• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
بوربور در نماز جمعه تهران:

باید مشخص شود در جمهوری اسلامی زیر لوای حمایت پدر و برادر نمی توان به مردم خیانت کرد

  • کد خبر : 6543
  • 30 تیر 1396 - 13:09
باید مشخص شود در جمهوری اسلامی زیر لوای حمایت پدر و برادر نمی توان به مردم خیانت کرد

فرهاد بوربور عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران بود.

به گزارش “پایگاه خبری دانشجویان مستقل” فرهاد بوربور عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران بود.

متن کامل سخنان فرهاد بوربور نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
به نمایندگی از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور، خدمت نمازگزاران محترم سلام عرض نموده و نکاتی را پیرامون مسائل فعلی کشور بیان می‌کنم. اولا از اینکه تریبون نماز جمعه مدتی است در اختیار جنبش دانشجویی قرار می گیرد تشکر می‌کنم. امیدواریم قلب فرهنگی شهر به دور از صحبت های کلی و محافظه‌کارانه، به جایگاه انقلابی مورد انتظار خود برسد.
امروز آشکارا میان آرمان های انقلاب و وضعیت مطلوب کشور فاصله وجود دارد که مهم‌ترین دلیل آن فاصله گرفتن مسئولان از ارزش های انقلاب اسلامی است. سال‌هاست عده ای تحت عنوان عقلانیت، آرمان های انقلاب را تخطئه می کنند. به غلط تبلیغ می کنند که انقلابی بودن نقطه مقابل عقلانیت است. این‌ها همان کسانی هستند که نزدیک به سه دهه سکان مدیریت دستگاه اجرایی کشور را در دست داشته و دارند و مسئول مستقیم بسیاری از مشکلات کشورند. سال‌هاست که مردم قربانی این عقلانیت مسموم هستند.

همین مدیران به نام عقلانیت در تعاملات بین المللی، رفع تمامی مسائل و مشکلات کشور از اقتصاد و صنعت تا بیکاری و حتی مشکل آب خوردن مردم را به برجام پیوند زدند. در همین مدت بیکاری به میزان قابل توجهی افزایش پیداکرد. ده‌ها کارخانه و کارگاه صنعتی به خاک سیاه نشستند. آن زمان گفتند امضای آقای کری ضمانت اجرای برجام است ولی در نهایت مجلس نمایندگان آمریکا تحریم های جدیدی با بهانه های جدید بر علیه کشورمان تصویب نمود. وزیر محترم امور خارجه آقای دکتر ظریف اخیرا صراحتاً بیان داشته اند که برجام از سوی آمریکا چه در روح چه در جسم، نقض شده است. اما هنوز اقدامی از سمت هیئت نظارت بر برجام دیده نمی‌شود. با اظهارات کلی و بی اثر کاری از پیش نخواهد رفت، وقت عمل و اقدامات جدی متقابل است. اکنون عقلانیت یعنی دیدن این واقعیت که از برجام و مذاکرات هسته ای برای ملت ما آبی گرم نشد.

از سویی دیگر در حالی که با ترساندن مردم ادعا می‌شد سایه جنگ دروغین نیز با مذاکره برداشته‌شده، آمریکا به دولت های خون‌ریز منطقه ده ها میلیارد دلار سلاح فروخت و دامنه تهدیدات خود را گسترده تر کرد. لازم است ریاست محترم جمهور به سکوت خود پایان داده و همانطور که برخلاف عقلانیت، برجام را پایان تحریم ها نامیدند، عاقلانه به شکست رویکرد خود اعتراف کنند.
عقلانیت یعنی دیدن مشکلات واقعی مردم به جای دو قطبی سازی های کاذب و غیر واقعی. دولت مردان به جای حمله به نهادهای انقلابی و تئوری‌پردازی های خنده‌آور، به فکر مردم باشند. حمله به نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قوه قضاییه هیچ سودی برای مردم نخواهد داشت. امروز کشور دوباره تورم دو رقمی را تجربه می کند، مردم شاهد گرانی مایحتاج روزمره خود هستند. مشکل سپرده گزاران با بانک ها و موسسات مالی هنوز سر و سامان نگرفته. در حالی که مسئولان و دولت مردان گرفتار بازی های سیاسی خود هستند، آسیب های اجتماعی بی سر و صدا رشد می کند و اخبار برخی مصادیق آن مانند کودک آزاری، بسیار تلخ و دردناک است. میلیون ها نفر از فقر رنج می برند و هزاران خانوار در حاشیه شهر ها از حداقل ها محرومند. چنین مصائب دردناکی برای جریان مومن انقلابی دردی بزرگ است.

