدهند ما آن را وارد برنامه می کنیم، اما ما بدون کوچکترین مسامحه ای، آنچه صلاح جامعه بود را نوشتیم.
رئیس کمیسیون تلفیق مجلس درباره ویژگی نظارتی برنامه ششم توسعه گفت: این برنامه، اولین برنامه ای است که اگر کسی اجرا نکند، یقه‌اش را می گیرند و مجرم محسوب می‌شود و باید جواب دهد.
نماینده مردم همدان در تحلیل اوضاع اقتصادی کشور گفت: برخی می گویند تورم را کم کردیم ولی نه پولی وجود دارد نه کاری!
حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه نقدینگی در دولت فعلی نسبت به دولت قبل ۵/۲ برابر شده است گفت: نقدینگی شغل ایجاد نکرده است، اقتصاد را رونق نداده است، نتوانسته است کارخانجات را به راه اندازد و برعکس بسیاری از کارخانه های ما تعطیل شده‌اند.
وی ارائه آمار های غلط را اقدامی نادرست خواند و اضافه کرد: دولت درباره نرخ تورم و نرخ بیکاری پیشنهاداتی ارائه کرد که ما آن را نیز پذیرفتیم و پیش بینی کردیم که اگر دولت می خواهد به هدفش برسد باید رشد شتابان کشور به ۸ درصد برسد که حرکت کردن به سوی آن یک حرکت ملی و اراده جهادی را می طلبد و با نشستن و خوابیدن و نگاه اشرافی‌گرایانه به مقصد نخواهیم رسید.
حاجی بابایی ادامه داد: هر مانعی که سر راه بود را برداشتیم، که کسی نگوید این مانع یا آن مانع وجود داشت. تمام امکانات برای سرمایه گذاران خارجی را آماده کردیم، تمام توان دانشگاه ها و تمام توان دستگاه های اجرایی را به کار گرفتیم، چرا که شاخص‌های مهم اقتصادی کشور باید در ۵ سال آینده بهبود یابند.
رئیس کمیسیون تلفیق لازمه ورود بانک‌ها به برنامه ششم توسعه را اصلاح سیستم بانکی دانست و گفت: باید قوانینی برای بانک‌ها بنویسیم تا تمام حساب‌ها به طور آنلاین در اختیار بانک مرکزی باشند و هیچ وزارتخانه یا نهاد عمومی و یا شهرداری برای خودشان حساب جداگانه‌ای نداشته باشند. وی ادامه داد: بانک مرکزی باید برای سال آینده سامانه‌ای طراحی کند، که در تمام کشور تمام حساب‌ها دیده شود و تمام قراردادهایی که بسته می شود به صورت آنلاین نمایش داده شود.
حاجی بابایی درباره دشواری‌های تدوین برنامه ششم توسعه گفت: سخت ترین فشار زمانی به وارد شد که خواستیم سقف حقوق‌ها را ببندیم، که به لطف خدا در مجلس رای آورد. تمام نهادها و مسئولین باید وارد خانه شیشه‌ای شوند که عموم مردم بتوانند وضعیت آنها را ببینند.
حاجی بابایی درباره حواشی حذف عبارت «و عموم مردم» در ارتباط با سامانه الکترونیکی برخط پرداختی مقامات و مدیران گفت: برخی در این مورد مخالفت کردند، اما به آنها گفتیم اگر مردم بفهمند چیزی نمی شود.


رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در توضیح سقف حقوق‌ها گفت: ما برای سال آینده، سقف حقوق‌ها را ۴ برابر حداقل تعیین کردیم و کسی نمی تواند حقوق بگیرد مگر از طریق فیش و هرگونه دریافتی از داخل وزارتخانه و نهادهای دولتی و غیره، غیرقانونی است و مجازات شدیدی دارد.
حاجی بابایی گفت: از نظر ما، جوان ایرانی و آمریکایی تفاوتی ندارند و هر کدام بتواند توانایی خود را بیشتر نشان دهد پیروز است. وی ادامه داد: آمریکا این مساله را قبول ندارد و بین دانشجوی ایرانی و دانشجوی آمریکایی تفاوت قائل است.
وی ضمن توصیه دانشجویان به آگاهی از مسائل بین الملل، درباره تحولات سوریه گفت: دنیا درصدد بود سوریه را آنطور که می‌خواهد اداره کند چرا که می خواستند ارتباط ما را با مقاومت قطع کنند.
وی ادامه داد: آمریکا از طرف ما احساس خطر می کند و این احساس به دلیل بمب و موشک و هسته‌ای و غیره نیست، بلکه آنها معتقدند وقتی ما می‌گوییم، «لااله الا الله»، قصد داریم زیر پای آنان را خالی کنیم.
حاجی بابایی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه در طول پنج سال آینده، علاوه بر اینکه رونق اقتصادی را در کشور ایجاد می کند، عزت و قدرت منطقه را افزایش می‌دهد و مرزبندی های بین المللی و داخلی را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه رفتار برخی از مسئولان ما باعث سواستفاده دشمن می‌شود گفت: چطور می شود که وقتی مقابل آمریکا می ایستیم، نفت به ۱۴۰ دلار افزایش پیدا می کند، اما وقتی که در مقابل او کوتاه می آییم، نفت تا ۲۰ دلار کاهش می آید.
حاجی بابایی از مورد توجه قرار گرفتن اقشار پایین جامعه در برنامه ششم توسعه خبر داد و ادامه داد: ۲ میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داریم که به طور میانگین به آنها ۸۰ هزار تومان می دهند تا زندگیشان را تامین کنند.


