• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل:

با برچسب عقلانیت نمی‌توان جوان انقلابی را از گود بیرون کرد

  • کد خبر : 10241
  • 02 آبان 1397 - 19:34
با برچسب عقلانیت نمی‌توان جوان انقلابی را از گود بیرون کرد

برنامه “گفت‌وگوی سیاسی” با موضوع(نگاهی به مفهوم جوان مومن انقلابی و بررسی مهم‌ترین دستور کارهای حیاتی از نگاه رهبر معظم انقلاب) با حضور علیرضا فیروزی، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد. علیرضا فیروزی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: مهم‌ترین موضوعی که رهبری از جوان انقلابی انتظار دارد، باید […]

برنامه “گفت‌وگوی سیاسی” با موضوع(نگاهی به مفهوم جوان مومن انقلابی و بررسی مهم‌ترین دستور کارهای حیاتی از نگاه رهبر معظم انقلاب) با حضور علیرضا فیروزی، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

علیرضا فیروزی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: مهم‌ترین موضوعی که رهبری از جوان انقلابی انتظار دارد، باید مطالبه‌گر باشد و لازمه مطالبه‌گری دارا بودن چند ویژگی است، نخست اینکه مطالبه‌گری خودش را در عین در نظر گرفتن تقوا پیاده کند. زیرا تقوا مهم‌ترین دستور دین است که اگر تقوا از معادلات زندگی حذف شود، معلوم نیست از کجا سر درمی‌آوریم.

افزود: از طرفی یک جوان برای عمل به وظایف خودش باید طبق انتظاراتی که جامعه دارد، رفتار کند برای مثال به عنوان نجات غریق مردم، چشمان بیدار جامعه و قلب تپنده مردم به وظیفه خودش یعنی مطالبه‌گری عمل کند و هیچ موقع از وضعیت موجود راضی نباشد. به عبارتی وقتی جوان وضعیت فعلی خودش را می‌بیند و با وضعیت مطلوب و ایده‌آل مقایسه می‌کند و آن فاصله‌ای که در نظرش ایجاد می‌شود باید نسبت به رسیدن به وضع مطلوب مطالبه‌گری داشته باشد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: برای اینکه یک جوان بتواند مطالبه‌گری خوبی را از مسئولان و دستگاه‌های مختلف داشته باشد، برای بهبود زندگی خود و مردم کشورش نیاز است یک خودسازی را در درون خودش ایجاد کرده باشد، خودسازی که از ابعاد محتلف باشد. ضمن اینکه باید در نظر داشت یک جوان انقلابی اهل درس، مباحثه و علم است و این‌طور نیست که تصور کنیم جوان انقلابی عمده وقت و فکرش را صرف فعالیت‌های غیردرسی می‌کند، اتفاقا نخستین وظیفه‌ای که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، علم و مطالعات علمی است.

علیرضا فیروزی گفت: دومین ویژگی که به ذهنم می‌رسد، جوان انقلابی با تکیه بر مولفه‌هایی که اشاره شد، باید جریان‌ساز باشد و در محیط اطراف خودش باید بتواند جریان‌سازی لازم را داشته باشد. همچنین عنوان نجات غریقی که به این دلیل بود که نجات غریق هم خودش شناگر خوبی است و هم اجازه نمی‌دهد که دیگران هم غرق شوند و شنا کردن را به دیگران نیز یاد می‌دهد. جوان مومن انقلابی باید نجات غریق باشد و اجازه ندهد دیگران، هم‌سن و سال‌ها، آشنایان و اطرافیانش در باتلاق‌هایی که دشمنان برای جوان‌ها تدارک دیدند، غرق شوند.

وی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: جوان مومن باید بر مبنای عقلانیت انقلابی حرکت کند، عقلانیتی که تهدیدی برای انقلابی‌گری نیست با وجود سوء‌برداشت‌ها و نیت‌خوانی‌های نادرستی که گاهی اوقات می‌شنویم با برچسب عقلانیت سعی می‌کنند انقلابی‌ها را از گود بیرون کنند و جلوی آنها را بگیرند، تحت عنوان اینکه، فلان سخن یا کار شما عقلانی نیست. اما به نظرم عقلانیت و انقلابیگری در کنار هم معنا پیدا می‌کند و اتفاقا عقلانیت تبیین و به نوعی تثبیت‌کننده انقلابی است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.