• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
محمدی در گفت وگو با فارس:

برجام تجربه‌ای بود تا همگان بدانند آمریکا خیرخواه ایران نیست

  • کد خبر : 4629
  • 20 آذر 1395 - 7:31
برجام تجربه‌ای بود تا همگان بدانند آمریکا خیرخواه ایران نیست

محمدرضا محمدی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه شاهد در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به کارشکنی آمریکا در برجام، گفت: امروز شاهد رقابتی جدید در فضای سیاسی ایالات متحده آمریکا هستیم؛ گویا اینبار این اوباما است که بعد از کلینتون با ترامپ رقابت می‌کند؛ ولی این رقابت کمی پیچیده‌تر است. […]

محمدرضا محمدی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه شاهد در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به کارشکنی آمریکا در برجام، گفت: امروز شاهد رقابتی جدید در فضای سیاسی ایالات متحده آمریکا هستیم؛ گویا اینبار این اوباما است که بعد از کلینتون با ترامپ رقابت می‌کند؛ ولی این رقابت کمی پیچیده‌تر است. امروز شاهد رقابت این دو بر سر این هستیم که چه کسی موفق خواهد شد برجام را لغو کند! رقابتی باور نکردنی برای برخی دیپلمات‌های کشورمان و قابل پیش‌بینی برای مقام معظم رهبری.

وی در ادامه با اشاره به بند دو شروط ۹گانه رهبر معظم انقلاب، افزود: در ماده ۸ مقدمه برنامه جامع اقدام مشترک، گروه ۱+۵ متعهد می‌شود که از تحمیل هر نوع مقررات و آیین‌نامه‌‌ای که به‌معنای جایگزینی تحریم‌ها یا اقدامات محدودیت سازی باشد که در برجام متوقف شده، خودداری کند و اگر به هر دلیلی مجدداً تمدید شوند، نقض برجام است. با یک استدلال دوبندی از شروط ۹ گانه رهبری و ترجمه برجام می‌بینیم که اتفاقات خوبی در حال افتادن نیست! حال اما وزیر محترم خارجه می‌گوید که برجام نقض نشده و این فقط یک بدقولی کوچک از طرف غربی است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: متاسفانه برخی‌ها دست پیش را گرفته‌اند که پس نیافتند و می‌گویند که برجام را رهبری تایید کرده و هر پیش آمدی داشته باشد، به پای رهبری هم نوشته می‌شود! حرفی با این دست افراد نیست و تنها نکته قابل تذکر برای آنها، یادآوری شروط ۹ گانه‌ رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: امروز همگی به خاطر وضعیت پیش آمده در محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) شرمساریم ولی گویا مایه شرمساری برای متصدیان امر، چیزهای دیگری است و انتظاری هم از کسانی که نهایت خوشحالی و افتخار این روزهایشان، لغو روادید سفر به تایلند است، نمی‌رود.

محمدی اظهار داشت: با تمام این اتفاقات برجام هم تجربه‌ای بود برای ملت ایران تا همگان بدانند که شیطان بزرگ یعنی آمریکا، هرگز خیرخواه ایران و ایرانی نبوده و نخواهد بود.

وی در خاتمه گفت: چقدر خوب می‌شد اگر اندک صداقتی در وجود برخی بود که به جای بهانه تراشی و ایجاد امواج رسانه‌ای برای انحراف اذهان عمومی از خسارت محض پیش آمده برای کشور، بیایند و مودبانه از ملت شریف عذر خواهی کنند و مردم هم بدانند که هدف آنها خیر خواهی بوده است و نه چیز دیگر.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.