• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
دکتر صمصامی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در هفدهمین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر:

برخی در جنگ اقتصادی از توهم جنگ صحبت می‌کنند

  • کد خبر : 11140
  • 18 بهمن 1397 - 15:39
برخی در جنگ اقتصادی از توهم جنگ صحبت می‌کنند

دکتر حسین صمصامی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در جهاد اکبر گفت: ریچارد نفیو، مسئول تیم طراحی تحریم ها علیه ایران در کتاب «هنر تحریم» به بررسی تحریم ها در دوران اوباما می پردازد. او در این کتاب بیان میکند که صدها کتاب و مقاله در رابطه با تحریم در امریکا با هدف چگونگی […]

دکتر حسین صمصامی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در جهاد اکبر گفت: ریچارد نفیو، مسئول تیم طراحی تحریم ها علیه ایران در کتاب «هنر تحریم» به بررسی تحریم ها در دوران اوباما می پردازد. او در این کتاب بیان میکند که صدها کتاب و مقاله در رابطه با تحریم در امریکا با هدف چگونگی اثر بخشی تحریم ها نوشته می شود؟ ویا چه استراتژی دنبال کنیم که تحریم ها اثر کند؟ کتاب «معمای تحریم» و یا کتاب «جنگ به وسیله سایر ابزارها» نشان می دهند جنگ فعلی نظامی نیست بلکه جنگی اقتصادی است و که از آن به عنوان جنگ خزانه یاد می کنند، در واقع هدف آنها این است که توضیح بدهند تحریم ها چگونه عمل می‌کند. میبینیم که آمریکایی ها نخبگان خود را در این رابطه جمع کرده اند ولی متاسفانه برخی در کشور از وهم و توهم جنگ صحبت می کنند این درحالی است که آمریکایی ها جنگ اقتصادی با ما را شروع کرده اند.

آنها نقطه ضعف اقتصاد ایران را در وابستگی اقتصاد ایران به نفت شناسایی کردند و به همین دلیل نفت کشور ما را تحریم کردند که موجب شوک ارزش شد و به دنبال آن اعتراضات اجتماعی به وجود آمد. ضرورت اقتصاد مقاومتی در این برهه برای ما مشخص می شود که رهبری چندین سال در حال تبیین آن هستند.

در دوران برجام شرکت های خارجی اطلاعات اقتصادی و کانال هایی که از طریق آنها تحریم ها را دور میزدیم را به دست آورده و به راحتی در اختیار شرکت های تحریمی گذاشتند.

آمریکایی ها در کتاب ها و مقاله های خود در رابطه با تحریم ها عنوان می‌کنند که هر کشوری که تحریم می شود باید ۶ مرحله را بگذرانند که هر ۶ مرحله را نیز بر روی ایران اعمال کردند و به خاطر همین موضوع نیز به اقای ریچارد نفیو تبریک گفتند.

دشمن از تمام پتانسیل ها و در تمام ابعاد استفاده میکند، آنها در رصد و ارزیابی اعمال تحریم بیان می‌کنند که انتخاب اقای روحانی شاخصی از تضعیف استقامت‌ ایرانی ها در برابر تحریم ها است و مردم از تحریم ها خسته شده بودند.

نرخ تورم نقطه به نقطه برای امسال نیز بالای ۴۰ درصد است، که موجب کاهش رشد سرمایه گذاری به میزان منفی ۲۳ درصد شده است. در واقع ما تا زمانی که رشد سرمایه گذاری مثبت نداشته باشیم، اشتغال ایجاد نمی‌شود  و منابع کشور به سمت بخش تولید نمی‌رود و به جای آن در بخش های سفته بازی و دلال بازی وارد می شود و به کشور ضربه میزند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=11140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.