• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
محمد هادی هدایت، در اولین روز از کوثرانه ششم:

انقلاب نه، قیام

  • کد خبر : 17040
  • 29 اردیبهشت 1402 - 11:55
انقلاب نه، قیام
هدایت: قیام به معنای برخواستن برای رسیدن به مطلوب نهایی است و شکست ظاهری در آن بدون معنا است؛ اما انقلاب به دنبال هدف نهایی نیست به دنبال اصلاح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی هدایت، استاد حوزه و دانشگاه در تبیین جایگاه و هویت زن ایرانی در ساحت تمدن اسلامی بیان کردند:

در میان جامعه اسلامی همواره دو دیدگاه افراطی و تفریطی مطرح است.
در بحث قیام و انقلاب تفاوت‌‌هایی وجود دارد. قیام به معنای برخواستن برای رسیدن به مطلوب نهایی است و شکست ظاهری در آن بدون معنا است؛ اما انقلاب به دنبال هدف نهایی نیست به دنبال اصلاح است.
ما تفکرمان تفکر قیام است و نه خروج برای اصلاح.
تفکر ما از مرحله انقلاب و اصلاح فراتر رفته است.
انقلاب، تحولی برای بسترسازی قیام است. اگر رویکرد انقلاب در تمام جوامع باشد و فضا ایجاد شود؛ قطعا نتیجه و مطلوب نهایی رخ می‌دهد. انقلاب اسلامی از ابتدای نهضت خود تفکر قیام را داشته است؛ نه تفکر انقلاب یا اصلاح. ما از انقلاب و نظام اسلامی عبور کرده و در حال حاضر برای ایجاد تدوین دولت اسلامی تلاش می‌کنیم.
نهضت اسلامی با رویکردی کار دارد که در آن تحول رخ ندهد؛ بلکه رویکردی در آن مطرح است که تحول و رشد را در انسان‌ها ایجاد می‌کند تا آن‌ها بتوانند در جامعه خود با رشدشان تحول ایجاد کند.
افق انقلاب اسلامی کاملا شفاف و روشن است. نقطه هدف انقلاب اسلامی زمینه‌سازی انسان‌ها و کادرسازی برای ظهور و ایجاد قیام الهی است.
ما در نگاهمان تربیت و توسعه قرار گرفته است. در تمدن اسلامی قرار است انسان‌ها توسعه روحی داشته باشند و منبر این توسعه روحی، زنان هستند. محور تربیت و توسعه همه انسان‌ها زنان‌اند. تا زمانی که نگاهمان به انقلاب درست نباشد؛ نمی‌توانیم ما تمدن‌سازی کنیم. این معبر تمدن‌سازی نیز از زنان عبور می‌کند.
طرح و نظریه‌های مختلفی مانند طرح خانه‌ اسلامی و نظریه اقتصاد فرهنگی منوط به حرکت و مطالبه زنان در این موضوع و همکاری دولت است. حرکت زنان در این مسائل است که رشد و توسعه انسان‌ها را به همراه دارد؛ برای رسیدن به قیام.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.