• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

امروز نه شرایط صلح امام حسن(ع) است نه دوره پذیرش قطعنامه ۵۹۸

  • کد خبر : 180
  • 14 تیر 1394 - 10:30
امروز نه شرایط صلح امام حسن(ع) است نه دوره پذیرش قطعنامه ۵۹۸

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «مستقل»؛ اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل در رابطه با مذاکرات اخیر هسته ای در وین و اظهارات رئیس جمهور در خصوص انجام یک صلح حسنی در مذاکرات هسته ای بیانیه ای را به شرح ذیل منتشر کرده است: بسم الله الرحمن الرحیم سی و هفت سال مقاومت، سی و هفت […]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «مستقل»؛ اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل در رابطه با مذاکرات اخیر هسته ای در وین و اظهارات رئیس جمهور در خصوص انجام یک صلح حسنی در مذاکرات هسته ای بیانیه ای را به شرح ذیل منتشر کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سی و هفت سال مقاومت، سی و هفت سالحماسه، سی و هفت سال اقتدار، سی و هفت سال آزادگی و استقلال و سی و هفت سال پیشرفت، کارنامه ملت ایران در برابر زیاده خواهی های دشمنان بوده است و در این سی و هفت سال ایران به الگوی استکبارستیزی جهان تبدیل شده است. امروز نیز در مرحله ای حساس در مقابل دشمنان ملت پای میز مذاکره ای نشسته ایم که باید با نرمش قهرمانانه دشمن را شکست دهیم و این اقتدار را به رخ جهانیان بکشیم.

دو سال مذاکره با فراز ها و فرودهای بسیاری تاکنون همراه بوده است. از خبر ناگهانی توافق ژنو تا قرائت بیانیه لوزان، از پلمپ کردن فردو در ۳۰ دی تا دبه در آوردن آمریکا بر سر وعده ها، از پیام های تبریک به مناسبت بیانیه غیر الزام آور تا اعتماد کردن صد در صد به آژانس. و در طی این مدت تماما دلسوزان و هواداران منتقد نظام تذکر می دادند که آنچه اصل است دستیابی به یک توافق خوب است نه دست یابی به توافق به هر نحوی.

بعد از دو سال مذاکره، امروز به لحظه های حساس و تاریخی ای رسیده ایم که تیم مذاکره کننده کشورمان باید از داشته های ملت محافظت نماید. ملت ایران، رهبری نظام، دانشجویان انقلابی و تیم مذاکره کننده هسته ای کشور امروز حرف واحدی دارند و خواهان یک توافق خوب هسته ای هستند و به عقیده همه آحاد ملت پیروزی دیپلماسی زمانی حاصل می شود که یا توافق خوب حاصل شود و یا ایستادگی برای حفظ دستاوردها صورت بگیرد.

همواره به گفته وزیر محترم امور خارجه به این توافق خوب نزدیک بوده ایم و فقط این اراده طرف مقابل بوده است که باعث شده به این توافق دست پیدا نکنیم. و مسلما از نظر تمام علاقه مندان و دلسوزان نظام توافقی خوب است که در آن ضمن حفظ امنیت و دستاورد های علمی کشور، رفع تمام تحریم ها را در روز امضای توافق بهمراه داشته باشد و مانع از پیشرفت کشور در تمام زمینه های علمی ، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و … نباشد.

و توافقی بد است که بخواهد به هر نحوی امنیت کشور را مختل کند، دستاوردهای علمی را از بین ببرد، رفع تحریم ها را به تعویق بیندازد و کشور را از دست یافتن به پیشرفت در تمام حوزه های مخصوصا رسیدن به صنعت هسته ای باز دارد.

در توافق خوب نباید بازجویی و بازرسی از اشخاص و مراکز نظامی و غیر نظامی حساس کشور به هر صورتی چه با حضور بازرسان بیگانه، چه با کارگذاشتن دوربین های آنلاین یا آفلاین، چه با در اختیار گذاردن اسناد محرمانه و چه به هر صورت دیگر، را به همراه داشته باشد.

توافق خوب نباید به هیچ وجه کشور را از دستیابی به صنعت هسته ای حتی برای مدت زمان کوتاه باز دارد و باید در مدت زمان اجرای توافق همواره کشور بتواند به تحقیق و توسعه علمی و همچنین صنعتی کردن انرژی هسته ای بپردازد و هیچ کشوری نتواند ما را از این حق بازدارد.

توافق خوب باید لغو تحریم ها را در روز امضا بهمراه داشته باشد، نه هیچ زمان دیگری و موکول کردن آن به زمان دیگر یک توافق بد است.

آوردن یک توافق بد به کشور نه برای ملت نه برای رهبری و نه برای دانشجویان انقلابی پذیرفتنی نیست و می دانیم که تیم هسته ای توافقی که در آن استیفای حقوق ملت نشده باشد، دستاوردهای هسته ای محفوظ نباشد و همه تحریم ها یکجا و در لحظه امضای توافق برداشته نشود را به کشور نمی آورد که پذیرفتن و آوردن آن به کشور هیچ وجاهتی ندارد.

آنچه را که باید بدانیم این است که امروز دیگر نه شرایط صلح امام حسن علیه السلام برقرار است که یاران و مردم صحنه را خالی کرده باشند تا ایشان برای حفظ اسلام مجبور باشند به صلح با معاویه های زمان تن دهند و نه دوره پذیرش قطعنامه ۵۹۸ است که ناچار به نوشیدن جام زهر شویم.

امروز شرایط صلح امام حسن (علیه السلام) وجود ندارد همانگونه که حضرت خود می فرمانید که “من به این علت حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى‏ جنگیدم تا کار یکسره شود.” و ” اگر یارانى داشتم که در جنگ با دشمنان خدا با من همکارى مى‏ کردند، هرگز خلافت را به معاویه واگذار نمى‏ کردم، زیرا خلافت بر بنى امیه حرام است”

امروز نه یاران انقلاب و نظام اندک اند؛ نه دشمن قدرت مطلق است و نه فرماندهان غیور و مومن چه در عرصه سیاسی و دیپلماتیک و چه در باقی عرصه ها، صحنه را خالی کرده اند که مجبور به صلح حسنی شویم.

مسئولین محترم باید بدانند اگر روزگاری مصلحت ایجاب کرد که برای «پایان جنگ» قطعنامه پذیرفته شود، همان مصلحت امروز ایجاب می‌کند زیر بار توافقی نرویم که تسلط اطلاعاتی و امنیتی دشمن را بر ما فراهم کند و زمینه‌ساز جنگ علیه ایران شود!

تیم مذاکره کننده هسته ای کشور امروز تمام تلاش خود را در وین انجام دهد تا به توافق خوب هسته ای برسیم و در این شرایط اگر دشمنان نخواهند از خصومت خود با ملت ایران دست بردارند و اصرار بر تحمیل یک توافق بد هسته ای داشته باشند، این توافق بد باید در وین بماند و تیم مذاکره کننده در همانجا دست رد را بر سینه دشمنان ملت ایران بزند.

و در انتها خطاب به دولتمردان محترم می گوییم که راه حل خروج از مشکلات پیشرفت درونزا و التزام عملی به اقتصاد مقاومتی است و مشکلات کشور با مذاکره در ژنو و لوزان و وین حل نمی شود.

اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.