مبارزه با فساد و تخلف از لوازم پیشرفت کشوراست. متاسفانه برخورد با فساد به اظهارنظرهای مطبوعاتی و انتخاباتی محدود شده است . برخی مسئولان کشور فساد را نه یک مشکل بلکه بهانه‌ای برای تخریب رقبای سیاسی خود می دانند. قوه قضائیه حق کوتاه آمدن از حقوق مردم را ندارد. باید مشخص شود در جمهوری اسلامی زیر لوای حمایت پدر و برادر نمی توان به مردم خیانت کرد. حمایت از قوه قضائیه در برخورد با دانه درشت ها وظیفه همگان است. اخیرا قوه قضائیه پیگیری پرونده ی برادر رئیس جمهور، جناب آقای حسین فریدون را آغاز نموده است. انتظار می‌رود جریانات سیاسی به جای غوغا سالاری با احترام به قانون، زمینه را برای بررسی دقیق و کامل این موضوع فراهم کنند و از این قوه درراستای عمل به وظایفش حمایت کنند. نکته دیگر در مورد پرونده برادر رئیس جمهور مسئله تحصیل ایشان در مقطع دکتراست. به عنوان یک نهاد دانشگاهی به هیج وجه نمی توانیم در مقابل اخبار تخلف و تقلب علمی برخی مسئولان سکوت کنیم. امیدواریم نهادهای مسئول مانند کمیسیون آموزش و قوه قضاییه به این مسئله ورود کنند و نگذارند ظلمی که در موضوع بورسیه ها به دانشگاه روا شد این بار به نوعی دیگر تکرار شود.

مسئله دیگر در زمینه تخلفات علمی موضوع رساله دکترای آقای روحانی است. اسناد این تخلف و اعتراض کسانی که از آن ها تقلب شده است به مراجع ذی صلاح داده شده اما اقدامی صورت نگرفته است. اگرچه انتظار داشتیم وزارت علوم منصفانه و برای حراست از علم و دانشگاه این موضوع را بررسی کند اما خبری نشد. کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد سکوت سوال برانگیز خود را بشکند. اگر یک دانشجوی عادی که از حمایت های خاص برخوردار نیست مرتکب چنین تقلب یا تخلف علمی شده بود چه برخوردی با وی می شد؟ اگر بنا باشد که مسئولان عالی رتبه نظام با کپی‌برداری از داشته های دیگران به پست و مقام برسند و حقوق‌های کلان دریافت کنند و با آن‌ها برخوردی نشود چه تضمینی وجود دارد که این موضوع به یک رسم همیشگی در میان مسئولان تبدیل نشود؟ اگر با این تخلف آشکار مسامحه کنیم با چه دلیلی می‌توان به تخلفات مشابه رسیدگی نمود؟

در همین راستا انتظار آن است که سایر نهاد های نظارتی همچون مجلس شورای اسلامی نیز باید به وظایف خود عمل کنند. مجلس در عمل به وظایف نظارتی خود نمره قبولی نمی گیرد. اخیرا وزارت نفت قرارداد های پر از ابهام و سوال برانگیزی با برخی شرکت های بدسابقه منعقد نموده است. جناب وزیر نفت که در سال ۹۲ گفتند یک هفته‌ای کرسنت را حل می کنند پس از چهار سال نه تنها کرسنت را حل نکرده اند بلکه قراردادی محرمانه و دارای شائبه های فراوان امضا کردند. وزیر محترم نفت که با سهل انگاری خود در ماجرای انعقاد قرار داد ننگین کرسنت، زمینه‌ساز میلیاردها دلار جریمه و خسارت از جیب مردم شده است حق پنهانکاری ندارد. شما مجاز نیستید که از جیب مردم خسارت کم‌توجهی خود را بپردازید. کسی مخالف استفاده از تجربیات دیگر کشورها نیست؛ بلکه ما مخالف ضربه زدن به منافع ملی از طریق اعتماد به شرکت های بدعهد و خیانتکاری مثل توتال از سوی مدیران خود باخته هستیم. اگر مجلس شورای اسلامی در برخورد با این موارد تسامح کند، در این اقدام شریک است.

در مورد کابینه دوازدهم باید توجه داشت که معیار انتخاب وزرا و مدیران اصلی کشور خط‌کشی‌های سیاسی و جناحی نباشد. به شعارهای ایام انتخابات توجه شود و شایسته‌سالاری به معنای واقعی کلمه مورد عمل قرار گیرد. ایران، امروز نیازمند حرکت و اقدام اساسی و جدی از سوی دولتی جوان و کارآمد است که بدون تقسیم‌بندی و دوقطبی سازی و باتوجه به ظرفیت‌های داخلی، به تحقق وعده‌های انقلاب و کارآمدی نظام اسلامی و رفاه برای حدود هشتاد میلیون ایرانی بیاندیشد. امیدواریم کابینه دولت دوازدهم، کابینه ای انقلابی و موفق در عمل به وعده‌های خود باشد.

والسلام علیکم و الرحمته برکاته

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.