وزیر اسبق آموزش و پرورش به اظهارات متناقض برخی مسئولان اشاره کرد و گفت: بعد از بررسی‌ها اعلام کردیم که درآمد یارانه‌ها ۸۰ هزار میلیارد تومان است که خیلی‌ها مخالفت کردند و دولت در گزارشی که در یک روزنامه منتشر شده بود، میزان درآمد را ۳۱ هزار میلیارد دانست و بعد از مدتی اعلام کردند این رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان است. با همه این اوصاف، سر حرف خودمان بودیم و امروز که با شما صحبت می‌کنم طبق آخرین گزارشی که به مجلس و نمایندگان ارائه کرده‌ام، این مبلغ را ۸۷ هزار میلیارد تومان می‌دانم.
رئیس کمیسیون تلفیق، ضمن انتقاد از عملکرد دولت در زمینه یارانه‌ها اظهار داشت: حرف من تنها یک چیز است و آن این است که دولت باید این ۸۷ هزار میلیارد را به حساب خزانه واریز کند، چراکه در مجلس تصویب شده است و این عین شفاف‌سازی است و نباید تعارف کنیم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، ضمن توصیه به دانشجویان مبنی بر اینکه ذهن و فکر و برنامه‌هایشان را به سمتی سوق دهند که تمام مشکلات قابل حل است گفت: به جرات ‌می‌گویم که رزمندگان دفاع مقدس با وجود سن کم‌شان هر کدام یک استاندار و فرمانده قدرتمند بودند. بنابراین شما نیز باید قدرتمندانه وارد میدان شوید و شروع به کار کنید.

و در ادامه رئیس کمییسون تلفیق مجلس به پاسخ دادن به پرسش های دانشجویان پرداخت.
حاجی بابایی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره وضعیت پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: متاسفانه این یکی از اتفاقات تلخی است که رخ داده است و ما باید همه منتظر باشیم تا قوه قضاییه و مجلس نتیجه تحقیق و تفحص خود را د ر این زمینه اعلام کنند.
وی در جواب پرسش یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا مجلس تاکنون اقدام قاطعانه‌ای در مورد استیضاح وزیر نفت در رابطه با پرونده کرسنت، انجام نداده است، گفت: حدود دو سه ماه صحن مجلس درگیر برنامه ششم توسعه بود و وقتی برنامه در صحن مجلس است کار دیگری نمی‌توان انجام داد. وی ادامه داد: البته دوستان پیگیر این موضوع هستند و اخیرا با وزیر مربوطه جلسه داشتند.
دانشجوی دیگری از حاجی بابایی خواست تا پیرامون وضعیت مناطق آزاد اقتصادی و مغایرت آن با اقتصاد مقاومتی توضیحاتی ارائه دهد. رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در پاسخ گفت: مناطق آزاد زیر نظر مشاور رئیس جمهور است و نمایندگان مجلس، قدرت کافی برای سوال از وی را ندارند و اگر بخواهیم از خود رئیس جمهور هم سوال کنیم که اقدام معمولی نیست. البته برای رفع این مشکل در برنامه ی ششم تمام مناطق آزاد ویژه را زیر نظر وزیر اقتصاد قرار داده‌ایم.
یکی دیگر از دانشجویان از حاجی بابایی در مورد درآمدش پرسید که در جواب گفت: بنده حقوقم را از دانشگاه می‌گیرم که تقریبا حدود ۹ میلیون است.
او در پاسخ به پرسش کتبی یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه برنامه مجلس برای نظارت بر برنامه ششم چیست، گفت: یکی از اقداماتی که در این باره انجام داده‌ایم این است که برنامه ی ششم توسعه مجهز به محاسبات است. یعنی این برنامه هر قسمتی از آن که اجرا نشود باید آن مسئول در دیوان محاسابات پاسخگو باشد و این درحالی است که قبلا به این صورت بود که اگر برنامه را اجرا نمی‌کردند مشکلی برای مسئول ایجاد نمی‌شد.
دانشجوی دیگری پرسید که آیا تحریم های آمریکا مانعی بر سر اجرای برنامه ششم توسعه ایجاد می کند یا خیر؟ حاجی بابایی در پاسخ گفت: برنامه ی ششم یک برنامه مقاومتی است که برای مبارزه با تحریم‌ها نوشته شده است و جامعه به سمتی حرکت می‌کند که کار به دست مردم سپرده می‌شود.
حاجی بابایی در پاسخ به سوال دانشجویی پیرامون مسکن مهر گفت: مسکن مهر یک اقدام بزرگ انقلابی بود اما اشکلاتی هم در ساختار آن وجود داشت. با این حال، دولت و بانک مسکن را مکلف کردیم که اعتبار را بپردازند تا مسکن مهر تکمیل شود.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا کلیک کنید

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.